Gå til innhold

Hva skjer nå?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi har vært gjennom: Pergo for å finne ut om jeg hadde eggløsning - helt normalt

sædprøve - normal

HSG- alt normalt

Hva sker nå?

Er to år siden jeg sluttet med P-piller og syklus har vært normal hele tiden ca. 28 dager

Er det noen flere undersøkelser jeg bør/skal ta? (Legen har ferie og jeg er utålmodig)

Har det noe å si at jeg er litt overvektig for det å bli gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Etter to år (egentlig ett) defineres dere som ufrivillig barnløse, og får da utredning, for å finne ut om noe er galt - hvilket de tydeligvis ikke fant ut hos dere.

Det betyr gjerne en av to ting:

1. Enten er dere uforklarlig barnløse, dvs legene klarer ikke å finne en grunn for at dere ikke får barn. Da starter man gjerne opp med IVF, hvis dere ønsker det (tror ikke man gjør IUI i Norge). Snakk med legen om det, så vil dere bli henvist videre, hvis dere velger å bruke et offentlig sykehus, eller..

2. De undersøkelsene som er gjort av dere er ikke grundig nok. Det kan være lurt å få en "second opinion". Det er ikke alltid det offentlige helsevesenet er grundige nok i det de gjør, desverre. Velger dere å bli utredet og eventuell behandling ved et privat sykehus er dere garantert minimale ventelister,og behandling når dere ønsker. (Snakker av erfaring)

Desverre kan overvekt ha noe å gjøre med det å være infertil, for mye og for lite er ikke bra. Er det bare litt overvekt skal det ikke ha så mye å si tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...