Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2015


ablaze

Anbefalte innlegg

Dere andre som har gått på tidlig UL, var det "bare på gøy" eller hadde dere andre grunner? :)

Jeg gikk for å ha bilder av begge to på ca samme tid. Jeg gikk fordi det er en fantastisk opplevelse å se at det er noen inni der hvor hjertet slår, har fem fingre på hendene, foreløpig utvikler seg som den skal, plassering av morkake, og slikt. Siden jeg ikke kjenner noe annet enn symptomer så er det kjempedeilig å se den lille kose seg. Nå gleder jeg meg enda mer til å kjenne bevegelser :rodmer:

Må si det er tungt å være på jobb for tiden. Er bare 6+6.. Jeg er ikke veldig kvalm ennå, men er svimmel, uvell, småkvalm, sliten, slags influensafølelse i kroppen. Dette passer så dårlig til den jobben jeg skal gjøre.. Har jo en jobb som mamma når jeg kommer hjem og, både dag og natt;)

Men den store oppturen er at jeg fikk fast stilling i dag:D Det kommer godt med nå! Det er ikke lett å få i min bransje. Jeg har lyst til å jobbe redusert etter perm med dette barnet, og å få lov til det er nesten umulig som vikar (men en rettighet med fast jobb:))

Dere med barn fra før her inne, hva blir aldersforskjellen hos dere? Her blir det 3år og 3mnd. Planen var nærmere 4år, men går vel greit dette og:)

Gratulerer med fast jobb!! Det gjør det helt klart lettere å få redusert stilling! Jeg har vært veldig trett og en del kvalm, men synes det har begynt å slippe litt. Ellers så synes jeg at jeg må si at det går veldig greit - både på jobb og hjemme. Jeg tror det viktigste fremover blir om vi sover på natten, så jeg håper på en periode hvor vi alle er friske for da pleier sovingen gå greit. Selv må jeg opp nesten hver natt for å tisse, så det er litt styr. Men jeg er så vandt med det at det går forsåvidt bra..

Jeg venter nr 2 og det blir ganske nøyaktig 3 år mellom dem. Jeg har lenge følt at førstemann skulle få lov å være alene litt til, men plutselig kjente jeg at jeg var klar. Det tok litt tid, men etter hvert ble min mann også klar. Vi er veldig spente på å kjøre en ny runde med våkenetter ++, men når vi ser hvor utrolig mye eldstemann gir oss så gleder vi oss bare.. Nå når jeg har vært på UL må jeg snart begynne å grue meg litt til evt sv.sk.forgiftning igjen. Jeg krysser alt jeg har for å slippe, men det er vanskelig å ikke tenke på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dentista, jeg venter nummer 2, blir 15-16 mnd mellom!

Jeg er så kvalm! Hele døgnet. Kaster ikke opp men føler nesten det hadde vært bedre. Ellers har jeg ingen symptomer. Straks 8 uker på vei. Syns ukene flyr avsted. Sikkert fordi jeg har ei lita ei og passe på denne gangen.

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med barn fra før her inne, hva blir aldersforskjellen hos dere? Her blir det 3år og 3mnd. Planen var nærmere 4år, men går vel greit dette og:)

Her blir aldersforskjellen 4 år og 3 mnd ca, planen var 3,5 år men sånn ble det nå. Det har ihvertfall vært godt med et bleiefritt år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kom kvalmen hos dere? Her ble jeg uvell rundt ikm, men ikke blitt så mye verre (er 7uker). Men hadde influensa forrige uke med svært høy feber flere dager, og nå syns jeg symptomene er så og si borte... Hmm ble det for mye for lille spira tro....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det 3 år og 4 mnd forskjell til yngstejenta, som igjen er 3 år og 2 mnd yngre enn eldste.

Kvalmen er uhjertelig tilstede her også. Hadde en bedre periode, men den kom tilbake. Kaster ikke opp mer, men brekker meg. Irriterende og slitsomt... Fryktelig sliten er jeg også, det har vel litt med ny jobb å gjøre, samt en meget spesiell situasjon på min gamle arbeidsplass frem til jeg sluttet i forrige uke. Begynte på mandag. Jeg fantaserer om søvn... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt tre bedre dager nå, uten oppkast og uten at kvalmen er fullstendig overveldende. I dag har jeg dusjet stående - og det før kl 18! :fnise: Håper inderlig det er tegn på at kvalmen avtar hvertfall bittelitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som vi er mange som får såvidt over 3år mellom barna:)

