Gå til innhold

Livet med den ville ungen og gutta mine

Charmina

Anbefalte innlegg

iingvild :klem: søndagsklemmer kan jeg like ja! Og du jeg tror det er lettere å få jenter til å flytte enn gutter! Hadde nok aldri fått mannen til å flytte fra Bergen til Trondheim kan jeg love deg! men nå er det nå heldigvis sånn at jeg aldri kunne tenke meg å flytte fra Bergen heller da ;)

La Traviata :klem: lørdagsklemmer kan jeg også like

Epona :klem: Så koselig med bursdagshilsen vennen

Lille Ballerina :klem: Ja det er rart det der hvordan man hele tiden liksom "detter" innom KG :ler:

Silje:) :klem: Å så trivelig å se deg igjen vennen! Har tenkt på deg og veslejenta vet du! Synes jeg hører henne der hun sier bæææ til alle dyrene ja! Her i huset sier alle Møøø :ler: Så flott at det går fint hos dagmammaen. Selv er jeg bare så spent på om Martine får barnehageplass. Men jeg kan ikke si at jeg har store forhåpninger med de ventelistene de opererer med her i strøket!

cecilia :klem: Helga har vært kjempekoselig takk

Ja så er helgen snart over!

I dag har vi ryddet masse i huset. Pakket ned leker Henrik ikke bruker lengre, strøket hauger med klær (det gjør heldigvis mannen da jeg bare hater å stryke), ryddet opp i masse papirer! Også har vi kost oss med deilig morsdagskake.

Ellers har Martine hatt en ganske dårlig dag stakkars med vondt i munnen og hoste og tetthet! Ikke noen fin lyd på den hostingen så er hun ikke bedre om noen dager må vi få noen til å lytte på henne. Hun har ikke feber da men.....! Inni munnen popper det ut jeksler. 2 oppe og nede i munnen har hun store kuler som fjell. Stakkars liten det er sikkert ganske så ubehagelig før de endelig bryter gjennom gommene ja.

Lørdag var jeg i byen og traff 2 gode venninder. Koste oss på vafe og fikk skravlet masse. Kjenner jeg hadde veldig behov for det ja.

Ellers har jeg jobbet litt med dukkehuset mitt i helga da. Pusset alle gulvene og hvitkalket de så nå er de så lyse og fine. Jeg bare nyter å pusle på med det! Det er utrolig avslappende. Skal se om jeg ikke kan få lagt ut et bilde av det tomme huset etterpå.Så får dere en liten følelse av hvordan det ser ut i formen om ikke annet!

På lørdag fikk jeg nå også kjøpt litt klær til Martine for det trengte hun virkelig! Hun har vokst utav så mye nå. Før jeg fikk jente selv syntes jeg de hadde så utrolig masse til jenter i forhold til gutter, men nå finner jeg nesten bare klær til henrik og ikke henne! Er jo så lenge siden H&M fikk inn noe nytt nå. Og der synes jeg det er greit å handle siden det ikke er så dyrt! De vokser jo så fort utav det likevell.Også har de jo mye fint også da! Men det kommer vel inn mere etterhvert tenker jeg! Det er vel vårklærne som er i annmarsj nå !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Charminas lille husprosjekt ;)

gallery_544_92_765375.jpg

Litt fra trappen

gallery_544_92_326587.jpg

Huskattene

gallery_544_92_92199.jpg

Denne lampen har jeg laget selv

gallery_544_92_15889.jpg

Sånn nå fikk dere iallefall sett litt av lidenskapen/galskapen min :ler: ........... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også noen bilder av lille frøken fryd.......elller kanskje vi kan kalle henne lille frøken rosa? :)

gallery_544_92_504393.jpg

Sååå stor

gallery_544_92_468835.jpg

Blid

gallery_544_92_132672.jpg

Snorer må vi alltid dra ut av buksa

gallery_544_92_532442.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellandussen for ei søt rosa frøken du har! :grine2:

Smeltet totalt av de bildene der!

Ellers må jeg bare si at jeg er mektig imponert over dukkehuset ditt! Det bildet fra trappegangen måtte jeg se ordentlig på, for jeg trodde først det var fra huset deres, med bilde av barna dine og alt!

Hvordan får du det til!? :klø:

Du er kjempeflink vennen min. Har du mye igjen før huset er ferdig?

Her har Brage forresten fått flere jeksler han også. To stk. i overmunnen! Håper formen til Martine blir bedre nå da!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Traviata :klem: Ja det er ei skikkelig rosa frøken ja - ikke annet å vente med en mor som bare elsker den fargen :ler: ...... :sjenert:

Så artig at du likte huset! Det er utrolig morsomt å holde på med iallefall. det ser ganske ut som et orntlig hus ja. Det bilde av ungene har jeg kopiert ned til bitteliten str og jeg synes det ble så fint! Har et bittelite bilde make til avataren min inni en bitteliten ramme som står på et nattbord inni der også. Pluss et bilde av Martine i bunaden som mormoren strikket! Litt artig å ha slikt inni der! De knøttsmå rammene kjøper jeg! Men jeg har også laget noen rammer av bittesmå trelister! Det er ikke så veldig mye som gjenstår på huset! Det skal settes på et lite sånn halv tak som det så skal legges takstein eller evt bare males oppå. Så må jeg pusse litt på frontene/karmene. Og male set siste strøket utvendig!

