Gå til innhold

Ingen eggløsnign etter p-pille bruk?


Brudulja

Anbefalte innlegg

Hvor vanlig er det å ikke få tilbake el etter lang tids bruk?

Jeg har akkurat sluttet på p-piller og tror ikke jeg har fått el denne mnd. Rett etter mensen hadde jeg riktignok vonde stikkinger på høyre side og trodde også jeg hadde el slim (var helt likt beskrivelsen på pernilleinfo). Kom hjem og tok en Quick respons el test. Den var negativ. Og siden har jeg brukt opp resten av pakken + et par persona - alle sammen har vært negative :-(

Jeg klarer ikke å tenke på noe annet enn denne babylaginga jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klarer ikke å tenke på noe annet enn denne babylaginga jeg...

Du er ikke alene....!

Men jeg vet ikke svaret på spørsmålet ditt...

Men er det ikke veldig sjeldent å ha mensen hvis man ikke har hatt eggløsning? Eller...?

Interessant spørsmål, egentlig...

Har du hatt en "egnenprodusert" mensen etter p-pille slutt enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter lang ppille bruk kan kroppen fortsatt ha pillemens (mente jeg leste om det et sted :-? ) og det er vanlig.

Etter et par - tre mnd kommer nok kroppen i sin gamle seg og da kan du begynne med EL tester. HVis ikke de slår ut så kan du dra til legen for å ta blodprøve for å påvise EL. Jeg gjorde det, siden alle mine EL tester var negative i en syklus, mens blodprøven viste EL.

Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt en "egnenprodusert" mensen etter p-pille slutt enda?

Nei, det har jeg ikke.

Så man må vente et par - tre mnd før kroppen kommer til seg selv igjen ja. Føles som en eeevighet hehe!

Etter jeg sluttet har jeg fått masse kviser og konstant pms, men ingen el. Skikkelig dårlig deal med andre ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst et par-tre månd, tror jeg.

Har hørt "tommelfingerregel" om at man kan regne med ca. 1 mnd per år man har brukt pillen. Så det kan jo bli en stund... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Mensen kommer nok uansett ja...Selv om du ikke har hatt eggløsning! Normalt sett har du ikke eggløsning hver syklus, men mensen slipper du ikke unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har man ikke eggløsning hver syklus hvis alt er normalt heller?? Begynner å føle at det at man i det heletatt klarer å bli gravid er et stort under og omtrent like enkelt som å vinne i lotto... Nei, oddsene er jo litt bedre da heldigvis... Og mange blir faktisk gravide rett etter pilleslutt, det med at man skal regne 1 mnd pr år med p-piller er bare en myte. Men det kan ta litt tid før kroppen er helt igang igjen selvfølgelig, dette er helt individuelt fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å føle at det at man i det heletatt klarer å bli gravid er et stort under og omtrent like enkelt som å vinne i lotto... /quote]

Og i tillegg har jeg lest at 60-80% av alle befruktede egg spontanaborterer tidlig (Barn i magen A-Å), gjerne så tidlig at man bare tror man har en vanlig mensen.

Jeg skjønner ikke at det blir født noen barn i det hele tatt... :roll:

Så da er det vel greit at det tar litt tid noen ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...