Gå til innhold

Er du for eller mot abort av barn med Downs Syndrom?


AnonymBruker

  

530 stemmer

  1. 1. Er du for eller mot abort av barn med Downs Syndrom?

    • For.
      402
    • Mot.
      100
    • Vet ikke/bryr meg ikke.
      28


Anbefalte innlegg

19 for og bare 8 mot, hvorfor vil dere at barns med downs skal bli tatt livet av?

Jeg hadde aldri bært fram et sykt barn hvis jeg kunne velge å la være. All cred til de som klarer det, men for min del ønsker jeg friske barn.

Downs er ikke en sykdom men et syndrom



Anonymous poster hash: b59ce...23c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er for, mener at dette er et valg foreldrene selv bør ta. Hvis de vil beholde så er jo det fint, men hvis de ikke ønsker å beholde så har jeg full forståelse for det også. Jeg har selv vært ufrivillig barnløs, men jeg har vært realistisk nok til å vite at for meg handler det ikke om å få barn for enhver pris. Så jeg ville nok vurdert det nøye dersom jeg fikk beskjed om at mitt barn hadde downs.

Anonymous poster hash: fe1f2...4c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke båret fram et så sykt barn selv men hva andre velger å gjøre får selvfølgelig bli opp til dem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imot.

Mangfold er viktig og sundt :)

Anonymous poster hash: 87731...222

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Jeg er for selvbestemt abort, og dermed for abort av fostre med Downs. Hvis jeg syns det er greit å abortere helt friske fostre fordi "det ikke passer", så kan jeg jo ikke være mot abort av fostre med Downs.

Men jeg er imot et samfunn hvor det forventes at man skal ta abort. Og jeg vet ikke om jeg hadde tatt abort selv.

Og så er jeg imot tåpelige argumenter for å ta abort. Type "vi ønsker oss et friskt barn, og er ikke sterke nok til å greie et barn med Downs" eller "det er det beste for samfunnet om vi tar abort". Bullshit.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 for og bare 8 mot, hvorfor vil dere at barns med downs skal bli tatt livet av?

Downs er ikke en sykdom men et syndrom

Anonymous poster hash: b59ce...23c

LOL.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LOL.

Kom med et skikkelig svar, istedenfor slik ungdomsspråk...

Anonymous poster hash: b59ce...23c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke FOR abort av barn med downs. Jeg er derimot for at man skal kunne velge å ta abort på barn med genfeil/andre livsavgjørende sykdommer. Det må man som foreldre få lov å velge selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke FOR abort av barn med downs. Jeg er derimot for at man skal kunne velge å ta abort ....

Viktig poeng! Jeg tror ikke det er noen som er FOR abort på samme måte som andre er MOT abort. Det er ikke "heia, heia, flest mulig aborter" - det handler om muligheten til å velge.

Anonymous poster hash: fe1f2...4c1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom med et skikkelig svar, istedenfor slik ungdomsspråk...

Anonymous poster hash: b59ce...23c

Svaret ditt var så elendig at det fortjente ikke noe bedre svar.

For det første. Downs er en kronisk sykdom. Barn med downs er ikke friske. De er ufullkomne, og hele situasjonen for et barn med downs er egentlig helt utrolig trist!

For det andre. Du anklager oss for å ønske at "barn med downs skal bli tatt livet av". Abort er ikke å ta livet av "noen" som helst. Ett tre er rett og slett ikke et bord. Vi ønsker å gi foreldre et valg om å ikke skape barn med sykdom, der man effektivt kan unngå det. Dette er etter min mening mer rettferdig både overfor barna og foreldrene.

Sykdom er ikke noe som skal etterstrebes eller opphøyes som noe bra. Rammes man av det må man prøve å leve så godt man kan med det. Der man kan unngå sykdom er det imidlertid naturlig at de fleste vil velge friskhet.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret ditt var så elendig at det fortjente ikke noe bedre svar.

For det første. Downs er en kronisk sykdom. Barn med downs er ikke friske. De er ufullkomne, og hele situasjonen for et barn med downs er egentlig helt utrolig trist!

