Gå til innhold

Gravid etter SA


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Vil bli gravid

Har nettopp hatt en utskraping da de fant ut at babyen var død ved UL, jeg var litt over 12 uker på vei. :( Merkelig nok så har jeg ikke blødd noe etter jeg kom hjem fra sykehuset. Vi vil begge prøve igjen, lurer da på når jeg kan ha sex med mannen min igjen.Har hørt at man blir lettere gravid etter en SA, for alt er "åpent" der. Håper inderlig jeg blir det........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg hadde en SA i mars (uke 5), ble anbefalt av legen å vente en menstrasjon før man begynte å prøve igjen. Fikk første mens to og en halv uke etter SA, så da var vi igjen prøvere.

Har enda ikke klaffet for vår del, men håper noe skjer snart.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ha minst en blødning i mellom. Etter SA skal man vente med samleie til blødningen har gitt seg - rart du ikke har hatt det, forresten!

Grunnen til at man skal vente litt er p.g.a fare for infeksjon - som du selv skriver - alt er "åpent". I tillegg vil man gjerne at du skal ha en blødning i mellom fordi det da er enklere å beregne termin, f.eks.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vil bli gravid

Jeg ringte sykehuset nå, spurte om det med blødninger. Sykepleieren sa at de som blør veldig lite, er de som har fått en perfekt utskraping.Da er hinnene rene og kroppen er kjappere iform igjen. Gode nyheter syns jeg. Jeg begynte å blø litt idag, tok utskraping på tirsdag. Håper det er kortvarig. Sykepleieren sa også at man kan starte med et helt normalt sexliv så snart blødningene, smertene er borte. Får man feber itillegg til smerter bør man kontakte lege, da det kan være infeksjon på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...