Gå til innhold

Bjørkepollen


Bjørka

Anbefalte innlegg

Hihi :fnise: Helt fantastisk at dere hadde ringet rundt SÆDPRØVE! Men, det kan jo hende han er som menn flest og ikke tenker over slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi :fnise: Helt fantastisk at dere hadde ringet rundt SÆDPRØVE! Men, det kan jo hende han er som menn flest og ikke tenker over slikt.

Det var legen som hadde ringet rundt det altså, ikke vi! :ler:

Nei jeg satser på at han er som menn flest. Hverken han eller søstera mi har sagt noe i etterkant, så enten har de ikke oppfattet noe, eller så har de forstått at det ikke er noe vi snakker om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, lo godt her nå. Kjenner meg igjen med at ting blir borte under rydding. Er det noe viktig jeg flytter på prøver jeg å si til meg selv at "nå flytter jeg nøklene og henger dem i skapet i stedet for på bordet" f eks.

Forøvrig har ikke jeg tenkt tanken på dette med folaten. Den står på krydderhylla på kjøkkenet (dog med baksiden ut). En uåpnet graviditetstest ble også liggende rimelig lenge i hylla på badet før jeg ryddet den bort. Det slo meg liksom ikke at noen andre enn oss skulle inn der, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer avslappet på sånn nå, men første gangen var det kjempeskummelt å tenke at noen skulle finne tegn til "babyaktivitet" før tiden.. Det blir godt når dere slipper å tenke så mye på det! :-) men sædprøver vil man kanskje ikke ha rundt omkring uansett :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folat på krydderhylla hørtes meget praktisk ut for å huske den, om ikke annet! Og ja, gleder meg til den tiden kommer - at jeg kan rope ut at vi greide det.

Foreløbig oppdatering fra gressenka:

- kjøpt ny folat og har blitt flink til å ta hver dag

- bjørkemannen ble litt skuffet da det ikke gikk på første (han som sier at det ikke gjør noe om det tar litt tid)

- bjørkemannen ringer daglig (kveldslig?) for å småprate litt, og sniker nesten alltid inn barne-relaterte problemstillinger og tanker

- ut fra tidligere sykluser (tre av dem) ser det ut til at han kommer hjem den dagen jeg forventer el i mai, så jeg krysser fingre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes jeg hørte et visst snev av skuffelse hos mannen her også på tross av at jeg er den som er ivrigst. Skal ikke være lett nei. Håper det treffer for dere i mai :) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge beregninger (for ja, noe må man jo bedrive tiden med når man er gressenke) har jeg el ca. 26. mai - tre dager etter bjørkemannens hjemkomst. Gjenforeningsbaby? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg gjør beregninger daglig fortiden - og jeg er ikke gressenke :ler: Jeg er bare... smågal :plystre:

Hvis det ikke klaffer denne mnd, og syklusen er som den "skal", har vi EL nesten samtidig i mai :)

Jeg krysser fingrene for gjenforeningsbaby :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, godt! Da er det ikke bare jeg som sitter her å teller dager, sammenligner sykluser og ønskedrømmer. Og - så gøy om vi hadde startet på likt! Selv om jeg krysser fingrene for dere denne måneden altså! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, morro når man har ca samme dager da :hoppe: Spesielt om det hadde klaffet for begge to!

Haha jeg teller dager og sjekker apper og tar helt av ;) I dag sjekket jeg til og med viktige datoer om det skulle gå i denne PP'en. Fikk den fine oversikten på en terminkalkulator, over når hjertet begynner å slå, når OUL er osv. Gøy å drømme seg bort litt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjønner godt hvor det kommer fra Kaffemor, man blir jo helt opphengt i "hva om det går nå" - hvordan blir det om seks måneder da? hvordan blir ferieturen til sommeren? Er jeg langt på vei når vi skal til familien i jula? :fnise:

Jeg dagdrømmer mye om dagen (kanskje fordi jeg har uvante mengder tid hjemme alene), og tar meg i å plutselig sitte langt inne i en fantasiverden. Her om dagen gikk jeg bryllups-amok på pinterest med inspirasjonsbilder. Tror jeg kan spore det tilbake til tidligere i uken, da jeg kan erindre at jeg leste i en tråd om forlovelsesringer og begynte å gjøre meg opp en mening om hva som er en fin ring. Og jeg vet ikke om jeg vil ha et ordentlig bryllup en gang... :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen :) Det er herlig å dagdrømme! Da jeg var bestemt på at siste pillebrett var det siste så hadde jeg allerede ved pilleslutt listen klar over alt vi trenger og vil ha til den lille :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg igjen :) Det er herlig å dagdrømme! Da jeg var bestemt på at siste pillebrett var det siste så hadde jeg allerede ved pilleslutt listen klar over alt vi trenger og vil ha til den lille :P

Kjekt å ha, som Øystein Sunde synger. Jeg har også lagret et word-dokument med lister over hva andre mener man må ha, og hva som er lurt å ha osv. Kjenner meg selv såpass at jeg må notere meg eller lagre når jeg kommer over noe, da jeg tidvis lider av gullfiskhukommelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa :plystre: For hver gang jeg er i nærheten av tfk-vognene faller jeg mer og mer for de. Jeg liker brukervennligheten, hvor lette de er å folde sammen for transport og at de er romslige - slik at barnet ikke vokser ut av vognen med det første.

Men nå har jeg ikke full kontroll på alle vogner ute på markedet altså... Hva med deg Siela? Har du sett deg ut noen spesiell vogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå måtte jeg google litt... Ja den vognen har jeg sett mange ganger :)

Jeg har nok latt meg påvirke av bloggere og andre venner som har kjøpt vogn, for jeg har veldig lyst på en emmaljunga mondial duo :) Ikke den hvite som "alle" har da. Kanskje grå..? :)

Det blir nok mer googling og dypere analyse så snart jeg har fått en liten leieboer i magen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, den er veldig fin! Litt sånn klassisk-fin. Ja, det er nok først når alt blir virkelig at man kan gå helt inn i det store vogn-universet og begynne å lese nøye i barnevogntester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, har dere begynt å diskutere vogner allerede, ja vi hadde Emmaljunga Nitro City, fin vogn til vårt bruk (opp og ned fra 3.etg, og inn og ut av bil). Men "heldigvis" ble den ganske slitt av all draskingen, så blir nok nedgradert til sovevogn i neste runde.. kommer til å velge Emmaljunga igjen, jeg! Men gjerne en større, hvis den slipper å være med opp trappene :-)

Endret av FrøkenStrøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...