Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2015


ablaze

Anbefalte innlegg

Jeg har plutselig ingen symptomer. Ikke hatt hele helgen. Får småangst, og lurer på om det virkelig er liv der inne.. :sjokkert:

Her er det også av og på med symtomene, ikke lett å la være å bekymre seg alltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff da Bomullstrusa.. Fælt å begynne å tenke slik. Du får bare tenke at det er du som er heldig som ikke har så kraftige symptomer.. Dersom du ikke blir kvitt følelsen er det jo verdt å bestille tidlig UL. Har du bestilt legetime? Det kan jo være du får høre hjertelyd der også..

Sender deg en klem :)

:helen:

Har bestillt legetime, men den er ikke før i uke 12. UL samme uka. Nesten så jeg håper jeg merker noe selv snart. Gi meg kvalme! (Neida).

Klem tilbake :)

Her er det også av og på med symtomene, ikke lett å la være å bekymre seg alltid :)

Nei, det er sikkert og visst. Vi får vel prøve å tenke at det går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lett å la være å bekymre seg, nei. Jeg kjente mye på det i forrige svangerskap. Håper du klarer å slappe av litt, Bomullstrusa. :klemmer:

Jeg lurer litt på hva vi har begitt oss ut på om dagen. Jeg mener, tredjemann, hva er det vi driver med? :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe *Joyce*!! Ja det høres heftig ut! Jeg lurer på hvordan det blir med to!!!!

Men det må jo være en grunn til at mange velger å få både tre og fire..

Når det verste styret med baby/amming/våkenetter o.l. gir seg så ser en jo at det faktisk var like mye verdt det som en håpte før barnet kom. Vi hadde et heftig halvår etter barnehagestart med konstant sykdom. Men når det ga seg har det stort sett ikke vært noe siden. Vesla er jo så sjarmerende at det er en fryd. Og den følelsen en får når barnet smiler første gang, sier "gla i deg mamma", kommer løpende mot deg siden hun er så glad for å se deg - det er jo bare den beste følelsen i verden!!

Fy søren jeg gleder meg til å se gleden som eldstemann (fetter hvert i hvert fall) har/får for yngstemann :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste en bitteliten bit kjøtt som ikke var gjennomstekt i dag. :( Var ute og spiste med noen på jobb pga et arrangement, og måtte velge en rett jeg ikke er så fan av siden det var den eneste jeg kunne være sikker på var gjennomstekt uten å be om det. Men så ble det servert en liten smaksvekker først, som bla besto av en liten bit and. Forsøkte meg med at jeg ikke liker and, men ble så mye oppstyr at jeg følte jeg ikke hadde noe valg. Var liksom mistenkelig nok at jeg ikke drakk... Hadde det vært med noen andre hadde jeg tenkt at de bare fikk være mistenksomme, men jeg MÅ få en avklaring om jeg får fast jobb før noen på jobb får snusen i det.

Har skikkelig dårlig samvittighet kjenner jeg, selv om jeg jo vet at sjansen for toxo eller listeria er minimal. :(

Endret av juliane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiste en bitteliten bit kjøtt som ikke var gjennomstekt i dag. :( Var ute og spiste med noen på jobb pga et arrangement, og måtte velge en rett jeg ikke er så fan av siden det var den eneste jeg kunne være sikker på var gjennomstekt uten å be om det. Men så ble det servert en liten smaksvekker først, som bla besto av en liten bit and. Forsøkte meg med at jeg ikke liker and, men ble så mye oppstyr at jeg følte jeg ikke hadde noe valg. Var liksom mistenkelig nok at jeg ikke drakk... Hadde det vært med noen andre hadde jeg tenkt at de bare fikk være mistenksomme, men jeg MÅ få en avklaring om jeg får fast jobb før noen på jobb får snusen i det.

