Gå til innhold

Hvor fort kan man vite att man er gravid?


Jens

Anbefalte innlegg

Hvor fort etter befruktning kan man finne ut att man har blitt gravid?Er det i det hele tatt mulig før forventet menstruasjon?Og hvordan kan man merke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter befruktning begynner celleklumpen å danne hcg - men ikke i store nok mengder til at det kan detekteres. Etter celleklumpen fester seg - normalt 6-8 dager etter befruktning så begynner produksjonen av større mengder av hcg som kan detekteres av en graviditetstest.

Hvis celleklumpen f.eks. fester seg på 7 DPO så er det en god del kvinner som vil kunne få positiv test allerede 10 DPO, men hver kvinne har forskjellig grad av økning av hcg-nivå slik at for noen så tar det lengre tid før en graviditetstest slår ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det mye ord, og forkortelser jeg ikke skjønte noe av.....kan man finne det ut med graviditets test før ventet mens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kan det,men det beste er vel å vente til IKM selv om det er veeeeeldig vanskelig å holde seg unna en test :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det..Da jeg tok den første positive testen var det en uke før forventet mens!

DPO betyr days past ovulation, altså dager etter eggløsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...