AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #1 Skrevet 7. februar 2015 Skjønner ingenting Klærne mine lukter nesten litt tørrfisk noen ganger. Tok akkurat på meg en genser og ble helt forferdet over lukten. Kan jo ikke gå rundt og lukte tørrfisk! æsj! Jeg vasker de med omo color, bruker tøymykner som lukter godt.. Og klærne lukter alltid godt etter jeg tar de ut av maskinen. Henger de på et tørkestativ, og når det er tørt bretter jeg det sammen og legger det inn i skapet. Noen som vet hva dette kan være? Anonymous poster hash: 99a04...c77
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #2 Skrevet 7. februar 2015 Jeg synes mange av de parfymerte vaskemidlene til klær får en kunstig sur lukt etter en stund. Men det er nå meg. Anonymous poster hash: e4ee4...8f7 1
Meridian Skrevet 7. februar 2015 #3 Skrevet 7. februar 2015 (endret) Kutt ut tøymykner! Det hjelper. Tørker du klærne i nærheten av der du lager mat? Endret 7. februar 2015 av Bølle 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #4 Skrevet 7. februar 2015 Kan være mixen av vaskemiddel og skyllemiddel som kræsjer duftmessig. Ellers spørs det hvor lang tørketid klærne har? Hvilke forhold er det i vaskemaskina og i skapene dine? Her er mye rart som kan være forklaringen. Særlig når dette gjelder alle klær, så er det noe i huset hos deg, men hva?Anonymous poster hash: 033dd...c42
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #5 Skrevet 7. februar 2015 Det er jo ikke godt å si hva som kan være problemet hos deg, men da jeg hadde samme problem viste det seg at katten hadde lagt igjen no tørrfisk (sånn tørrfisk man gir til dyr) i ulltøyskuffen min... Har du katt?Anonymous poster hash: 98759...7a5
Scoop Skrevet 8. februar 2015 #6 Skrevet 8. februar 2015 Tørker du klærne i et litt kjølig rom? Da jeg gjorde det luktet det surt av klærne, mens nå når de tørker på et varmt rom (på mye kortere tid) er det ingen lukt
Mrs.Fox Skrevet 8. februar 2015 #7 Skrevet 8. februar 2015 Vask vaskemaskinen din på 90 grader med litt eddik i! 1
Christiania_Oslo Skrevet 8. februar 2015 #8 Skrevet 8. februar 2015 Prøv med eddik som en skrev over. Sett på en rundt med 1/2kopp eddik på 90grader for å fjerne vondt lukt fra vaskemaskinen. Kan også bruke det i stedet for skyllemiddel, men ha da bare ca 1ss oppi.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #9 Skrevet 9. februar 2015 S Vask vaskemaskinen din på 90 grader med litt eddik i! Prøv med eddik som en skrev over. Sett på en rundt med 1/2kopp eddik på 90grader for å fjerne vondt lukt fra vaskemaskinen. Kan også bruke det i stedet for skyllemiddel, men ha da bare ca 1ss oppi. Skal jeg ha eddiken i såpeskuffen? Skal den i tøymyknerdelen eller såpedelen? Eller skal den bare inn i selve maskinen der man vanligvis putter klær? Anonymous poster hash: 99a04...c77
Christiania_Oslo Skrevet 9. februar 2015 #10 Skrevet 9. februar 2015 S Skal jeg ha eddiken i såpeskuffen? Skal den i tøymyknerdelen eller såpedelen?Eller skal den bare inn i selve maskinen der man vanligvis putter klær? Anonymous poster hash: 99a04...c77 Der du putter skyllemiddel(bilde av en slags blomst)ikke der du putter pulver:)
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #11 Skrevet 9. februar 2015 Der du putter skyllemiddel(bilde av en slags blomst)ikke der du putter pulver:) Og da skal jeg kjøre maskinen uten klær, ikke sant? Anonymous poster hash: 99a04...c77
Christiania_Oslo Skrevet 9. februar 2015 #12 Skrevet 9. februar 2015 Og da skal jeg kjøre maskinen uten klær, ikke sant? Anonymous poster hash: 99a04...c77 Jupp. Om du ønsker å gjøre det med klær så bruk 1ss der skyllemiddel skal være pluss vaskepulver, men kan lønne seg å ta en runde uten klær pga det er som regel vaskemaskinen som må renses litt når klær begynner å lukte:)
Christiania_Oslo Skrevet 9. februar 2015 #13 Skrevet 9. februar 2015 1/2 kopp når du tar den uten klær da.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #14 Skrevet 9. februar 2015 Ta ut såpekoppen og vask den grundig. Vask også inni hullet. jeg fikk sjokk engang da jeg gjorde det. Under skuffen var det svart! Skikkelig ekkelt. Anonymous poster hash: 8de21...3ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå