Gå til innhold

Kan man jobbe som Eiendomsmegler (bachelor) hvis man er utdannet Siviløkonom (master)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

(Telefonen klikket visst og publiserte en tråd mens jeg var midt i redigeringa - derav den uforståelige overskriften på forrige tråd).

Anonymous poster hash: e289b...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Men det er mulig det holder med noen enkeltemner for å bli autorisert.



Anonymous poster hash: c490b...918
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger i så fall bare å ta opp noen fag på BI, kjøpe en dressjakke, trange jeans, et par spisse skinnsko og en lyserosa skjorte for å bli eiendomsmegler.



Anonymous poster hash: f8c7a...f61
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom du over..

Har du tatt siv.øk ved BI? I så fall trenger du sannsynligvis bare de fagene du ikke tok i løpet av master.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jurist kan du i allefal det. Men tror du kanskje må ta noen ekstrafag på BI med siv.ing bakgrunn

Anonymous poster hash: c0f9e...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jurist kan du i allefal det. Men tror du kanskje må ta noen ekstrafag på BI med siv.ing bakgrunn

Anonymous poster hash: c0f9e...30c

Må en ikke være advokat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pussig, jeg trodde det var ett KRAV at eiendomsmeglere skulle være uten formell utdannelse. Ville tro at å faktisk kunne jus ville ødelegge for å kunne drive denne typen svindel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig, jeg trodde det var ett KRAV at eiendomsmeglere skulle være uten formell utdannelse. Ville tro at å faktisk kunne jus ville ødelegge for å kunne drive denne typen svindel.

Haha, godt sagt.

For noen år siden ble det krav om at man måtte har bachelor i eiendomsmegling eller være jurist for å bli autorisert. Fullt mulig at bacheloren består av fag type "Svindel 101", "Overdrivelser 101", "En meter er faktisk bare 80 cm 101" etc. :fnise:

Anonymous poster hash: c490b...918

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, godt sagt.

For noen år siden ble det krav om at man måtte har bachelor i eiendomsmegling eller være jurist for å bli autorisert. Fullt mulig at bacheloren består av fag type "Svindel 101", "Overdrivelser 101", "En meter er faktisk bare 80 cm 101" etc. :fnise:

Anonymous poster hash: c490b...918

Sleng på "30min sprint til stranda, er egentlig 10min gange"

Anonymous poster hash: 87b0e...2e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleng på "30min sprint til stranda, er egentlig 10min gange"

Anonymous poster hash: 87b0e...2e9

Og "Ja, det er havutsikt dersom man får et glimt av sjø når man står øverst, ytterst på verandarekkverket og strekker seg så lang man er, samt bruker kikkert" ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må en ikke være advokat?

Nope, men du må være fullmektig i noen år, i likhet med eiendomsmeglere...

Anonymous poster hash: c0f9e...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...