Gå til innhold

Blomst sin hverdag med tre fine jenter ❤


blomst12

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Tusen takk alle sammen!!!:) setter stor pris på alle gratulasjoner. 

Maseriene satte plutselig fart i går kveld mens jeg så på serien jordmødrene i senga. Ble vondere og vondere og kom hyppigere. Ringte føden,svigers kom over og vi hoppa i bilen. Riene var nå på 3 minutters mellomrom. Det var en grusom biltur men lite trafikk så sparte inn litt tid på kjapp kjøring.  

Riene var drittvonde nå men var veldig forberedt på beskjeden som kom etter undersøkelsen. 2 cm, kunne til nød tøye til 3. Var likevel ikke snakk om å reise hjem, så fikk fødestue og startet med lystgass. Hjalp litt,men hadde lite pauser mellom riene og i tillegg vondt i korsryggen i mellom. Så jeg holdt godt fast i lystgassen for å si det sånn 😂 måtte etter en stund be jordmor gi meg mer smertestillende. Sjekket meg da på nytt kl 0400, var oppe i 4 cm nå og aktiv fødsel.  Hun var ikke vond å be og hun både satt opp lystgassen og gav meg fentanyl.  Dette hjalp litt på toppene.  Men det gikk ikke lang tid før det var så vondt at ikke det hjalp heller. Måtte virkelig ta meg sammen da og puste i den maska. 0538 ifølge partogrammet fikk jeg trykketrang og da var jordmor overrasket over at det var full åpning.  Derfra var det å finne styrke til å presse ut denne jenta,og vipps 0607 kom vår tredje og fine jente ut. Med nesa i sky som sine søstre 😍 syns denne fødselen var veldig intens og drittvond,men er nok ikke så rart da aktiv fødsel var 2 timer! Unna meg selv en rask fødsel,så selvom jeg aaaaldri skal føde igjen, så kan jeg se tilbake på denne og si at den var helt ok 🤗 bittelillesøster var størst av mine 3 og veide 3720 og var 52 lang 😍 kom en dag før termin :)

Endret av blomst12
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med bittelillesøster! Høres heftig ut, men nå er hun her og dere kan starte på resten av livet sammen! :nigo: Takk for fødselshistorie og :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, lille_frosk skrev:

Gratulerer med bittelillesøster! Høres heftig ut, men nå er hun her og dere kan starte på resten av livet sammen! :nigo: Takk for fødselshistorie og :strix:

Tusen takk! :) Ja intenst og vondt men såå verdt det 😍 Ja greit å skrive den ned når den er friskt i minne 😂😍

23 timer siden, Illy skrev:

Gratulerer så mye med lillesøster! :nordvesta:

Tuusen takk:):)

På 30.8.2018 den 23.00, Askmeagain89 skrev:

Gratulerer med tredjemann :):hjerte:

Tusen takk:):) 

På 30.8.2018 den 22.33, FruN skrev:

:strix:

Gikk ganske heftig for seg med min åpning ved sistemann og, så føler med deg der :ler: 

(Jeg tippet rett :lur: ) 

Ja det gjorde du! Og fant ut at hun er født på hennes tippoldemors bursdag.  Så det er jo litt stas!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem i ettermiddag! Pappaen og begge storesøstrene kom inn å hentet oss. For en glede! 

Jeg er i skammelig god form denne ganga. Har støvsugd begge etasjene og føler meg i storform! Håper ikke jeg får en smell. Må inn til sykehuset imorgen for føllingprøven og så skal vi i bursdag! Da får vi jo vist henne frem til hele svigerslekta! Så det er jo bare praktisk og greit! 

Nå har ho just spist et svært måltid her så nå håper jeg at jeg kan snike til meg litt søvn. Har bare sovet 3-4 timer siden onsdag kl 13. Så er rimelig i underskudd på søvn! God natt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...