Gå til innhold

Lønn som assistent på sykehjem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva timelønna ligger på?

Og evt. Tillegg?

Anonymous poster hash: 1e109...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har 148 kroner i timen, 45 kroner i kveldtillegg.



Anonymous poster hash: b1d9c...c64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 148 kroner i timen, 45 kroner i kveldtillegg.

Anonymous poster hash: b1d9c...c64

Det var mer enn jeg regnet med! Har du jobbet der lenge kansje?

Skal begynne nå, å gleder meg masse! Endelig noe mer givende enn å jobbe i butikk😊

Anonymous poster hash: 1e109...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mer enn jeg regnet med! Har du jobbet der lenge kansje?

Skal begynne nå, å gleder meg masse! Endelig noe mer givende enn å jobbe i butikk

Anonymous poster hash: 1e109...815

Jeg har det samme (+ 50 kr i helgetillegg). Har jobbet der i 4,5 år, da jeg startet som 16-åring hadde jeg 120 kr timen.

Anonymous poster hash: d4acf...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mer enn jeg regnet med! Har du jobbet der lenge kansje?

Skal begynne nå, å gleder meg masse! Endelig noe mer givende enn å jobbe i butikk

Anonymous poster hash: 1e109...815

Det er svært godt betalt. :) Jeg har ikke jobbet der lenger enn i et par måneder. Jeg tror jeg har steget bare et par kroner siden jeg begynte der.

Jeg har en svært liten stilling men tar mye ekstra så jobber tilsvarende 100% og om jeg da jobber 5 dager i uken + annenhver helg, om ikke mer, så kan jeg tjene opptil 20000,-. Meste jeg har tjent er 23000 etter skatt. Jeg tar veldig ofte helg da (for eksempel kan jeg ta 3 helger på rad, deretter 2 lørdager på rad, så 2 søndager på rad osv, sjeldent jeg har frihelg) derfor tjener jeg ganske mye hver måned.

Anonymous poster hash: b1d9c...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært godt betalt. :) Jeg har ikke jobbet der lenger enn i et par måneder. Jeg tror jeg har steget bare et par kroner siden jeg begynte der.

Jeg har en svært liten stilling men tar mye ekstra så jobber tilsvarende 100% og om jeg da jobber 5 dager i uken + annenhver helg, om ikke mer, så kan jeg tjene opptil 20000,-. Meste jeg har tjent er 23000 etter skatt. Jeg tar veldig ofte helg da (for eksempel kan jeg ta 3 helger på rad, deretter 2 lørdager på rad, så 2 søndager på rad osv, sjeldent jeg har frihelg) derfor tjener jeg ganske mye hver måned.

Anonymous poster hash: b1d9c...c64

Det er jo ikke svært godt betalt - er jo under 300 000 i året.....

Anonymous poster hash: 14328...b90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mye dere tjener. Jeg har 122, + litt i helgen...

Anonymous poster hash: 83e03...23e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Det er jo ikke svært godt betalt - er jo under 300 000 i året.....Anonymous poster hash: 14328...b90

326400 får jeg det til å bli. Er det så galt når man er ufaglært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som personlig assistent, ikke på sykehjem, men for en som er funksjonshemmet. Tjener 182 i timen + 45% i kveldstillegg + div andre tillegg.



Anonymous poster hash: b6e5c...039
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som personlig assistent, ikke på sykehjem, men for en som er funksjonshemmet. Tjener 182 i timen + 45% i kveldstillegg + div andre tillegg. Anonymous poster hash: b6e5c...039

jobber du i kommunen?

Anonymous poster hash: e7518...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjener 142 i timen + kveldstillegg på 45 og 30 i helgene.



Anonymous poster hash: 9f827...ef9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også 148 i timen + 45 etter kl. 17 og +50 på helg. Men har fasthelg, så da er det mer i tillegg (71 og 79) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere:)

Ser det varierer litt, men det blir ganske bra med tillegg:)

Skal ha fast hver 3.helg, og tilkalling ved behov.

Bruker man å bli tilkalt ofte? Håper på endel vakter, så jeg kommer skikkelig inn i det..

