Gå til innhold

Jobber på matbutikk, mye tull med ledelsen, har de lov til dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på en matbutikk (som det går ganske dårlig med). Nylig er ledelsen koblet inn fordi det går dårlig med butikken og vi tydeligvis trenger hjelp.

Jeg og mange andre jobber som deltidsmedarbeidere, dvs. 1 eller 2 ganger i uka og annenhver lørdag, + ekstravakter hvis vi har tid. Disse vaktene varer da i 8 timer, fra kl. 16.00-23.00

Nå har det seg slik at ledelsen har bestemt seg for at vaktene heller skal starte kl. 18.00. Dette betyr at vi ikke lengre får pause siden vi ikke har rett på det, vi mister 3 timers betaling hver gang vi er på jobb, og tilleggene som vi vanligvis får vil vi nå ikke se noe til, siden de har forkortet vaktene såpass.

Det er åpenbart at dette er gjort for å tjene inn penger, på vår bekostning. Har de lov til dette? Jeg har ikke lyst til å sette av en hel dag, for å jobbe i 5 små timer, som jeg knapt får lønn ut av. I tillegg til dette er det jo akkurat som jeg starter på jobb midt på kvelden, klokka 1800 - da nærmer det seg jo nesten leggetid.

Hovedproblemet er lønnen: 5 timersvakter et par ganger i uka, uten noen tillegg - lønnen min kommer jo til å bli betraktelig (!!) redusert..

Hjelp?



Anonymous poster hash: 27b7a...39a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har lov og det er bare en ting å gjøre, skaffe seg en annen deltidsjobb i det stille og når du har det i boks gi en saklig beskjed om hvorfor du vil bytte jobb. Ikke før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo et valg.

Enten finne deg en annen jobb der du kan tjene mer med lengre vakter, eller fortsette å jobbe der du er og dermed hjelpe butikken til å ikke gå konkurs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider