Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2015


ablaze

Anbefalte innlegg

Gratulerer til Merenwen! Jeg er også veldig trøtt, dvs. det går bra å stå opp, men den siste uka har jeg uten unntak sovna på sofaen en gang iløpet av ettermiddag/kveld :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal som sagt ut og spise i dag, og sjekket menyen nå slik at jeg var litt forberedt på hvilke retter jeg evt ikke kunne spise osv. Og jeg kan jo knapt spise noe som helst! Det er en veldig norsk restaurant, og menyen flommer over av hvalkjøtt, speket kjøtt, viltkjøtt (rosa), lammekjøtt (rosa) og biff (som alle vet at jeg foretrekker medium). Og her om dagen fikk jeg en hamburger som var litt for rosa, så tør ikke ta sjansen på burgeren heller uten å påpeke at den må stekes godt, og det er jo en litt avslørende ting å be om. Ser ut til at det blir fiskesuppe på meg. :fnise: Gleder meg til graviditeten blir offentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal som sagt ut og spise i dag, og sjekket menyen nå slik at jeg var litt forberedt på hvilke retter jeg evt ikke kunne spise osv. Og jeg kan jo knapt spise noe som helst! Det er en veldig norsk restaurant, og menyen flommer over av hvalkjøtt, speket kjøtt, viltkjøtt (rosa), lammekjøtt (rosa) og biff (som alle vet at jeg foretrekker medium). Og her om dagen fikk jeg en hamburger som var litt for rosa, så tør ikke ta sjansen på burgeren heller uten å påpeke at den må stekes godt, og det er jo en litt avslørende ting å be om. Ser ut til at det blir fiskesuppe på meg. :fnise: Gleder meg til graviditeten blir offentlig!

Har alltid likt kjøttet mitt godt stekt, så man kan vel si at jeg slapp billig unna :P:p

Det eneste problemet jeg har, er at jeg har så sinnssykt lyst på spekemat. Da vi var på butikken etter vi hadde vært hos legen, sto jeg bare å så på all spekematen med den surleppa, samboern fikk seg en god latter :D:D

Men fiskesuppe er jo både kjempe godt og sunt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! Så koselig:)

Jeg har og hatt lyst på spekeskinke! Sprø serranoskinke surret rundt kyllingfilet.. Mmm. Merker generelt at jeg er mye mer lysten på salte ting enn søte matvarer.

Forresten! I går så jeg og kjæresten "Sigrid blir mamma". Jeg har sett serien før, men det var veeldig underholdende å se ansiktsutrykket hans da hun fødte på tv.- Anbefales :laugh:

God helg forresten - her er husvasken gjennomført og sofaen inntatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å slite seriøst nå.

Jobber skift i nordsjøen, i 12-14 timer hver eneste dag og nå har jeg vært på jobb i 11 dager på rad.. Er så utrolig trøtt! Får aldri nok søvn da jeg våkner på natta og sover dårlig.. Men må jo fortsatt opp kl 6 hver dag og gå på jobb i 12 timer.. Bare 4 dager igjen nå så skal jeg hjem og få sove nok, har ikke ord på hvor mye jeg gleder meg!

Sorry, synes litt synd på meg selv, har behov for å klage til dere som sikkert forstår meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynner å slite seriøst nå.

Jobber skift i nordsjøen, i 12-14 timer hver eneste dag og nå har jeg vært på jobb i 11 dager på rad.. Er så utrolig trøtt! Får aldri nok søvn da jeg våkner på natta og sover dårlig.. Men må jo fortsatt opp kl 6 hver dag og gå på jobb i 12 timer.. Bare 4 dager igjen nå så skal jeg hjem og få sove nok, har ikke ord på hvor mye jeg gleder meg!

Sorry, synes litt synd på meg selv, har behov for å klage til dere som sikkert forstår meg! :)

Jeg forstår deg godt :)

Har sove så mange timer den siste uka, så å gå over til 6-7 timer per natt og 12 timer på jobb var hardt i dag! Våknet i 4-tiden og snudde på meg til klokka 5. Så sovna jeg litt noen minutter før klokka ringte 5.30! :P Så lite klar for en arbeidsdag har jeg sjelden vært... Får håpe vi begge får sove bedre i natt - er jo ikke lenge til du skal hjem :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg at kvalmen har tatt over hverdagen. Kvalm fra jeg våkner til jeg legger meg, og nå er jeg møkklei av det.

Ingenting som hjelper heller. :(

Jeg var veldig kvalm før, men da jeg kjøpte sånne "anti kvalme" armbånd, ble jeg mye bedre, men nå virker det som om at armbåndene ikke funker mer.

Ligger bare langflat på sofaen hele dagen, klarer ikke å gjøre noe annet :(

Noen som har det på samme måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg at kvalmen har tatt over hverdagen. Kvalm fra jeg våkner til jeg legger meg, og nå er jeg møkklei av det.

Ingenting som hjelper heller. :(

Jeg var veldig kvalm før, men da jeg kjøpte sånne "anti kvalme" armbånd, ble jeg mye bedre, men nå virker det som om at armbåndene ikke funker mer.

Ligger bare langflat på sofaen hele dagen, klarer ikke å gjøre noe annet :(

Noen som har det på samme måte?

Uff det hørtes ikke gøy ut :( Hvilken uke er du i?

Jeg har sluppet unna til nå men sender deg en kjempeklem, har hørt at ingefær kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det hørtes ikke gøy ut :( Hvilken uke er du i?

Jeg har sluppet unna til nå men sender deg en kjempeklem, har hørt at ingefær kan hjelpe :)

Tusen takk <3

Er 9 uke idag, kjempe stas å være i ei ny milepæle, sku bare ønske kvalmen kunne gi seg bitte litt slik at man kan fungere ordentlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg at kvalmen har tatt over hverdagen. Kvalm fra jeg våkner til jeg legger meg, og nå er jeg møkklei av det.

Ingenting som hjelper heller. :(

Jeg var veldig kvalm før, men da jeg kjøpte sånne "anti kvalme" armbånd, ble jeg mye bedre, men nå virker det som om at armbåndene ikke funker mer.

Ligger bare langflat på sofaen hele dagen, klarer ikke å gjøre noe annet :(

Noen som har det på samme måte?

Håper kvalmen din forsvinner snart <3

Jeg kjenner jeg er kvalm hver dag, men holder det i sjakk ved å spise ofte nok så jeg ikke er sulten.

Jeg har hatt vondt i ene hofta siden i går ettermiddag, andre som har det enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper kvalmen din forsvinner snart <3

Jeg kjenner jeg er kvalm hver dag, men holder det i sjakk ved å spise ofte nok så jeg ikke er sulten.

Jeg har hatt vondt i ene hofta siden i går ettermiddag, andre som har det enda?

Takk, det håper virkelig jeg også <3

Har ikke hatt noe ondt i hofta, bare i korsryggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en ny test i dag jeg... Heldigvis hadde "Gravid 1-2" blitt til "Gravid 3+", så da håper jeg det er et tegn på at ting er som det skal der inne. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke si jeg er kvalm, men har perioder hvor jeg går med følelsen av at jeg må brekke meg/spy konstant. Har ikke kommet til det punktet enda.

Jeg har hatt bittelitt vondt i bekkenet (nedover rumpesprekken liksom), men ikke noe som gjør at jeg bekymrer meg enda. Hadde litt tendenser sist gang også, men det ble aldri noe av.

Dersom noen får store problemer med bekken etter hvert, så har jeg blitt anbefalt akupunktur på det varmeste. Dette av en som gikk 3 ganger i uken til kiropraktor, men som ikke ble noe spesielt bedre av dette.