Anonymous poster hash: 1e109...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også 148 i timen + 45 etter kl. 17 og +50 på helg. Men har fasthelg, så da er det mer i tillegg (71 og 79) :)

Har man mer på faste helger altså? Jeg skal ha hver 3.helg fast.

Anonymous poster hash: 1e109...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man mer på faste helger altså? Jeg skal ha hver 3.helg fast.

Anonymous poster hash: 1e109...815

Er visst ikke alle som har det, men i min kommune er det iallefall det. Hadde det ikke i den kommunen jeg jobbet i før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst ikke alle som har det, men i min kommune er det iallefall det. Hadde det ikke i den kommunen jeg jobbet i før.

Ok:)

Er vist uansett helt greit betalt da i alle fall:) Jeg gleder meg til å begynne, og er litt spent..

Kan du si noe om hva du gjør på jobb? Gode råd jeg kan ta med meg? 😊

Anonymous poster hash: 1e109...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok:)

Er vist uansett helt greit betalt da i alle fall:) Jeg gleder meg til å begynne, og er litt spent..

Kan du si noe om hva du gjør på jobb? Gode råd jeg kan ta med meg?

Anonymous poster hash: 1e109...815

Akkurat nå jobber jeg i hjemmesykepleien, men der er samme lønn som på sykehjem. Dersom du er usikker på noe, så spør de som jobber der, ikke gjør noe om du er i tvil! Vær hyggelig og i godt humør, ta initiativ til å snakke med pasientene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere:)

Ser det varierer litt, men det blir ganske bra med tillegg:)

Skal ha fast hver 3.helg, og tilkalling ved behov.

Bruker man å bli tilkalt ofte? Håper på endel vakter, så jeg kommer skikkelig inn i det..

Anonymous poster hash: 1e109...815

Min erfaring fra sykehjem er at det nesten aldri er problem å få nok vakter. Jeg var lur og foretrakk alltid å ta ekstra senvakter, da jeg ikke er et morgenmenneske og de vaktene som oftes var litt roligere også. Mye bedre betalt også. Jeg hadde vel også noe sånt som 50 kr kveld (etter klokka 17.00) og 45 kr på helg (etter 15.00 på fredager), og det var for 2 år siden. Så senvaktene i helgene er det jo bare lurt å takke ja til.

På mitt sykehjem var det sånn at det var en arbeidsplan på nettet som en kunne gå inn og melde opp interesse og se på ledige vakter. Jeg var lur og sjekket ofte om det var kommet nye vakter. Om en ville ha vaktene huket en av for de, så fikk en sms om man fikk tildelt vaktene eller ikke (Er jo gjerne flere om benet). Da kunne jeg sitte i ro og mak og velge de vaktene jeg synest passet best, uten det der presset man opplever om man blir ringt på telefon. Det skjedde selvfølgelig i krisetider at jeg ble oppringt om ekstravakter. Folk som har blitt syke på kort varsel, o.s.v.

Der jeg jobbet kunne en også ta nattevakter som ufaglært, og det er iallfall veldig godt betalt. Men det er ikke sikkert at det er tilfelle der du jobber.

Siste sykehjemsjobben jeg hadde så valgte jeg å takke nei til fast helgestilling. Min erfaring fra den forrige sykehjem er at det er så vanskelig å først få byttet helgene om det ikke er en helg som ikke passet. Så jeg valgte å jobbe uten noen fast stilling, men tok bare ekstravakter. Det ble det likevel nok av :)

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette jobber som man bare trenger vgs for?

Og hvor lang tid i forveien blir dere oppringt om vakter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette jobber som man bare trenger vgs for?

Og hvor lang tid i forveien blir dere oppringt om vakter?

Jeg er ikke assistent, men jobber på sykehjem. Når man ringer varierer. Kan være dager i forveien, men veldig ofte dagen før eller samme dag. Ofte noen som plutselig blir syke og da ringer man assistentene først fordi de er billigst å ta inn. Så fremt det ikke mangler folk med medisinkompetanse, da må man ringe de som har det.

Og nei, man trenger ikke utdanning etter vgs.

Endret av Version 2.0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...