Gå til innhold

Er du for eller mot abort av barn med Downs Syndrom?


AnonymBruker

  

530 stemmer

  1. 1. Er du for eller mot abort av barn med Downs Syndrom?

    • For.
      402
    • Mot.
      100
    • Vet ikke/bryr meg ikke.
      28


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jo, du kan ikke si noe slikt uten å bevise at du skjønner noe selv, slutt å prøv å lag enda en krangek kg dama...

Jeg skjønner at folka i Tangerudbakken er TV og at i virkeligheten er kanskje 5% av de med downs er så "friske" som de.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at folka i Tangerudbakken er TV og at i virkeligheten er kanskje 5% av de med downs er så "friske" som de.

Det er en dokumentar serie, et godt eksempel på at folk med downs kan leve et rikt liv og du svarte ikke på hvorfor du sa jeg ikke skjønner noen ting. Jeg skjønner mye med downs, har en i familien som har det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for.

Jeg er også for abort av friske barn.

Både det å ta avgjørelsen om å få barn, og å ta avgjørelsen om å avslutte et svangerskap er vanskelige avgjørelser. Jeg tror derfor at hvis vi informerer i stedet for å dømmer folk uavhengig av hva de velger så vil de velge det som er rett for dem. Ingen burde bli pushet til å beholde et barn de ikke vil ha eller til å ta abort når de ønsker barnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg er for abort om det viser seg at barnet har Downs eller en annen fysisk eller psykisk utviklingshemning. Grunnen til at jeg mener dette er fordi jeg selv har en sykdom som har fulgt meg gjennom hele livet, og jeg ønsker virkelig ikke å påføre mitt barn det samme. Det å vokse opp og bli fortalt nesten daglig at en ikke kan gjøre ting, at en ikke er verd noe, at en er en byrde på alle sett. Å føle seg til bry for andre, at en ikke duger til noe, og å være en byrde, selv om en slettes ikke ønsker å være det. Jadda, vi snakker så fint om at en skal ta godt om alle som en og at ingen skal føle seg utenfor og den slags pjatt. Sannheten er at vi ikke på langt nær er så flinke som vi liker å tro. Syke blir holdt utenfor, sosialt, i arbeidslivet, i skolen, i hverdagen. Overalt. Vi passer ikke inn noen steder, og folk er ikke redde for å si det. (En kan bare se på de hundretalls uføre trådene her inne for å se hva folk mener om slike som oss.) Jeg ønsker ikke å påføre mitt barn en slik smerte når jeg har et slikt valg. Så klart barnet hadde blitt elsket, men å velge å beholde når en vet at barnet med høy sannsynlighet kommer til å slite på grunn av det resten av livet... Det virker mer som egoisme enn noe annet. Barnet har det trygt og godt i livmoren, så det hadde vært bedre å ende livet der enn om barnet hadde opplevd det å leve med en kronisk sykdom.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er for. hadde selv tatt abort om jeg fikk vite at barnet mitt hadde downs syndrom

Hvordan kan du bli gravid når du er mann?

Anonymous poster hash: b59ce...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du bli gravid når du er mann?

Anonymous poster hash: b59ce...23c

jeg hadde tatt abort om jeg hadde vært en kvinne da :rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde tatt abort om jeg hadde vært en kvinne da :rolleyes:

Å, jeg hadde sikkert gjort det samme fordi jeg hater smerte men jeg syns fortsatt at kvinner burde føde dem og heller adoptere dem :)

Hvorfor fjernet du hvilket kjønn du var btw?

Anonymous poster hash: b59ce...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg hadde sikkert gjort det samme fordi jeg hater smerte men jeg syns fortsatt at kvinner burde føde dem og heller adoptere dem :)

Hvorfor fjernet du hvilket kjønn du var btw?

Anonymous poster hash: b59ce...23c

jeg har aldri krysset av for hvilket kjønn jeg er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, da må det ha vært navnet ditt som gjorde at jeg skjønte det :) Så lenge jeg ikke er synskk :P



Anonymous poster hash: b59ce...23c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 for og bare 8 mot, hvorfor vil dere at barns med downs skal bli tatt livet av?

Downs er ikke en sykdom men et syndrom

Anonymous poster hash: b59ce...23c

Syndrom er faktisk litt av problemet.

Har du en sykdom, kan du bli frisk. Idag har vi ingen behandling som kan gjøre en person med downs fungerende.

Men det er ett ekstremt problematisk spørsmål, for det er snakk om en svært lang gråsone. Hva med oss som har depresjon? Jeg kan få medisiner, men jeg blir aldri frisk. Hva om det er genetisk? Hvis jeg gir min barndom til mine barn, ville jeg aldri kunne leve med meg selv "bank i bordet"

Vi har så lett for å synge "every seed er glory" at vi glemmer rettene til det uføtte livs mulighet til å være funksjonelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for. Hadde ikke båret frem et barn jeg visste var sykt før fødselen, ser ikke noen gode grunner for å bære frem et barn som er påvist med downs eller andre komplikasjoner. Noe annet er det dersom barnet hadde vist seg å være sykt etter å ha blitt født. Vil heller føde et friskt barn (av det som vises på ultralyd og annet) enn et sykt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syndrom er faktisk litt av problemet.

Har du en sykdom, kan du bli frisk. Idag har vi ingen behandling som kan gjøre en person med downs fungerende.

Men det er ett ekstremt problematisk spørsmål, for det er snakk om en svært lang gråsone. Hva med oss som har depresjon? Jeg kan få medisiner, men jeg blir aldri frisk. Hva om det er genetisk? Hvis jeg gir min barndom til mine barn, ville jeg aldri kunne leve med meg selv "bank i bordet"

Vi har så lett for å synge "every seed er glory" at vi glemmer rettene til det uføtte livs mulighet til å være funksjonelt.

Depresjon kan kureres

Anonymous poster hash: b59ce...23c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

100% i mot.

endelig noen med vett i hodet :)

Anonymous poster hash: b59ce...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whatevz

Jeg hadde tatt abort. hadde jeg fått vite at fosteret i magen hadde noen form for gen-feil/ handikap eller sykdom som ungen/familien måtte slitt med resten av livet, så hadde jeg klart tatt abort. Hadde også tatt abort om jeg hadde blitt voldtatt selv om det er en helt annen sak. Poenget er at som foreldre så skal man kunne bestemme slikt selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Depresjon kan kureres

Anonymous poster hash: b59ce...23c

Interessant. Hva er metoden?

Anonymous poster hash: 2dbd1...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...