Gå til innhold

Nytt bad

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi får nytt bad i løpet av våren/sommern.

Har allerede startet planleggingen..

Er det noen som har forslag til hva som er lurt /kjekt å ha? Og hva som

ikke så lurt (praktisk) å ha :P

Vi må ha vaskemaskin på badet, do, vask og dusj. Badet er ca 10 kvm så er ikke kjempe stort.

Tenker jeg må ha iallefall en hylle og plass til en krakk/stol.

Vet ikke om jeg skal ha fliser eller plater. Fliser er jo finest. Men plater er veldig

praktisk.

Med tanke på dusj så tenkte vi først å ha sånn "vegger" bare også lage en dusj

av flisene liksom. Men så sier noen at dusjkabinett er best med tanke på fukt.

Kom gjerne med forslag.

Hvilke farger er fine? Vil ha noe nøytralt men ikke sterilt. Ser mange som har

hvite vegger og "greige" gulv. Syns det er fint.

Anonymous poster hash: 01edc...a5a
Gjest Triangel
Skrevet

Jeg elsker å ha vaskemaskin og tørketrommel på badet. Det gjør det utrolig enkelt å vaske klær. Tidligere har jeg hatt eget vaskerom i en annen etasje enn badet og soverommet. Ser nå fordelen ved å kunne kle av meg, vaske og tørke klærne og legge dem på plass på samme område og samme etasje.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å ha vaskemaskin og tørketrommel på badet. Det gjør det utrolig enkelt å vaske klær. Tidligere har jeg hatt eget vaskerom i en annen etasje enn badet og soverommet. Ser nå fordelen ved å kunne kle av meg, vaske og tørke klærne og legge dem på plass på samme område og samme etasje.

TS her. Ja, skjønner det. Jeg har egentlig ett vaskerom i kjelleren som jeg kunne pusset opp. Men vil ha mest mulig på en etasje. Orker ikke å ha rom jeg bruker så og si hver dag over tre etasjer.

AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint å dusje rett på gulvet hvis gulvet er helt tett, men dusjkabinett er en fin forsikring i fall det ikke er det.

Det er veldig nyttig å ha et skap med speildør over vasken, for da utnyttes plassen bedre. Det beste er om skapet har dobble dører med speil på innsiden, for da kan en se seg selv bakfra når er ordner håret.

Heng et skap over do, den plassen brukes ikke ellers, og det vil bli en naturlig plass å ha ekstra dopapir.

Det er lettere å vaske under doen om den henger på veggen, men den tar mer av rommet. Uansett hva du velger bør doen ha to spyleknapper. Ikke bare sparer det vann, men det gir mindre støy når noen går på do om natten.

Mange håndtverkere slurver når de skal lage fall i gulvet, slik at vannet ikke renner ned i sluket. Vær obs på det.

Anonymous poster hash: 8d827...14f
AnonymBruker
Skrevet

Dobbelvask er vi evig takknemlig for at vi prioritere plass til!!! Se på ulike løsninger for å bygge opp vaskemaskin og tørketrommel, slik at de er i riktig arbeidshøyde. Plassen under bruker du til oppbevaring av skittentøy. Vi har plater, belegg og dusjvegger; ikkeno problem det!! Bare ikke velg for mørkt gulv, for da syns alt støv med en gang.

Tenk på plasseringen av doen. Kjipt å sitte midt i synsfeltet hvis noen er uheldig å åpne døra, men du sitter på do.

Anonymous poster hash: 4e6aa...261

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Takk for gode forslag. Mange er notert :)

Anonym 11:34; Hva mener du med å ha skittentøy under vaskemaskinen? Skjønner at man bygger den opp, men ikke hvordan man får klær under den :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...