Gå til innhold

Jandias tankerom


Jandia

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Nei og nei og nei....

Glemte helt og gratulere deg i går :( Var så sliten etter praksisen at jeg glemte å sende deg en mld :(

Men kommer i dag og skriver Gratulerer med dagen som vr i går.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Jeg har blitt mamma.

Tenk noe så herlig. En gave. Det er en klisje å si det, men livet har forandret seg sååå og livet vil aldri bli det samme etter at vi fikk Maja. Hun er det beste som har hendt meg, noensinne.

Det er så herlig å kunne si; Maja er her. Verdens fineste lille pike.

Her er min fødselshistorie.

Jeg hadde termin 15.mars, og tida gikk og ingen unge som ville ut.

14 dager etter termin fikk jeg time på Ullevål. Natta før hadde jeg ikke sovet. Var så merkelig i magen. Måtte på do hele tiden. Var bare ubehagelig å ligge.

Da morgenen kom tok jeg og mannen banen ned til ullevål. Fremdeles litt småvondt både her og der.

På ullevål sjekka de sparka til den lille, samt om jeg hadde rier. Ble koblet til et apprat og satt der og trykka på en knapp hver gang jeg kjente liv i magen. Litt småkjedelig, og jeg hadde litt vondt i magen.

Etterpå var det inn til lege. Hun tok UL og sa at den lille i magen var neppe mer enn 3600 g. Muligens mindre. Var iallfall ingen stor unge. Legen sjekka også åpning og modning og slikt, og hun sa jeg hadde nærmere 2-3 cm åpning og det var modent. Jeg sa jeg hadde mer og mer vondt i rygg og mage. Hun mente at fødselen var på gang... Så dro jeg og mannen hjem. Godt å sove bittelitt og prøve å få i meg litt mat. Klokken 14 ringte jeg Ullevål og sa jeg hadde vooooondt. Nå var det skikkelige rier med ca 5-8 min mellom hver gang. Fikk beskjed om å komme nedover etter 16 hvis jeg kunne (vaktskifte hehehe). Halv fem rusla vi inn på avd A på Ullevål. Ble lagt på mottak først, hvor jordmor sjekka åpning og slikt. Hadde 3 cm. Fikk klyster og da begynte ting å skje.

Kl 18 ca var det inn på fødestue. Nå var det VOOONDT. Fikk akupunktur i øret og i hodet. Det var jævlig nå. Etter en stund (aner ikke tid her) fikk jeg lystgass. Det hjalp ikke til å begynne med, men etterhvert fikk jeg teket på å puste skikkelig. Da var det digg med gass. Jeg ble ganske så slapp og jordmor måtte ta fra meg lystgassen av og til. hehehe.

Så fikk jeg sitte i badekar en timestid. Det var herlig, sånn rent bortsett fra at riene holdt på å ta livet av meg. hehee. Var sååå jævlig vondt. Så sjekka jordmor åpninga, og det var ca 7 cm nå. Opp av badekaret og fikk en sånn prekestol til å stå og holde i. Det var godt. Ca 21.20 fikk jeg SKIKKELIG pressrier. Det gikk superfort derfra. Jordmor hadde trodd det villle ta en time eller to til, men faen heller tenkte jeg. UT skal denne ungen NÅ!! Og på 20 min pressa jeg henne ut, til jordmors store forskrekkelse, måtte plutselig ringe for hjelp og assistanse. Jeg ville IKKE legge meg ned i senga, men stå. Og jeg stod da lille tulla pluppa ut. En herlig følelse av lettelse!!!!!!!! Fikk lagt meg i senga og snuppa ble lagt på brystet mitt. Hun var så nydelig. KLokka var da 21:45, og hun veide 4332 g, var 52 cm og hodeomkrets 38.

Hadde neppe klart å føde uten hjelpa fra den supre jordmora og mannen min. Og jeg vet ikke når jeg klarer tanken på å føde igjen. Tar nok litt tid kanskje.

Det var litt om min fødsel. Mye er glemt og mye er med vilje tatt bort. Absolutt en opplevelse, men herregud så jævlig da!!

Anbefales SELVSAGT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
  • 1 år senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...