Gå til innhold

Bjørkepollen


Bjørka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lite oppdateringer her, da det er fint lite som skjer... Ingen tegn til mensen, og fremdeles tidvise stikkinger eller ømhet i livmor-området. Har avtalt med legen min at jeg skal inn rett over helgen om mensen ikke har kommet for å få full sjekk og ultralyd og det som hører med. (Det blir eventuelt min første ultralyd noen sinne - det er jo litt gøy  :fnise: )

 

Håper egentlig mensen kommer av seg selv utover uka - men har ingen forhåpninger. Internett (ja, jeg er så dum at jeg googler  :rolleyes: ) foreslår svulst i hjernen eller pcos. Heldigvis fortalte det o store internettet meg også at mensen kan utebli pga sykdom. Dette mente også legen min - så jeg krysser fingrene for det alternativet. 

 

Ellers har Bjørkemannen nå tatt over stafettpinnen for å være syk og svak - kjempegøy!  :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykdom- og uteblitt mensutskeielser:

Jeg har småsnust litt igjen. 

Jeg har ikke spist sunt 

Jeg har internettshoppet meg et smykke

... og jeg har bestilt og mottatt termometer for å begynne å registrere temp

 

Andre ting jeg prøver å distrahere meg selv med: 

Aktiv husleting på internett - veldig spennende å se om vi finner "vårt" hus snart (ingen hast enda)

Masse jobb!

Tatt opp strikkingen! (Endelig litt strikkelyst) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg har lyst på snus altså!! Håper jeg klarer å ikke begynne igjen når jeg kan, for det er ikke noe gøy å slutte ... Så irriterende med uteblitt mens altså ... Godt legen tar deg seriøst! Har noen noengang forresten IKKE fått kreft som diagnose når de har Googlet? Uansett symptomer?

Endret av lille_frosk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt lyst på snus jeg og, men brekker meg av lukta. Jeg var snusfri i 95 dager før jeg ble gravid. Jeg må være sterk og ikke begynne igjen. (sangen svake menneske er basert på meg tror jeg)

Håper alt ellers går supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet for over ett år siden med snusen. Jeg tror barneplanene var en medvirkende motivator for å slutte, men det var søren ikke lett! Jeg gikk kronisk rundt og tygget på enten godteri eller tyggis, sååå det er noe jeg ikke vil oppleve å gjøre igjen. Som igjen er motivator nok når snus-fristelsen kommer innimellom. 

 

Håper mensen dukker opp og at syklus skjerper seg! Og så er det jo spennende å se på hus ;) Håper dere finner drømmehjemmet :) Vil dere pusse opp eller er det flytte-rett-inn-hjem dere søker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har litt lyst på snus jeg og, men brekker meg av lukta. Jeg var snusfri i 95 dager før jeg ble gravid. Jeg må være sterk og ikke begynne igjen. (sangen svake menneske er basert på meg tror jeg)

Håper alt ellers går supert.

Da er vi i så fall to den er skrevet om ... Jeg har ingen viljestyrke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg har lyst på snus altså!! Håper jeg klarer å ikke begynne igjen når jeg kan, for det er ikke noe gøy å slutte ... Så irriterende med uteblitt mens altså ... Godt legen tar deg seriøst! Har noen noengang forresten IKKE fått kreft som diagnose når de har Googlet? Uansett symptomer?

 

Snus :hjerte: Haha, nei der sier du noe! Man får liksom mange mulige diagnoser, og uansett så står det nederst i en bisetning at det også kan være svulst på hjernen. 

Jeg har litt lyst på snus jeg og, men brekker meg av lukta. Jeg var snusfri i 95 dager før jeg ble gravid. Jeg må være sterk og ikke begynne igjen. (sangen svake menneske er basert på meg tror jeg)

Håper alt ellers går supert.

Hvorfor er du så svak? HVORFOR ER DU SÅ SVAAAAK?!  :skya: Så bra du brekker deg av lukta, det lover bra for å holde seg unna! Du får prøve å ta vare på den følelsen slik at du får avsmak på hele greia... (vil tro det er mye enklere for meg å skrive det her, en å gjenomføre men)

 

Jeg sluttet for over ett år siden med snusen. Jeg tror barneplanene var en medvirkende motivator for å slutte, men det var søren ikke lett! Jeg gikk kronisk rundt og tygget på enten godteri eller tyggis, sååå det er noe jeg ikke vil oppleve å gjøre igjen. Som igjen er motivator nok når snus-fristelsen kommer innimellom. 