Ellers så gå dagene så utrolig sent!!!!!!!! Jeg er 8 uker i morgen og har da enda 4 hele uker før jeg kan gå ut og fortelle folk!! Det er så frustrerende!!!! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin dag i dag :) Jeg har bare en svak kvalme hengende, har vært flink å spise litt mer jevnlig. Kjenner det i hofta enda, brystene er ømme og jeg er muligens noe hormonell :P

Hvordan går det med dere andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått kjenne på kvalmen de siste par dagene, og er ikke særlig begeistra hvis dette er et hint om hvordan det skal være fremover. Har fremdeles ikke fått avklaring på om jeg får fast stilling, dessuten har jeg tre veldig stressende uker foran meg på jobb. Deadline 20. februar, da er jeg 8+1. Krysser fingrene for at det hvertfall ikke blir mye verre enn dette, for jeg kan virkelig ikke ta det rolig nå...

De andre symptomene har jeg egentlig ikke så mye mot, for da vet jeg at det skjer noe. ;) Brystene og brystvortene er ømme og store, og magen overrasker stadig med nye, rare ubehag. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er kvalm denne gangen, men ikke like ille som det var med eldste. Da kastet jeg opp flere ganger daglig til jeg var halvveis. Ganske slitsomt. Den gangen fant jeg ingenting som egentlig hjalp, heller. Prøvde meg på ingefær, seabands og ymse annet, men det eneste som egentlig fungerte litt var ro og hvile. Gikk ned en del kilo, mener det var rundt 6. Håper ikke det blir fullt så ille denne gangen, det er tyngre med graviditetsplager når jeg har to som krever sitt uansett. Men jeg begynte å kaste opp alt i uke 6 den gangen, nå nærmer jeg meg 8 uker (tickeren viser en dag feil, tror jeg) og har altså ikke fått mer enn den konstante uvelheten. Med yngstejenta var jeg knapt kvalm i det hele tatt. Rare greier!

Jeg tror jeg er i ferd med å bli syk, jeg har piggtråd i halsen, sitter og hutrer i helt normal innetemperatur og våknet med verk i hele kroppen i dag. Håper ikke det er influensa på gang... Vel, det skulle bare mangle, nå har jentene hatt hver sin runde den siste halvannen uka, så da er det vel min tur. :sukk: Jeg sendte akkurat mann og barn på dør, så da får jeg noen timer med ro og fred. Jeg har planer om å ligge på sofaen, se på TV og drikke Farris. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! høres stressende ut ang fast jobb Juliane! Krysser fingrene :)

Og dere som jobber offshore - det høres heftig ut! Jeg jobber på land, men reiser offshore av og til. Var ute fire dager når jeg var 4 uker på vei, og jeg kjente jeg ble veldig trett selv om jeg "bare" jobber 12 timers dager.. Det blir spennende å høre hvor lenge dere klarer fortsette og hva som skjer etter hvert! Jeg skal ut igjen et par dager når jeg er 10 uker, så det blir spennende å se hvilken form jeg er i.

Jeg har så stor mage!! Spesielt på ettermiddagen/kvelden! Får håpe det roer seg etter hvert - er vanskelig å skjule det. Og kjipt å få spørsmål da det betyr at folk tror jeg er langt nok på vei til at det er ok å spørre :fnise:

Ellers så synes jeg brystene har blitt fullere og større :danse:

Noe gøy må en jo ha nå i begynnelsen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har plutselig ingen symptomer. Ikke hatt hele helgen. Får småangst, og lurer på om det virkelig er liv der inne.. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da Bomullstrusa.. Fælt å begynne å tenke slik. Du får bare tenke at det er du som er heldig som ikke har så kraftige symptomer.. Dersom du ikke blir kvitt følelsen er det jo verdt å bestille tidlig UL. Har du bestilt legetime? Det kan jo være du får høre hjertelyd der også..

Sender deg en klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...