Gå til innhold

Desperat student - hva gjør jeg nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om du virkelig elsker ernæringsstudiet synes jeg du skal fullføre det.

Husk at arbeidsmarkedet kan endre seg,og senere bli bedre enn det er akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Silverstream

ehh, er høgskulen i Volda prestisjeskole innen journalistiskk i Norge. Virkelig??

Anonymous poster hash: c376d...4f3

Ehh, ja, mange av dem man ser på tven har utdannelse fra høyskolen i Volda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er NHH en prestisjehøgskole? Ville heller si NTNU var prestisjeuniversitet hvis vi snakker Norge. Mye tøffere å bli sivilingeniør enn siviløkonom...

Anonymous poster hash: 7629f...9a6

Vi snakker ikke om universiteter.

Anonymous poster hash: f6ab6...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høgskulen i Volda? Hvorfor er det så hemmelig hvilken skole du gikk på? :P

Husker jeg vurderte journalistikk på HiOA, men var så høyt snitt at jeg ikke gadd å søke engang - takk og lov for det! Hørtes ikke såå attraktivt ut å være journalist alikevel :P

Anonymous poster hash: d557b...aca

Hehe, nei, altså, det er ikke hemmelig. Det var bare det at jeg tenkte jeg ikke skulle være for detaljert i forklaringen om situasjonen min, siden det første innlegget allerede var ganske langt :)

ehh, er høgskulen i Volda prestisjeskole innen journalistiskk i Norge. Virkelig??

Anonymous poster hash: c376d...4f3

Ja, det er det ingen tvil om, som flere andre har påpekt. Jeg hadde selv mer enn gode nok karakterer til å komme inn på hvilken som helst annen journalistikk-skole, men valgte Volda fordi det skal være den desidert beste journalistutdanningen.

Skjønner deg godt TS :/ Jeg er journalist selv og innser at det ikke er dette jeg har lyst til å drive på med. Missforstå meg riktig, jeg elsker egentlig jobben min. Men det er en jobb fylt med så mye stress og jag etter deadline hele tiden, finne saker, kontakte mennesker som ikke svarer osv osv. Jeg er SLITEN!

I tillegg er det jo ingen som helst tvil om at det er en beintøff bransje økonomisk for tiden, og mediehusa i området sier opp folk over en lav sko. Jeg går bare å venter på at det skal bli min tur, og det er egentlig veldig slitsomt :(

Jeg har lyst til å studere noe annet jeg også, men har egentlig ikke råd. Yrkene som gir "sikker jobb" har jeg ingen interesse av, så er helt rådvill.... Kanskje ikke dette innlegget er så mye til hjelp for deg, men vi finnes i allefall flere i nogenlunde samme situasjon...

Anonymous poster hash: e5f01...bef

Kjære AnonymBruker - jeg føler SÅNN med deg. Det er en tidvis veldig fin jobb, MEN - det er en beintøff og ganske kald bransje, med mange oppsigelser for tiden. MEN, jeg har imidlertid et råd til deg, som jeg har tenkt på som min back-up plan om andre ting ikke går i orden. Informasjonsbransjen kan faktisk være et godt alternativ. Det finnes flere jobbmuligheter innenfor dette feltet dersom man leter etter dem, i og med at nesten alle bedrifter av en viss størrelse trenger dem. De jeg gikk på høyskole med som nå jobber innen bransjen sier de trives veldig godt som informasjonsrådgivere. Hva tenker du om det?

- TS

Endret av _Maria_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høgskulen i Volda en prestisjeskole........ :fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise:



Anonymous poster hash: 726de...105
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høgskulen i Volda en prestisjeskole........ :fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise::fnise:Anonymous poster hash: 726de...105

At Volda er et av de beste stedene i Norge å studere journalistikk på, er kjent blant de fleste med litt medieinteresse, og det er derfor en prestisjehøyskole innenfor det faget. Hva ler du av? Din egen kunnskapsløshet?

Anonymous poster hash: 9797a...a23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med grad i journalistikk og noe utdannelse innen ernæring burde det vel gå an å få seg jobb som journalist innenfor dette emnet... i et blad om helse feks?



Anonymous poster hash: c84cb...5ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler mer av at en skole i norge blir kalt prestisjeskole egentlig. Vil knapt kalle NHH det



Anonymous poster hash: c376d...4f3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler mer av at en skole i norge blir kalt prestisjeskole egentlig. Vil knapt kalle NHH det

Anonymous poster hash: c376d...4f3

NHH er vel ikke på topp akkurat i Norge heller... UiO, UiB og NTNU er laaaaangt over

Anonymous poster hash: 7629f...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NHH er vel ikke på topp akkurat i Norge heller... UiO, UiB og NTNU er laaaaangt over Anonymous poster hash: 7629f...9a6

Det gir ikke helt mening å sammenligne en vitenskapelig høyskole med et universitet. Hva sammenligner du? Det ikke-eksisterende historiestudiet på NHH med historie på UiO? Det ikke-eksisterende siv.ing.-studiet på NHH med siv.ing. på NTNU? Innen sitt fagfelt, er NHH på topp i Norge, akurat som NTNU er på topp innen ingeniørfag, men temmelig middelmådige på humanistiske fag, for eksempel. Universitetene du nevner tilbyr knapt faget (for ordens skyld, det er stor forskjell på økonomi og administrasjon og samfunnsøkonomi), så de kan ikke ligge laaaangt over på det. Og bra er det, for nettopp poenget med en vitenskapelig høyskole er jo å samle fagets kompetanse et sted.

Forstår ikke helt hvordan det er så vanskelig å forstå at en skole i Norge kan ha prestisje, innen et fagfelt og innen Norge? Alle land har lokale prestisjeinstitusjoner, som vi i utlandet ikke kjenner til. Det er ingen som sier det er Harvard, men det er fortsatt et kvalitetsstempel i fagmiljøene når du er journalist fra Volda eller siviløkonom fra NHH. Det burde være ganske logisk, med mindre man insisterer på å sammenligne epler og pærer.

Anonymous poster hash: 9797a...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir ikke helt mening å sammenligne en vitenskapelig høyskole med et universitet. Hva sammenligner du? Det ikke-eksisterende historiestudiet på NHH med historie på UiO? Det ikke-eksisterende siv.ing.-studiet på NHH med siv.ing. på NTNU? Innen sitt fagfelt, er NHH på topp i Norge, akurat som NTNU er på topp innen ingeniørfag, men temmelig middelmådige på humanistiske fag, for eksempel. Universitetene du nevner tilbyr knapt faget (for ordens skyld, det er stor forskjell på økonomi og administrasjon og samfunnsøkonomi), så de kan ikke ligge laaaangt over på det. Og bra er det, for nettopp poenget med en vitenskapelig høyskole er jo å samle fagets kompetanse et sted.

Forstår ikke helt hvordan det er så vanskelig å forstå at en skole i Norge kan ha prestisje, innen et fagfelt og innen Norge? Alle land har lokale prestisjeinstitusjoner, som vi i utlandet ikke kjenner til. Det er ingen som sier det er Harvard, men det er fortsatt et kvalitetsstempel i fagmiljøene når du er journalist fra Volda eller siviløkonom fra NHH. Det burde være ganske logisk, med mindre man insisterer på å sammenligne epler og pærer.

Anonymous poster hash: 9797a...a23

Thumbs up for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...