Gå til innhold

Ny laptop, grønn skjerm når jeg skal spille av video


Meaty

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg ny laptop, med Windows 8.1. (som for øvrig er noe hersens drit) og jeg har problemer med å spille av videoer fra websider, f.eks. på vg.no og andre nettaviser. Skjermen blir grønn, men lyden er normal. En sjelden gang spilles videoen av som vanlig, men hvis jeg går tilbake til samme videoen senere er skjermen grønn. Jeg skjønner ikke mye av denne nye Windows-greia, synes det er veldig vanskelig å finne ut hvordan man endrer innstillinger etc. Tenkte å prøve å oppdatere skjermdriver, men finner søren ikke ut av hvordan det gjøres.

Noen tips til hva jeg kan prøve?

Endret av Meaty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke får det til med linken som KaDust kom med så kom med en link til pcen, eller navn. Så kan jeg sikker finne hvor du kan laste ned den nyeste driverene til grafikkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Bildet der videoen skal være blir solid grønt, ikke gjennomsiktig. Jeg har gjort oppdateringer for Windows, har sett på den siden du nevner, KaDust. Fremgangsmåtene det blir linket til fungerer ikke, for de sier "gå på startmenyen, velg xxx etc." Men den refererer til den gamle startmenyen i eldre Windowsvarianter.

Maskinen jeg har er denne: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/HP15G082NO/hp-15-g082no-15-6-barbar-pc-sort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Bildet der videoen skal være blir solid grønt, ikke gjennomsiktig. Jeg har gjort oppdateringer for Windows, har sett på den siden du nevner, KaDust. Fremgangsmåtene det blir linket til fungerer ikke, for de sier "gå på startmenyen, velg xxx etc." Men den refererer til den gamle startmenyen i eldre Windowsvarianter.

Maskinen jeg har er denne: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/HP15G082NO/hp-15-g082no-15-6-barbar-pc-sort

Løsningene der viser ikke til noen startmeny i det hele tatt? Verktøy-linjen det er snakk om er i Windows Media Player.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjort tre ting:

Avinstallert skjermkort driver, og installert siste versjon av gfx driver for win 8.1.

Avinstallert flash driver, og installert siste versjon av flash.

Installere "directx", dette går vel av seg selv. Må bare finne fram til riktig nedlastningsside. (Kanskje ikke viktig i det hele tatt.)

Jeg vet det finnes alternative nedlastninger (ikke kritiske) for windows, som man kan velge å installere, men om dette er nødvendig for TS vet jeg ikke. Dette er noe man eventuelt må bruke litt tid, for å sjekke etter (windows update).

<--- Har windows 7

Mener å ha sett grønne video vinduer på youtube med win 7 tidligere. F.eks noe har gått galt, med avspilleren, f.eks trykket på for mange funksjoner i kombinasjon med full screen modus.

Endret av Vux
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke hvorfor du anbefaler en med et AMD kort om å installere GTX drivere som jeg er nesten sikker på er nVidia sine kort.

HI:

Ta en titt her scroll itt ned og fyll inn slik at det ligner på dette.

o5ejoYe.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du gjør noe som helst annet ville jeg nå gått på ninite og lagt inn classic shell, slik at den blir seende ut som de "gode gamle" windows-versjonene. Da er det lettere å gå inn å fikse på ting etterpå:)



Anonymous poster hash: 761a7...dcb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle råd. :) Jeg fant ikke ut av hvordan man endrer innstillinger i media player. Savner den "gamle" Windows, ja....var lettere å gjøre endringer der. Skal vurdere senere å gjøre det som anonym bruker foreslår over her. Vux, det du foreslo hadde jeg sikkert klart med gamle Windows, men med denne varianten som er ny for meg finner jeg ikke frem til detaljer om skjermkortet engang.

Uansett, jeg gjorde som du skrev -Leon-, la inn informasjonen i et skjemaet og driver og laster ned. Det tar bare litt tid, for samboer'n holder på med noe online spilling så jeg skal teste ut dette i morra. Tusen takk så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Windows Media Player så klikker du på alt-knappen på tastaturet ditt. Da kommer det opp en liten boks med fil, verktøy osv. Verktøy > Alternativer der så kan du følge den linken jeg la ut :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

*Nå har jeg installert AMD-driverne, når jeg starter opp maskinen på nytt får jeg en feilmelding som sier at driverne ikke passer til skjermkortet.

*Jeg klarte å åpne menyen i Media player ved å bruke ALT-knappen, men når jeg går inn der får jeg ikke opp de samme alternativene som den siden viser til.

*Jeg har nå prøvd å spille av videoer fra ulike nettsider, og har ikke fått grønn skjerm. Så noe må ha blitt forandret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...