Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2015


ablaze

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må du være med på middagen? Jeg ville faktisk vurdert å droppe den hvis det er mulig...

Nei jeg må antagligvis ikke være med, eneste er at jeg faktisk har sett frem til denne middagen da det er feiring av div årsdager til flere som jeg jobber med så tenker det hadde blitt veldig artig. Har tenkt tanken på å droppe hele middagen slik at jeg slepper spørsmål... Vanskelig valg :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i dag!!! Det var så utrolig gøy og beroligende å se den lille sprelle rundt inni der ❤️ Har endelig rundet 12 uker og det er bra, for magen er jo kjempestor og jeg er veldig usikker på om den blir mindre (stemmer det ikke at magen typisk kommer fortere med nr 2?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i dag!!! Det var så utrolig gøy og beroligende å se den lille sprelle rundt inni der ❤️ Har endelig rundet 12 uker og det er bra, for magen er jo kjempestor og jeg er veldig usikker på om den blir mindre (stemmer det ikke at magen typisk kommer fortere med nr 2?)

Så herlig :hjerte: Fantastisk å være forbi 12 uker og se at alt er bra med babyen! Her begynner magen også å bli vanskelig å skjule med vanlige klær, så det stemmer nok at den kommer raskere med nr 2 ;) Har dere "offentliggjort" nyheten? Har følelsen av at det bare er vi som ikke har sagt det til noen enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempelenge siden jeg har vært innpå her pga mange forskjellige ting men ville fortelle dere at jeg var hos jordmor for første gang i går, 12+1. Og jeg ble sendt på tidlig ultralyd idag fordi jeg har høy livmor.. dvs de skal sjekke om det er tvillinger!

Men det kan være jeg har komt lengre enn 12 uker eller at jeg har genetisk høyere livmor enn andre.

Gjett hvem som ikke har sovet inatt!

Klarer ikke tro at det er to stk der inne da jeg har vært veldig frisk og ikke spydd eller noe.. men nå er jeg VELDIG spendt! Kl halv 9 idag skjer det! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempelenge siden jeg har vært innpå her pga mange forskjellige ting men ville fortelle dere at jeg var hos jordmor for første gang i går, 12+1. Og jeg ble sendt på tidlig ultralyd idag fordi jeg har høy livmor.. dvs de skal sjekke om det er tvillinger!

Men det kan være jeg har komt lengre enn 12 uker eller at jeg har genetisk høyere livmor enn andre.

Gjett hvem som ikke har sovet inatt!

Klarer ikke tro at det er to stk der inne da jeg har vært veldig frisk og ikke spydd eller noe.. men nå er jeg VELDIG spendt! Kl halv 9 idag skjer det! :)

Såå godt å høre fra deg geene :) har tenkt på deg :hjerte: tvillinger!! Hoho, lykke til i dag :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempelenge siden jeg har vært innpå her pga mange forskjellige ting men ville fortelle dere at jeg var hos jordmor for første gang i går, 12+1. Og jeg ble sendt på tidlig ultralyd idag fordi jeg har høy livmor.. dvs de skal sjekke om det er tvillinger!

Men det kan være jeg har komt lengre enn 12 uker eller at jeg har genetisk høyere livmor enn andre.

Gjett hvem som ikke har sovet inatt!

Klarer ikke tro at det er to stk der inne da jeg har vært veldig frisk og ikke spydd eller noe.. men nå er jeg VELDIG spendt! Kl halv 9 idag skjer det! :)

Spennende! Lykke til, det går nok kjempefint både med en og to - du må oppdatere oss når du er ferdig på UL ;) Kjekt å høre fra deg, heldig som har vært i så god form hele tiden :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå er jeg veldig spent på å høre om du blir tvillingmamma, geene! Vi var innom tanken om at det kunne være to siden jeg er så dårlig, og da vi var på ul var jeg helt sikker på at jeg så tre klumper på det første bildet som kom opp. Holdt på å besvime! :fnise: Men så var det nok bare at hun ikke hadde kommet helt på plass enda. ;)

Var også litt godt å høre at folk i gruppa begynner å tippe over 12 uker, da virker det ikke så uendelig lenge før jeg er der heller. Krysser fingrene for at formen bedrer seg litt rundt da, og om ikke annet kan jeg være åpen og ærlig om hva som "feiler" meg! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! Ble litt skuffa og litt letta da vi fikk vite at det "bare" er en, selv om det bare er et halvt døgn vi har trodd det kanskje var to.. Hehe!

Men så deilig det var å se den lille ligge der å bevege seg og UL operatøren sa det så friskt ut osv!

Litt kjipt at vi bare fikk max 4 minutter fordi vi var skvisa inn fordi det hastet. Hadde liksom håpt at min første ultralyd skulle være litt mer avslappet og at vi fikk litt mer tid:) Men er uansett takknemlig! Og så får vi jo se h*n igjen i uke 20 på ordinær UL. Da skal vi få vite om det er gutt eller jente! :)

Så da vet dere det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! Ble litt skuffa og litt letta da vi fikk vite at det "bare" er en, selv om det bare er et halvt døgn vi har trodd det kanskje var to.. Hehe!

Men så deilig det var å se den lille ligge der å bevege seg og UL operatøren sa det så friskt ut osv!

