Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2015


ablaze

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt i tvil om jeg skulle "tørre" å bli med her, har prøvd en god stund og akkurat hatt en SA, så nervene er *litt* frynsete! Håper det går bra denne gangen, og at jeg får være med her til september/oktober. Er 4+1 idag. Pga prøvehistorikk + spotting har jeg tatt hcg prøve idag, skal ta ny prøve fredag + tidlig UL hos gynekolog. Tross spotting har testene stadig blitt sterkere, håper det er et godt tegn :P Gratulerer til dere andre gravide, kjekt at så mange er her allerede :nigo:

Dette skal gå så bra :) Jeg heier på deg :danse:

:goodbye:

Jeg vil også være med! 13 dpo i dag, og jammen er jeg gravid! Har hatt masse luft i magen, en liten blødning 9 dpo og mensmurringer etter det, så var ikke helt uforberedt. Skulle egentlig vente til lørdag med å teste, men klarte selvfølgelig ikke å la være. :fnise: Hadde puls i 170 da jeg begynte å skimte en ekstra strek på billigtesten min, en strek som etter hvert ble tydelig og fin. Brant like gjerne av en CB etterpå og fikk Gravid 1-2, så da kan det jo ikke være noen tvil! :sjokkert:

Jeg har bare jobb ut august neste år, så timingen er helt perfekt. Går ut i permisjon ca to uker etter at vikariatet mitt går ut. Hadde ikke hatt muligheten til å prøve så mange mnd til i denne omgang uten klaff på grunn av det, så overlykkelig over at den sitter nå i pp3. Så får jeg bare krysse fingrene for at den blir værende der inne helt til oktober...

Dette blir en veldig lite effektiv dag på jobb kjenner jeg...

Så utrolig "flaks" da i forhold til jobben, godt planlagt :hug: Kjempegøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det er et nytt medlem i klubben :-D

E litt skeptisk/nervøs for å faktisk skrive dette innlegget da jeg egentlig e veldig sjenert av meg, men jeg følte at jeg bare ville rope ut at jeg er gravid da familien ikke får vite det før i februar.

En anna grunn for at jeg tilslutt meldte meg inn er fordi dette er første gangen dette skjer og da blir det godt å få råd og sympati her :-D

14.januar fikk vi bekreftet svangerskapet hos legen og vi regner med at termin er rundt 7.09.

Gratulerer til alle andre gravide, dette blir gøy :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det er et nytt medlem i klubben :-D

E litt skeptisk/nervøs for å faktisk skrive dette innlegget da jeg egentlig e veldig sjenert av meg, men jeg følte at jeg bare ville rope ut at jeg er gravid da familien ikke får vite det før i februar.

En anna grunn for at jeg tilslutt meldte meg inn er fordi dette er første gangen dette skjer og da blir det godt å få råd og sympati her :-D

14.januar fikk vi bekreftet svangerskapet hos legen og vi regner med at termin er rundt 7.09.

Gratulerer til alle andre gravide, dette blir gøy :-D

Heihei! Så spennende, gratulerer så mye :) og velkommen i terminklubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med i terminklubben! :)

Har termin 18 september, regnet ut fra unnfangelsesdagen..

Hei på dere! :bolledeig:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også være med i terminklubben! :)

Har termin 18 september, regnet ut fra unnfangelsesdagen..

Hei på dere! :bolledeig:

Hei på deg :vinke:

Gøy at vi blir flere her :hoppe: velkommen og gratulerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant nettopp ut at den første dagen i siste mens var den 28.nov, men når vi va hos legen i forrige uke, blei vi enig om den 20.nov (hadde ikkje full oversikt)

Nå begynner jeg å lure på om det har så veldig mye å si når det kommer til 12.ukers kontrollen som er den 17.feb.

Har regnet ut på terminkalkulator med både 20. og 28.feb, og det blir 1 uke og 1 dag i forskjell

Burde jeg si ifra til legen og bestille en time som er litt senere? :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at vi blir stadig flere - gratulerer og velkommen til Matelskeren og geene! :hallo:

Matelskeren: Det er uansett terminen du får på ordinær UL i ca uke 18 som blir den endelige, så jeg ville ikke stresset med den uka ifbm 12-ukerskontroll. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matelskeren: Det er uansett terminen du får på ordinær UL i ca uke 18 som blir den endelige, så jeg ville ikke stresset med den uka ifbm 12-ukerskontroll. :)

Okeei :-D

Kjente jeg ble litt stressa, enkelte ting er litt vanskelig å forstå seg på når man e gravid med sitt første :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okeei :-D

Kjente jeg ble litt stressa, enkelte ting er litt vanskelig å forstå seg på når man e gravid med sitt første :-)

Kjenner til den, er så mye å sette seg inn i, ting man aldri før har tenkt over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er jo noen både andre- og tredjegangsgravide her, så dere får bare spørre! :) Jeg skal ihvertfall svare etter beste evne!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er jo noen både andre- og tredjegangsgravide her, så dere får bare spørre! :) Jeg skal ihvertfall svare etter beste evne!

Det er godt å vite :) takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er jo noen både andre- og tredjegangsgravide her, så dere får bare spørre! :) Jeg skal ihvertfall svare etter beste evne!

Hehe, var derfor jeg endelig bestemte meg for å bli medlem her og finne "min" terminklubb. Er så kjekt å snakke med noen som går gjennom det samme, og få råd og hjelp fra andre som veit litt meir :-)

Er som Frk.mh sier, det er litt å sette seg inn i, helt plutselig er det masse nye tanker som virrer rundt i hodet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, var derfor jeg endelig bestemte meg for å bli medlem her og finne "min" terminklubb. Er så kjekt å snakke med noen som går gjennom det samme, og få råd og hjelp fra andre som veit litt meir :-)

Er som Frk.mh sier, det er litt å sette seg inn i, helt plutselig er det masse nye tanker som virrer rundt i hodet.

Det er det, enig i at det er godt å kunne skrive ned tankene inne her :) har du dagbok, eller planer om å lage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Strammer det i livmorregionen hos dere? Det er nesten så jeg tenker at noe kommer til å revne, hvis jeg strekker meg "så lang jeg er".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strammer det i livmorregionen hos dere? Det er nesten så jeg tenker at noe kommer til å revne, hvis jeg strekker meg "så lang jeg er".

Tror jeg har gitt hoftene mine juling ved å gå på ski de siste dagene, men jeg har absolutt "strekninger" i den regionen, heldigvis føles det ikke enda som at det skal revne. Det kommer vel ;) Har du mange andre symptomer? Jeg har en slik forbigående svak kvalme som kommer et par ganger i løpet av dagen. Akkurat som om den advarer meg på hva jeg har i vente :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strammer det i livmorregionen hos dere? Det er nesten så jeg tenker at noe kommer til å revne, hvis jeg strekker meg "så lang jeg er".

Jeg har hatt "menssmerter" i to uker, føler det strammes på en måte :) Det er vel sånn det skal være? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strammer det i livmorregionen hos dere? Det er nesten så jeg tenker at noe kommer til å revne, hvis jeg strekker meg "så lang jeg er".

Jepp kjenner det jeg og, pluss mensmurringer som jeg har hatt siden IKM. Kommer og går veldig, av og til gjør det skikkelig vondt, men gir seg fort da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...