Har skikkelig dårlig samvittighet kjenner jeg, selv om jeg jo vet at sjansen for toxo eller listeria er minimal. :(

Vet akkurat hvordan du har det! Jeg hadde også et lite "sammenbrudd" relatert til mat og toxo for to dager siden.. Først synes jeg kyllingen jeg spist til middag så bittelitt rosa ut i midten. Dette oppdaget jeg etter at jeg var ferdig med å spise. I tillegg spiste jeg de siste skinkeskivene i pakken. Etterpå leste jeg selvfølgelig masse om dette på nettet - Ikke lurt. Ble skikkelig redd. Vet ikke om det er hormonene eller hva det er. Men ikke likt meg i det hele tatt :rodme: Er det hysterisk å spørre om å få bli testet for antistoffer mot toxoplasmose hos legen neste gang jeg skal dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt testet for toxo tidligere, uten å ha bedt om det. Det var visst ute av "standardtestene" alt i 2008, da jeg var gravid med eldste, så jeg vet ikke om legene har vært litt treige med å få med seg endringene, eller om de bare har registrert at mange vil sjekke, uansett... To ulike leger.

Jeg har hatt toxo tidligere (vokst opp med katt, da er det visst relativt vanlig å ha hatt det), og det er veldig åkei å ha en ting mindre å bekymre seg for. Spør, du! Kan ikke helt skjønne hvorfor de skulle nekte deg det?

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bad om å bli testet for toxo da jeg var gravid i 2010/2011, men fikk beskjed om at det var ikke noe de gjorde uten konkret mistanke. Det var det ikke hos meg, vi har alltid hatt katt og jeg ville bare vite om jeg allerede hadde hatt toxo og kunne slippe å tenke mer på det. Så jeg vet fremdeles ikke..

Noen andre som spotter her, eller er det bare meg? Jeg har spottet siden før IKM, så økte det ganske på i dagene jeg skulle hatt mens for så å avta igjen. Siden da har jeg hatt litt spotting, men med helt vanlig utflod i mellomtiden. Nå har det økt på igjen til å være sånn som det var rundt IKM, og jeg er mildt sagt frynsete :sjenert: Går og kjenner etter om jeg er mer/mindre kvalm etc. Er livredd for at det er starten på ny SA, orker bare ikke tanken på det.. Får bare vente å se, lite vits å måte hcg siden det tar ca en uke å få svar på. *Krysser fingerene for at det går bra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Føler jeg kan melde meg inn her. Jeg er i uke 6(5+2) mener jeg :)
Så utrolig mye interessant som står fremfor oss!

Endret av Saltsild
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bad om å bli testet for toxo da jeg var gravid i 2010/2011, men fikk beskjed om at det var ikke noe de gjorde uten konkret mistanke. Det var det ikke hos meg, vi har alltid hatt katt og jeg ville bare vite om jeg allerede hadde hatt toxo og kunne slippe å tenke mer på det. Så jeg vet fremdeles ikke..

Noen andre som spotter her, eller er det bare meg? Jeg har spottet siden før IKM, så økte det ganske på i dagene jeg skulle hatt mens for så å avta igjen. Siden da har jeg hatt litt spotting, men med helt vanlig utflod i mellomtiden. Nå har det økt på igjen til å være sånn som det var rundt IKM, og jeg er mildt sagt frynsete :sjenert: Går og kjenner etter om jeg er mer/mindre kvalm etc. Er livredd for at det er starten på ny SA, orker bare ikke tanken på det.. Får bare vente å se, lite vits å måte hcg siden det tar ca en uke å få svar på. *Krysser fingerene for at det går bra*

Skjønner godt at du er bekymret. Hvis det er en trøst så leste jeg i en bok i dag at det er 1 av 4 som opplever blødninger under svangerskapet. Og at der kan gå helt fint. Jeg har et nært familiemedlem som sitter med et friskt barn i dag etter en del spotting i første trimester. Når har du første legetime/UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er bekymret. Hvis det er en trøst så leste jeg i en bok i dag at det er 1 av 4 som opplever blødninger under svangerskapet. Og at der kan gå helt fint. Jeg har et nært familiemedlem som sitter med et friskt barn i dag etter en del spotting i første trimester. Når har du første legetime/UL?

Takk, det var godt å høre :klemmer: Det gav seg ganske raskt, og har stoppet helt nå, men jeg må nok innstille meg på at spottingen kommer tilbake. Har tidlig ul 27. februar, da er jeg 9+3. Kommer til å være helt vrak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Føler jeg kan melde meg inn her. Jeg er i uke 6(5+2) mener jeg :)

Så utrolig mye interessant som står fremfor oss!