 

Håper mensen dukker opp og at syklus skjerper seg! Og så er det jo spennende å se på hus ;) Håper dere finner drømmehjemmet :) Vil dere pusse opp eller er det flytte-rett-inn-hjem dere søker? :)

 

Ja, jeg tror motivasjonen er nøkkelen for å få det til! Her forsvant motivasjonen litt, og når det ikke er mulighet for graviditet for en stund så klarer jeg ikke å synes det var dumt heller. Men er tilbake til den snusfrie tilværelsen nå, og det går veldig greit. 

 

Åja, hus er spennende! Altså, jeg gleder meg veldig til vi kjøper - men herlighet så deilig og spennende følelse det er å se på. Nesten så jeg gruer meg litt til å kjøpe, for da er ikke de uante mulighetene og spenningen der lenger.  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig legetime i dag (fremdeles ingen tegn til mens) bestod av masse blodprøver som skal sjekke alt fra kolesterol, stoffskifte, jern og sikkert ti-femten andre ting. Kjennes litt godt å få vite om det er noe slikt som står i veien for graviditet.

 

Jeg fikk også resept på primolut - dette for å "kickstarte systemet" som legen sa. Det skal iallefall få i gang mensen. Har så klart googlet primolut, og blir ikke helt klok på hva legen mente opp mot hva de står om bruksområdene for dette progesteronet. Men han kan nok yrket sitt - og han påstod at "dette vil fungere, du får en kickstart på ouariene også fungerer systemet igjen, helt sikkert." Så da får jeg tro på det! 

 

Noen av bivirkningene som kan oppstå ved bruk av primolut: migrene, kvalme, mageknip, svimmelhet osvosvosv.  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått to runder på primolut, og må bruke det igjen nå før vi skal i gang med prøverør. Det er veldig vanlig å bruke for å enten utsette mensen eller tvinge frem mensen. Så det er nok fornuftig at du skal ta de, så får du "restartet" systemet. Veldig vanlige piller, er ikke så mange som får bivirkninger. Jeg kjenner hvertfall ingenting på de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre Idja, jeg har det med å tro jeg får alle bivirkninger på forhånd! Fungerte primolut for deg? Fikk du "vanlige sykluser" igjen av det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det morsomme i dette prøvestyret: jeg var så glad for å slippe å ta ppille hver dag fordi det var "sååå slitsomt" å huske... Og nå er de folat, medisiner og jeg har blitt supernøye med tran  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre Idja, jeg har det med å tro jeg får alle bivirkninger på forhånd! Fungerte primolut for deg? Fikk du "vanlige sykluser" igjen av det?

Fungerte ikke på sikt, men jeg har jo aldri hatt vanlige sykluser, så det var jo litt optimistisk av legen i utgangspunktet. Men mensen kom ganske presis etter kurene var avsluttet, så sånn sett fungerte det etter boka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva?! Tran? :sjokk: Her klarer jeg bare å huske folaten (stort sett). Kjøpte en flaske med Udos choice, men den måtte til slutt kastes fordi den var for gammel :P Jeg glemmer at det ikke er bare å kjøpe. Man må faktisk ta det og. Samme som med temping. Kjøpte termometer, men var så himla stress å huske det:p Så du er jo superflink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva?! Tran? :sjokk: Her klarer jeg bare å huske folaten (stort sett). Kjøpte en flaske med Udos choice, men den måtte til slutt kastes fordi den var for gammel :P Jeg glemmer at det ikke er bare å kjøpe. Man må faktisk ta det og. Samme som med temping. Kjøpte termometer, men var så himla stress å huske det:p Så du er jo superflink!

Uff, jeg er helt lik. Flink til å kjøpe, ikke så flink til å følge opp. Helt i starten av graviditeten, og i prøveperioden, var jeg kjempeflink til å ta tranpiller, men etter jeg ble kvalm har det blitt mer eller mindre uoverkommelig! Det er nesten vanskelig å finne noe eklere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, jeg er helt lik. Flink til å kjøpe, ikke så flink til å følge opp. Helt i starten av graviditeten, og i prøveperioden, var jeg kjempeflink til å ta tranpiller, men etter jeg ble kvalm har det blitt mer eller mindre uoverkommelig! Det er nesten vanskelig å finne noe eklere!

 

Haha, ja uff :fnise: Ei venninne som var gravid for noen år tilbake sa at hun bare var litt småkvalm på morningen. Men det gikk over så snart hun spiste en brødskive og tok tranen sin  :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja uff :fnise: Ei venninne som var gravid for noen år tilbake sa at hun bare var litt småkvalm på morningen. Men det gikk over så snart hun spiste en brødskive og tok tranen sin  :skratte:

Haha WHAT? :skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...