Gå til innhold

Midt i utdanning (Siviløkonom), livredd for å ikke få jobb.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trodde siviløkonom var en bra ting å bli og har jobbet hardt for å få gode karakterer, men etter å ha sett utallige tråder om økonomer (bachelor) og Siviløkonomer (master) som går arbeidsledige og sliter med å få seg jobb, er jeg livredd for at jeg fullfører en lang hard utdannelse og kommer til å ende bak kassa på Rema 1000 resten av livet!

I verste fall, hvis jeg ender opp Arbeidsledig, finnes det noen instanser (NAV eller arbeidsformidling) som kan bistå i å finne stillinger hvor som helst i Norge som passer til Siviløkonomer og Økonomer? Hvis jeg er flyttbar og fleksibel, vil det vel være mulig å finne jobb et sted i Norge som siviløkonom med Hovedsaklig A og B karakterer og en C. ?

Anonymous poster hash: da2f2...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

C er en meget middelmådig karakter som viser dårlig intelligens. Jeg jobber hos en av de fire store, og her skyr vi folk med C som pesten.



Anonymous poster hash: 93435...de7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er kravet om gode karakterer så høy i Siv.øk jobber? Spør bare av ren nysgjerrighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er kravet om gode karakterer så høy i Siv.øk jobber? Spør bare av ren nysgjerrighet.

Fordi man faktisk må gjøre god nytte for seg, og tjene inn mer penger til bedriften enn det man skal få i lønn.

Hvis ingen gjør de går bedriften konkurs...

Hvis man jobber i staten er det nok litt enklere, men dårligere lønn.

Anonymous poster hash: a8b6d...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C er en meget middelmådig karakter som viser dårlig intelligens. Jeg jobber hos en av de fire store, og her skyr vi folk med C som pesten.

Anonymous poster hash: 93435...de7

Ok, så den C'en jeg har i avansert derivasjon- og integrasjon bør jeg ta opp igjen og forbedre?

Anonymous poster hash: da2f2...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C er en meget middelmådig karakter som viser dårlig intelligens. Jeg jobber hos en av de fire store, og her skyr vi folk med C som pesten.

Anonymous poster hash: 93435...de7

Så en C karakter reflekterer dårlig intelligens... Nå har jeg hørt det også.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, så den C'en jeg har i avansert derivasjon- og integrasjon bør jeg ta opp igjen og forbedre?

Anonymous poster hash: da2f2...f61

Jeg ville ikke tatt råd fra EN person på internet som sier at folk med C har dårlig intelligens. Snakk med rådgiveren din hvis du er bekymret. :)

Anonymous poster hash: 9bb69...fa6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

C er en meget middelmådig karakter som viser dårlig intelligens. Jeg jobber hos en av de fire store, og her skyr vi folk med C som pesten.

Anonymous poster hash: 93435...de7

Hah, det gjør dere IKKE! Tror ikke jeg kjenner noen (og jeg kjenner mange) som har fått jobb hos de fire store som IKKE har en og annen C på vitnemålet. For noen studenter (meg inkludert) var de 4 store "kriseløsninga" - der søkte man jobb hvis man ikke fikk de virkelig spennende jobbene.

TS, ville ikke bekymret meg. Jeg var ferdig med studiet i fjor, og alle jeg studerte med (som jeg kjente) fikk raskt jobb. Men man kan ikke regne med å få toppjobbene med en gang, mange nyutdannede siviløkonomer innbiller seg at de er kvalifiserte til å bli ledere med nesten en gang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Jeg ville ikke tatt råd fra EN person på internet som sier at folk med C har dårlig intelligens. Snakk med rådgiveren din hvis du er bekymret. :)

Anonymous poster hash: 9bb69...fa6

Som student har man ikke akkurat en egen rådgiver å spørre...

Men en C er overhodet ingenting å frykte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...