Gå til innhold

Kunne dere datet en med aspergers?


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Diagnosen er bare tull, de har sagt jeg har aspergers men jeg er fortsatt et vanlig mennese

Her inne tar du ihvertfall ting mye mer bokstavelig og personlig enn de fleste andre og det er typisk for aspergere.

Anonymous poster hash: 67688...476

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne tar du ihvertfall ting mye mer bokstavelig og personlig enn de fleste andre og det er typisk for aspergere.

Anonymous poster hash: 67688...476

En mening fra en ab har null mening for meg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man på symptomene så ser det ut som at mesteparten av verdens befolkning har det...

Jeg kunne godt vært sammen med en som har diagnosen. Det er ikke diagnosen som er viktig, men hvordan personen fungerer i samfunnet og personligheten til vedkommende.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mening fra en ab har null mening for meg...

Det gjelder tydeligvis ikke alle ab-er, det er jo neste bare ab-er som har svart i denne tråden. men greit for meg.

Anonymous poster hash: 67688...476

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder tydeligvis ikke alle ab-er, det er jo neste bare ab-er som har svart i denne tråden. men greit for meg.

Anonymous poster hash: 67688...476

Ok unnskyld at jeg sa det, var ikke meningen å være frekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan dere forklare hvorfor? Folk med aspergers er vanlige mennesker som alle

Viser til dette innlegget som en annen AB har skrevet:

Nei. Jeg er svært sosial og utadvendt og trenger derfor at partneren er det også. I tillegg må han være komfortabel i de aller fleste sosiale situasjoner. Det tror jeg mange med asbergers sliter med, dessverre

Anonymous poster hash: b742b...0f3

Selv har jeg godt utviklede sosiale antenner og er flink til å lese folk og mellom linjer. Jeg må ha en kjæreste som også har de "evnene".

Her inne tar du ihvertfall ting mye mer bokstavelig og personlig enn de fleste andre og det er typisk for aspergere.

Anonymous poster hash: 67688...476

Dette er jeg enig i.

En mening fra en ab har null mening for meg...

Og her beviser du det.

Anonymous poster hash: 26fea...10e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser til dette innlegget som en annen AB har skrevet:

Selv har jeg godt utviklede sosiale antenner og er flink til å lese folk og mellom linjer. Jeg må ha en kjæreste som også har de "evnene".

Dette er jeg enig i.

Og her beviser du det.

Anonymous poster hash: 26fea...10e

Hva faen? Jeg sa jeg beklagde for at jeg sa det!

Endret av Big Jim Rennie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger til en avstemning for dem som ikke vil kommentere :) Spør fordi jeg har aspergers selv og vil vite basert på hva jeg får vite her om det er noe vits i å prøve å date noen eller

Men det er jo umulig for oss å vite hvor godt du fungerer sosialt, det er jo det som bestemmer hvor god sjanse du har for å få kjæreste.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alle med aspegers likedan?

Anonymous poster hash: 18ee4...4a7

Nei, det er de ikke. Men de har en del felles, ellers hadde man ikke kunnet stille diagnosen. Men det er forskjellig alvorlighetsgrad.

Anonymous poster hash: 67688...476

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen? Jeg sa jeg beklagde for at jeg sa det!

Jaja, men du beviste det jo like fullt. Men uansett: Du sier at man kan trene seg "frisk" fra aspergers. Gjør du noe aktivt for å gjøre det? Jeg tenker at dersom det er en mulighet så bør du jo sette inn mye arbeid på det.

Anonymous poster hash: 26fea...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mening fra en ab har null mening for meg...

Jeg har tenkt over det samme som AB`n du siterte mener. Du tar alt veldig bokstavelig og personlig. Det er typisk for syndromet, og ikke noe du kan noe for. Jeg har jobbet/jobber med mennesker med autismespekterforstyrrelser, og kunne ikke datet noen med en diagnose innen for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror mange med mitt syndrom blir mobbet og plaget

Det tror jeg også. Vet du om Autismeforeningen har noen tilbud der du bor? Sjekk ut siden deres.

Anonymous poster hash: 67688...476

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry jeg var frekk i noen innlegg, nå har jeg tatt meg en god dusj og tenkt og faen heller. Nå skal det være slutt på godteri i uka! jeg skal bli sunn, jeg skal flytte fra denne drit bryen og alt skal bli bedre. Jeg skal faen meg ikke bli til doug heffernan eller shrek

Jeg er 23 år og det er på tide at jeg tar tak i ting og forandrer det! :hoppendeglad:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For andre i tråden her, hvis man tar utgangspunkt i tanken om at man ikke er sin diagonose, så blir vel all generalisering om folk som er gitt slik diagnose lett meningsløs.

Da er det nok uheldig tenker jeg, at TS har søkt å lage en tråd som antagelig er for vag og gjenstand for generaliseringer. :)

Eller så kan det jo tenkes at jeg vet for lite om såkalt Asberger syndrom, hvis det alltid er kjente trekk med mennesker som er gitt en slik diagnose. Har kanskje inntrykk av at slike folk kan være veldig forskjellige.

Endret av Vux
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har asperger... God kjæreste og flink pappa!:) Har jo noen utfordringer pga det, men ikke noe som gjør at forholde ikke er bra.

Anonymous poster hash: 6a100...774

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan like greit skifte tittelen til

Dere med aspergers: Hvordan er det for dere? Jeg føler mer for å snakke om det enn om noen ville datet meg nå xD. Jeg er jo 23 år så det haster ikke og jeg bryr meg ikke om de som sier at de som er på min alder og jomfru er tragiske, jeg vil heller tenke på helsa mi nå og bli sunn. har jo hele livet forran meg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...