Har bestilt meg kjøkkenmøble fra en liten dukkehusbutikk i Amerika så det gjenstår litt på kjøkkenet! Badet er heller ikke helt klart. Driver og ordner litt på møbler jeg skal ha inni der. Også er det jo gardiner som skal lages da :) Og flere lamper trenger jeg for det må jo lyse fint i alle rom! Og når dette huset er helt ferdig får jeg vel begynne på ett til. Slik at begge ungene kan få ett etter meg! Martine kan jo få ha sitt på rommet når hun blir litt større da. Det er iallefall en kjempekoselig hobby! Skal ta nye bilder når det er ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

God mandag, Charmina!

For noen skjønne bilder av Martine! Så blid,og så søøøøøøt i det rosa antrekket.Virkelig en liten sjarmisprinsesse er hun! *smelt*

Og dukkehuset ser kjempefint ut, jeg blir rent misunnelig. Husker jeg elsket å kikke på sånne detaljerte dukkehus da jeg var liten, de bittesmå møblene,lampene og de små dukkene som bodde der. En fantastisk fin ting for Henrik og Martine å få. :)

Tror absolutt det er noe i at jenter flytter lettere enn gutter.Jeg flytta jo så lett som bare det...Men jeg savner Bergen,og kunne godt tenke meg å bo der igjen.Spørs om jeg får O pg Pinny med på det da-for Pinny elsker snø,som det er massevis av her oppe nå. Har planer om å reise til Bergen og feire 30årsdagen min i mai,og det håper jeg vi får til-det hadde vært så koselig å gå på "gamle stier" igjen.

Håper mandagen din har starta bra! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillelou :klem: Flinke jenta som både jogger og synger - jeg er så imponert!30 års dag i mai høres jo spennende ut da (du er jo rene barnet jo) og Bergen pleier ofte å by på strålende vær i mai.Og solen må jo skinne på en jente som deg :)

Ungene sover og ute skinner faktisk sola litt innimellom.

Martine fikk heldigvis sove litt i natt, men hun er nok ikke i toppform ennå heller. Og det klør nok fryktelig inni munnen for hun spiser på alt hun kommer over.

Hmmmm min søster har sendt bursdagsgave til meg i posten men tror du ikke det teite postvesnet har klart å rote vekk hele pakken og nå er det ingen som aner hvor den befinner seg! :frustrert: Min søster ble jo så lei seg. Får nå bare håpe at den dukker opp en gang!

Bli ny prosjekt

Sånn da var treningsapparatet mitt innviet. En times trening og jeg kjenner jeg er god og svett og kommer sikkert til å være stiv og støl i morgen. Men det var utrolig kjekt iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er dratt opp på Volvat for å få en lege til å lytte på Martine. Nå surkler hun sånn at det er helt ekkelt å høre på. Han orket ikke å dra ned på den lokale legevakten eller på barneklinikken og sitte i timevis i kø. Da er Volvat ok selv om man må betale.Huff jeg håper hun ikke har fått seg en lungebetennelse eller noe. Men mye slim er det iallefall!

henrik er nede hos en klassevenn så her er det bare så stille nå.........nesten litt rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phobia :klem:

Litle Lady :klem:

Stakkars lille jenta mi :grine: ! Hun har lungebetennelse og bronkitt og må på medisiner ja! Mannen ringte akkurat, og han var på vei til apoteket!

Huff nå blir det å holde seg inne i dagevis - så kjedelig! Håper hun kommer seg nå da og slipper å hoste og surkle sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Martine! :troest:

Du får overbringe noen god bedrings-klemmer! :klem: :klem: :klem:

Og så får du kjefte litt på postvesenet for den pakken altså! :kjempesinna:

Bursdagsgave må du jo få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ånei, stakkars... :tristbla: Uffda.. God bedring Martine :klem:

:ler: Hun ser ut som en liten skøyer!

Så skjønn!

For et nydelig dukkehus, så gøy å ha noe å pusle med da! ;)

Jeg drømte om dukkehus da jeg var liten.. :sjarmor:

Håper lille gulljenta di blir bra igjen snart!

Happy V day!!! :kose::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at Martine har fått både lungebetennelse og bronkitt :sur:, håper hun blir fort frisk med rett medisiner.

Nydelige bilder av både Martine og dukkehuset.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige hilsner La Traviata, Lille Ballerina, Epica og Pi@ :klem:

Orker ikke skrive så mye nå har liksom hendene fulle med sykt barn og dagbarn!

Kommer sterkere tilbake senere!

Men tenker på dere da!

Klems Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lillelou

Hei, Charmina! :klem:

Så leit at Martine har fått både lungebetennelse og bronkitt! stakkars lille jenta! Men hun får vel god oppfølging,sånn at det fort går over. :)

Her er det skøytebane i dag,og Pinny bare drar meg med seg når vi er på tur,for jeg får ikke feste for føttene.Urkjipt-jeg er så LEI av vinter,is og snø! :sur:

Håper dere har en fin onsdag,til tross for sykdom.

Klem igjen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Lenge siden sist nå, takk for at du holder liv i boka mi når jeg er fraværende!

Huff, stakkars martine.. Bra at ho nå får medisiner da, så blir ho fortere frisk!

Og jeg ble sjarmert av dukkehuset ditt altså! Morsomt å lese at du setter inn mini bilder av dere.. det er jo bare helt skjønnt da!! Gleder meg til å se flere bilder. Skjønner hva du mener med at det er beroligende, jeg bruker strikking på samme måte jeg da.. Selv om jeg er nybegynner....

Ha en fin fin dag, og jeg krysser alt for at pakken skal komme frem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...