Gå til innhold

HSG


tyttebæret

Anbefalte innlegg

Skal ta HSG røntgen i Flekkefjord snart. Er det noen av dere som har vært der og kan fortelle meg hvordan det var??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg lurer vel mest på forberedelsene...det er så mange ulike praksiser på de forskjellige sykehhusene...

gruer meg jo litt, men er vel mest spent, tror jeg!

Ble du gravid etterpå, Hanni? Eller måtte du utredes mer? IVF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du. Jeg tok ingen andre forberedelser enn å ta en ibux en halvtime før undersøkelsen. Undersøkelsen gikk raskt og greit, det var ikke noe skummelt eller vondt. (Kjentes litt ut som mensmerter underveis bare). Jeg hadde ikke noe problemer i etterkant. Fikk beskjed om å ikke kjøre bil hjem bare - men det kunne jeg nok fint ha greid altså. Jeg ble gravid rett etterpå - altså samme syklus som HSG. Skulle ha begynt med Pergotime etter HSG (de fant ikke noe feil med egglederne, nemlig), men det slapp jeg altså. Jeg vet at noen tar laprascopi hvis HSG ikke viser noe galt, men min lege mente at laprascopi ikke var nødvendig. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Jeg vil gjerne være en "bli-gravid-etter-HSG-dame" jeg også - men det har jeg jo ingen garanti for! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest apriljente:

HSG er det det samme som å sprøyte kontrastveske inn i egglederne for å se om de er tette? (har ikke lært meg de forkortelsene ennå)

Jeg har fått beskjed om å ta dette i september og gruer meg, fordi jeg har hørt det er så vondt :-(

Men så sier Hanni at det ikke er så ille så da blir jeg beroliget :-)

Det er kanskje sånn at hvis det er tett, så vil det kanskje gjøre vondere.. Er uansett spent på utfallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er riktig, apriljente. Det er ikke vondt - det kjennes litt ut som menssmerter, ellers er det på en måte som en litt lang gynekologisk undersøkelse. Det tok kanskje 15 min? Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå vært på HSG. Hvis noen er interessert i å lese om det kan de ta en titt i dagboka mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...