Velkommen Saltsild!! :)

Endret av geene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere! Føler jeg kan melde meg inn her. Jeg er i uke 6(5+2) mener jeg :)

Så utrolig mye interessant som står fremfor oss!

Velkommen til oss, Saltsild! :)

Ja, jeg kan blit helt satt ut innimellom når jeg tenker på den spennende tiden fremover, både som gravid og ikke minst som mamma! Har du begynt å kjenne noe til graviditeten enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Saltsild! :hallo:

lilly, jeg spottet i to-tre omganger (hver omgang på noen dager) da jeg var gravid med eldste. Det gikk jo fint. Jeg spottet også da jeg hadde en MA. Så min erfaring tilsier at det kan gå begge veier. Jeg krysser fingrene for at det går veien for deg nå! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Saltsild! :hallo:

lilly, jeg spottet i to-tre omganger (hver omgang på noen dager) da jeg var gravid med eldste. Det gikk jo fint. Jeg spottet også da jeg hadde en MA. Så min erfaring tilsier at det kan gå begge veier. Jeg krysser fingrene for at det går veien for deg nå! :klemmer:

Sånn er det her og, jeg spottet jo litt med frøkna og. Men også når det var starten på SA, men da har det økt på ganske raskt. Jeg blir ekstra nervøs av det, men så langt virker alt annet å være normalt, så jeg prøver å slappe av. Om det går galt nå er det mest sannsynlig pga feil i fosterutviklingen, så det er ikke mye jeg kan gjøre uansett. Huff, nå hørtes jeg kynisk ut :sjenert: Men jeg er optimist altså, og satser på en liten høstbaby! Gleder meg til alt jeg skal strikke :lur:

Og velkommen til Saltsild! :strix: Gøy at vi stadig blir flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velkommen Saltsild!! :)

Tusen takk! :)

Velkommen til oss, Saltsild! :)

Ja, jeg kan blit helt satt ut innimellom når jeg tenker på den spennende tiden fremover, både som gravid og ikke minst som mamma! Har du begynt å kjenne noe til graviditeten enda?

Ja, jeg har jo det. Ganske utfordrende fra kl 07 og utover til 12 føler jeg. Men ellers så går det greit,

Føler det på akkurat samme måte. Jeg tenker at jeg skal bli mamma. Det er merkelig det!

Velkommen til Saltsild! :hallo:

Tusen takk! :)

Og velkommen til Saltsild! :strix: Gøy at vi stadig blir flere!

Tuuusen takk :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier sånn halvveis hei her :) Testene sier jeg er gravid, men tror det ikke helt enda. Billigstrekene blir ikke sterkere, men clearblue digital sier gravid 1-2. Har ei datter som just ble 7 mnd. Dette var ikke helt planlagt, men brukte ikke beskyttelse heller. Usikker på el, men tipper termin er ca 20 oktober. Murrer nedi der, men ellers ingen symptomer. Redd puppene skal bli ømme, for jeg ammer enda ganske mye!

Sååe, hallo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer blomst 12! Da blir det ihvertfall to tette - det blir nok bra :)

Endret av ablaze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, blomst12! :hallo: Hyggelig at vi stadig blir flere her inne! 15 mnd mellom er jo tett, men jeg tror ikke nødvendigvis det er noe minus. Mannen min er 16 mnd eldre enn broren sin, og de har et veldig godt forhold - de hadde stor glede av hverandre i barndommen. Og ifølge svigermor var det ekstremt intenst en kort periode, og så var de over kneika. ;)

---

Jeg sliter en del med kvalme om dagen. Har kastet opp noen ganger, og synes egentlig det er bedre enn å gå og være konstant kvalm... Med første var jeg jo veldig dårlig, i grenseland til hyperemesis iflg legen jeg hadde dengangen, men da kastet jeg opp flere ganger daglig, så jeg slapp den vedvarende kvalmen... Slitsomt det også, men på en annen måte. Dog kan det jo hende det uansett oppleves annerledes nå, med to som stadig krever sitt. Det blir lite sofatid, for å si det sånn... Nå kjennes det nesten bedre å være sulten, for det overdøver kvalmen litt. Urk. Jeg har gått ned et par kilo, så det er tydelig at det påvirker hele systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...