For det andre. Du anklager oss for å ønske at "barn med downs skal bli tatt livet av". Abort er ikke å ta livet av "noen" som helst. Ett tre er rett og slett ikke et bord. Vi ønsker å gi foreldre et valg om å ikke skape barn med sykdom, der man effektivt kan unngå det. Dette er etter min mening mer rettferdig både overfor barna og foreldrene.

Sykdom er ikke noe som skal etterstrebes eller opphøyes som noe bra. Rammes man av det må man prøve å leve så godt man kan med det. Der man kan unngå sykdom er det imidlertid naturlig at de fleste vil velge friskhet.

Elending? Det var et bra innlegg, men ditt som bare inneholdt en lol var ganske elending og barnslig

Abort er mord, det er et levende vesen i magen, jeg har noen i familien med downs så jeg vet nok langt mer om dette enn du lille mann...

Anonymous poster hash: b59ce...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elending? Det var et bra innlegg, men ditt som bare inneholdt en lol var ganske elending og barnslig

Abort er mord, det er et levende vesen i magen, jeg har noen i familien med downs så jeg vet nok langt mer om dette enn du lille mann...

Anonymous poster hash: b59ce...23c

Jeg har også noen i familien med downs og selv om han er en gull god gutt er jeg fortsatt for abort. Hadde jeg fått beskjed om at fosteret har downs hadde jeg tatt abort selv, fordi jeg kjenner mine grenser og et friskt men krevende barn er tungt å oppdra for min del så. Det betyr dermed ikke at jeg misliker mennesker med downs, jeg beundrer foreldre som har styrken til å gi dem et godt liv.

Anonymous poster hash: 51ea2...bba

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde tatt abort fordi jeg vet jeg ikke hadde klart det.

Hadde det vært en mulighet for deg å bære fram barnet og så adoptere det?

Anonymous poster hash: b59ce...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det blir helt feil å ta livet av et foster fordi det har en feil ): Så jeg er mot selvfølgelig

Vet du hva.. Jeg har selv en sykdom som gjør at jeg har mye problemer i livet. Det er ikke kjekt i det hele tatt. Så jeg ville aldri satt et sykt barn til verden om jeg visste det var sykt når jeg gikk gravid.

Jeg ville at fosteret skulle få slippe.

Og man tar ikke livet av noe som helst.

Så jeg er for abort og da også for abort av syke foster.

Anonymous poster hash: 37a12...78e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde det vært en mulighet for deg å bære fram barnet og så adoptere det?

Anonymous poster hash: b59ce...23c

Nei

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva.. Jeg har selv en sykdom som gjør at jeg har mye problemer i livet. Det er ikke kjekt i det hele tatt. Så jeg ville aldri satt et sykt barn til verden om jeg visste det var sykt når jeg gikk gravid.

Jeg ville at fosteret skulle få slippe.

Og man tar ikke livet av noe som helst.

Så jeg er for abort og da også for abort av syke foster.

Anonymous poster hash: 37a12...78e

Det var en mening, ro deg ned

Har du sett tangerudbakken? Det viser at de med downs kan leve et like godt liv som oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elending? Det var et bra innlegg, men ditt som bare inneholdt en lol var ganske elending og barnslig

Abort er mord, det er et levende vesen i magen, jeg har noen i familien med downs så jeg vet nok langt mer om dette enn du lille mann...

Anonymous poster hash: b59ce...23c

Da er det også mord med alle de hundretusen eggene i magen på en kvinne som dør. De eggene føler like lite som et foster før uke 18. Derfor kan du ikke kalle det mord.

Du er også rapportert for avsporing. Dette er så kunnskapsløst at jeg har ikke ord.

Anonymous poster hash: 37a12...78e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Jeg hadde tatt abort fordi jeg vet jeg ikke hadde klart det.

Da håper jeg du bruker prevensjon riktig, så du ikke noensinne risikerer å få et sykt barn og ikke klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...