Blir spennende med 2 altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig spent på hvordan det blir å ha to, og særlig på hvordan "enebarnet" vårt takler overgangen! Håper vi får en kopi av frøkna, hun sov utrolig mye som baby, men så heldige er vi vel ikke :ler: Nå har jeg hatt nesten en uke med bra form, dvs bare uggen og trøtt. Men i går, når jeg var helt sikker på å være komt over "kneika" holdt jeg på å spy på jobb. Utrolig kvalm, svimmel og trøtt. Kom meg heldigvis hjem før jeg spydde og så ble det sofaen resten av dagen.. Prøver jobbe igjen i dag, men formen er ikke noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, ikke like kvalm som jeg pleier være! Må vel bare nyte det, men var jo greit med bekreftelsen. Syns bare det er litt tidlig at kvalmen ble bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har kvalmen tatt helt av. Startet med oppkast i morges og så bare dårlig. Men så startet det skikkelig kl 15 og nå løper jeg hele tiden. Tror nok det er omgangssyken, og det er no skikkelig dritt!! Får håpe det gir seg raskt 😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har kvalmen tatt helt av. Startet med oppkast i morges og så bare dårlig. Men så startet det skikkelig kl 15 og nå løper jeg hele tiden. Tror nok det er omgangssyken, og det er no skikkelig dritt!! Får håpe det gir seg raskt

Huff ja. Det hørtes ikke greit ut. Håper det går kjapt over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj! Omgangssyken er noe herk alså. Jeg har ligget over toalettet med et håndkle mellom beina, for jeg klarer ikke knipe igjen! Og jeg som har drevet knipeøvelser lenge!! Jeg har ikke opplevd dette før, så det må ha noe med graviditeten å gjøre.. Tror oppkastet har gitt seg nå, så nå gjelder det bare å få mat i meg for å få tilbake kreftene - er helt gelé!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg gått hele dagen uten å kaste opp og kan endelig glede meg over at jeg er 13 fullgåtte uker i dag! Hurra :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått hele dagen uten å kaste opp og kan endelig glede meg over at jeg er 13 fullgåtte uker i dag! Hurra :danse:

Så bra :D

Gratulerer med 13 uker..

Jeg er 11 uker idag.

Har sett lille krabaten på UL idag, en sprellende og helt frisk baby :D

Har faktis vært kvalm de siste dagene, håper det bare er forbigående :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innså plutselig at kvalmen har gitt seg!! og det værste av trettheten!! Så nå er det bra!!! Magen vokser og viser nå gjennom topper, men jeg tror det er like mye det faktum at jeg ikke trener. Jeg må seriøst komme i gang med noe trening - husker hvor tungt jeg synes det var sist gang jeg hadde nyfødt: amming, bæring, byssing, løfting av vogn o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når kontakter dere jordmor? Har vært på kontroll hos legen min rundt 12 uker, og skal på OUL om litt under to uker. Tror jeg ønsker annenhver kontroll hos jordmor og lege.

Søker litt på nettsidene til kommunen her, men finner bare telefonnumre til hver enkelt jordmor og ikke til en felles tjeneste/sentralbord. Vet ikke helt hvor jeg skal ringe. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Når kontakter dere jordmor? Har vært på kontroll hos legen min rundt 12 uker, og skal på OUL om litt under to uker. Tror jeg ønsker annenhver kontroll hos jordmor og lege.

Søker litt på nettsidene til kommunen her, men finner bare telefonnumre til hver enkelt jordmor og ikke til en felles tjeneste/sentralbord. Vet ikke helt hvor jeg skal ringe. :ler:

Jeg fikk beskjed av lege å ringe jordmor med en gang! Jeg var hos lege allerede når jeg var 4 uker - dagen etter pos test! Da sa hun jeg kunne ringe helsestasjonen. Der får du "utdelt" jordmor og hun setter opp en dag du kan komme. Videre blir det slik at du kan velge om du vil ha kontroll med jordmor eller lege. Første gangen jeg skal dit (om tre uker) skal det være et par andre der også. Så det blir en liten samling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed av lege å ringe jordmor med en gang! Jeg var hos lege allerede når jeg var 4 uker - dagen etter pos test! Da sa hun jeg kunne ringe helsestasjonen. Der får du "utdelt" jordmor og hun setter opp en dag du kan komme. Videre blir det slik at du kan velge om du vil ha kontroll med jordmor eller lege. Første gangen jeg skal dit (om tre uker) skal det være et par andre der også. Så det blir en liten samling.

Haha, ja legen ba meg om å kontakte jordmor ganske tidlig han også, men er bare jeg som har tenkt at det ikke er nødvendig enda. Sist legetime skrev han huskelapp over ting jeg må ordne, og da står jordmor på nummer 1, så må vel ordne det snart.

Tusen takk for svar, jeg finner ikke noe nummer til helsestasjonen heller, så ringer til servicetorget og ber om å bli satt over, tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...