Gå til innhold

Hvilke kosttilskudd tar du? Og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja... Emnetittelen. :)

PS: Om du ikke tar kosttilskudd, ok, da har du ikke noe i denne tråden å gjøre.



Anonymous poster hash: 1bbb0...8e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp tar en del. Pga styrketrening og vil ha opptimal muskelvekst.

Kreatin.

CLA (i perioder)

Glutamin.

BCAA (perioder)

Omega 3(konstant, fungerer godt forebyggende mot senebetennelse for meg)

D vitamin.

Multivitamin.

proteinpulver tar jeg også, Whey og Casein.

Høres mye ut, men det har bra effekt hos meg, prøvd andre ting også som jeg har kuttet ut, tar ikke mer enn nødvendig. Har ellers et godt kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B- vitamin kompleks (pga mye stress i jobben for tiden, og for håret) Udo's choice olje D-vitamin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B- vitamin kompleks (pga mye stress i jobben for tiden, og for håret) Udo's choice olje D-vitamin

B-vit for stress? Hvordan hjelper det? stresser konstant på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Jeg tar b vitamin kompleks og D vitamin fra bigvits.com. dosene i Norge er alt for svake. Også tar jeg en balanse olje fra zinzino som inneholder omega 3 og olivenolje. I blandt lager jeg meg et glass med c vitamin brustabletter fra Sverige. Håret mitt vokser som fy, huden min er myk og neglene sterke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Msm (kun i perioder)

- For håret

Biotin

B-2

B-12

B- vitamin kompleks i tillegg til de andre b-vitaminene

- Alle b-vitaminene tar jeg for håret sin skyld

Spirulina

- For eneregi på trening

Tran

- For generell helse

Krom

- For å dempe søtbehov

Acai Berry

- Bra antioksidant. Noen sier det hjelper på vektreduksjon

Spiser også chiafrø

- Disse har høy verdi av jern.

Endret av lakrispia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar tran fordi jeg har D-vitamin mangel. Tar også tranebær, B-vitamin og C-vitamin :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar b vitamin kompleks og D vitamin fra bigvits.com. dosene i Norge er alt for svake. Også tar jeg en balanse olje fra zinzino som inneholder omega 3 og olivenolje. I blandt lager jeg meg et glass med c vitamin brustabletter fra Sverige. Håret mitt vokser som fy, huden min er myk og neglene sterke!

Hei, jeg vil gjerne at håret mitt skal vokse raskere! Av de kosttilskuddene du tar, hvilken synes du er best på håret? :) Eller er kanskje alle like bra? Merker du stor forskjell fra før du startet med kosttilskuddene og nå?

Jeg har tatt b-vitaminer en stund nå, men føler ikke håret mitt vokser raskere i det hele tatt… Vil så gjerne ha langt hår, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Hei, jeg vil gjerne at håret mitt skal vokse raskere! Av de kosttilskuddene du tar, hvilken synes du er best på håret? :) Eller er kanskje alle like bra? Merker du stor forskjell fra før du startet med kosttilskuddene og nå?

Jeg har tatt b-vitaminer en stund nå, men føler ikke håret mitt vokser raskere i det hele tatt Vil så gjerne ha langt hår, haha!

Det er nok oljen som gjør det. Ingen andre oljer eller balanse olje gir samme resultat og jeg får dokumentert verdiene mine på blodprøver. B vitamin hjelper nok bra den å. Kjøper du b vitamin fra Norge er dosene for lave. Kjøp fra bigvits.com :) Endret av auroravictoria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flunka

D-vitamin, siden jeg har mangel på det.

Tar ingen andre vitaminer siden ingen pröver tilsier at jeg trenger det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suplex-B pga jeg mister fort hår i stressende perioder, pluss det vokser fortere.

Vitamin D og Kalsium, pga jeg hadde et tretthetsbrudd i et kne som følge av mye løping på tredemølle (legen som sa jeg burde ta de tilskuddene)

Udos Choice for ekstra fettsyrer

Krom for å fjerne søtsug

C-vit, for immunforsvaret sin del

Tranebær, for å forebygge UVI (som jeg har veldig lett for å få)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

D-vitamin, fordi dette er Norge. B-12, fordi jeg er veganer.



Anonymous poster hash: 8c95e...a54
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Proteinpulver.

Noen ganger greier jeg ikke å få i meg via mat, enten siden jeg glemte å kjøpe eller tine kjøtt osv, da er det jævlig kjekt med en shake eller to.



Anonymous poster hash: 89c0e...a82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

D3 og tran. Veldig viktig nå på vinteren. Magnesium og innimellom B-vitaminer.

Anonymous poster hash: 7af91...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har alltid jern og Bvitamin mangel så tar det hver dag. I tillegg til multivitaminer. Er det noen som vet om multivitaminene er like bra som de vitaminene man kjøper "løst"? Jeg skulle gjerne hatt f.eks krom mot søtsug, holder det da at de er i multivitaminen, eller bør man kjøpe det for seg?

Pleide å bruke nattlysolje og noen andre ting, men de hadde ingen merkbar effekt så jeg sluttet.

Også proteinpulver en gang i blant. Kreatin fikk jeg vondt i magen av så det sluttet jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panto 3 - For å minske håravfall og styrke neglene

Omega 3 kapslar - For å få i meg nok omega 3, då eg ikkje et laks ol., berre mager fisk. Og for å hjelpe på den sta aknehuda mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en multivitamintablett hver dag. Burde også ta omega3/tran, det er vel det eneste som er anbefalt. Har lest om folk som ikke har tatt vitamintilskudd og trodd at de fikk alt de trengte gjennom et sunt og variert kosthold, men når de har vært innom legen og testet seg, har det kommet fra at de har vitaminmangler, og fikk beskjed om å ta kosttilskudd.

Når det er sagt, kjøper jeg aldri kosttilskudd i utlandet eller på utenlandske nettsider, de forholder seg ikke til det de norske helsemyndighetene anbefaler, så kosttilskudd kjøper jeg kun i Norge - den anbefalingen har jeg også fått av fastlegen min.



Anonymous poster hash: 6e0ce...308
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...