Litt kjipt at vi bare fikk max 4 minutter fordi vi var skvisa inn fordi det hastet. Hadde liksom håpt at min første ultralyd skulle være litt mer avslappet og at vi fikk litt mer tid:) Men er uansett takknemlig! Og så får vi jo se h*n igjen i uke 20 på ordinær UL. Da skal vi få vite om det er gutt eller jente! :)

Så da vet dere det! :)

Det skjønner jeg godt, kunne godt tenke meg tvillinger selv :) Men er nok mye enklere å være førstegangsmor med bare en gullklump å ta seg av :rodmer: Sa de noe om hvor langt du er på vei ifht størrelsen på fosteret? :) Fikk dere bilde med dere? Deilig å ha sett at det er liv da, du er vel ihvertfall over de magiske 12 ukene så du kan slappe mer av?

Skal du på jobb igjen denne uka du kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok en er å foretrekke, både svangerskap og fødsel er jo tøffere med to - og helt sikkert den første tiden som foreldre også. Men må være superstas når de blir litt eldre og har masse selskap i hverandre! :)

Min første ul tok også 4 min forresten, og det betalte jeg 1180 kr for. Greit at det er begrenset hva man ser i uke 8, men hadde jo vært fint å høre hjerteslagene i mer enn ti sekunder. Det er jo en stor opplevelse der hvertfall jeg hadde trengt litt ro til å la det synke inn! Har bestilt ny et annet sted når jeg er 12 + 4, da setter hun av 40 minutter. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh! Jeg tok privat UL hos Sigrids Ultra i Stavanger. Tror jeg var der 15-20 min. Da fikk jeg se 2 og 3D + høre hjertelyd. Hun printet ut noen bilder i tillegg til at hun tok bilder og filmsnutter som jeg fikk på en DVD etterpå. For dette betalte jeg 600 kr (pris for tidlig UL som er før 13 uker).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det var da veldig billig! :) Jeg betalte 1100 kr for privat UL i uke 9 2D hvor vi fikk et dårlig bilde. Hørtes mye bedre ut i stavanger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så billig! Jeg skal betale 1200 kr for min UL neste uke, her må vi ta med minnepenn for å få bildene..

Valgte å ta UL der pga utelukkende gode tilbakemeldinger på nettet, så håper det står til forventningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt, kunne godt tenke meg tvillinger selv :) Men er nok mye enklere å være førstegangsmor med bare en gullklump å ta seg av :rodmer: Sa de noe om hvor langt du er på vei ifht størrelsen på fosteret? :) Fikk dere bilde med dere? Deilig å ha sett at det er liv da, du er vel ihvertfall over de magiske 12 ukene så du kan slappe mer av?

Skal du på jobb igjen denne uka du kanskje?

Ja jeg tror også det blir enklere :)

De sa ingenting om noe særlig, heller ikke om størrelsen på fosteret.

Men jeg vet jo hvilken dag vi ble gravide så det er ikke tvil om hvor langt jeg er på vei.

Hadde normal mens da jeg reiste på jobb, var på jobb i to uker uten sex såklart, og så sex uten prevansjon den dagen jeg kom hjem, og etter det, sex med prevansjon.

Så det er rimelig sikkert ;) Fant ut senere at jeg hadde regnet feil på "kalenderen" og dagen jeg kom hjem var eggløsningsdagen og den dagen med størst sannsynlighet for å bli gravid, voila, baby! ;)

Er derfor jordmor reagerte på høy livmor når jeg er sikker på at jeg bare er 12 uker på vei.

Jo lengre på vei, jo høyere livmor, og hvis det er flere er det større livmor, dvs også høyere :)

Men siden det bare var en så har jeg antagelig genetisk høy livmor, det går også an :)

Fikk ikke bilde med men mannen tok bilde av skjermen. Og så så vi at h*n bevegde seg, det var veldig spesielt! :D Gleder meg sånn til neste UL!

PS. vi slapp å betale siden vi ble henvist av jordmor til sykehuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere andre som har gått på tidlig UL, var det "bare på gøy" eller hadde dere andre grunner? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror nok en er å foretrekke, både svangerskap og fødsel er jo tøffere med to - og helt sikkert den første tiden som foreldre også. Men må være superstas når de blir litt eldre og har masse selskap i hverandre! :)

Min første ul tok også 4 min forresten, og det betalte jeg 1180 kr for. Greit at det er begrenset hva man ser i uke 8, men hadde jo vært fint å høre hjerteslagene i mer enn ti sekunder. Det er jo en stor opplevelse der hvertfall jeg hadde trengt litt ro til å la det synke inn! Har bestilt ny et annet sted når jeg er 12 + 4, da setter hun av 40 minutter. :)

Svangerskapet mitt har ikke vært tøft så om det hadde vært to hadde jeg vært unntaget som bekrefetet regelen ;)

Det hørtes ikke greit ut, 4 minutter for 1180,- som du betalte selv? Da hadde jeg blitt veldig skuffa tror jeg.. Selv om det sikkert var gøy å se bylten uansett :)

Helt enig, man trenger litt ro og bare forstå hva man ser og at det faktisk er på ekte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere andre som har gått på tidlig UL, var det "bare på gøy" eller hadde dere andre grunner? :)

Jeg fikk tidlig UL (uke 9+3) pga tidligere SA og spotting, så jeg betalte ingenting. De brukte ikke lang tid, kanskje 10 min og jeg fikk inntrykk av at det viktigste var å se at hjertet slo og at størrelsen stemte. Jeg vet ikke om det er så mye mer å se på dette tidspunktet egentlig? Men jeg syns også at de burde brukt litt mer tid privat når man betaler såpass mye. Sist jeg var gravid var vi på privat UL i uke 12, da brukte de lang tid på å sjekke alt fra hjertet til nakkefold. Hun var veldig grundig samtidig som vi fikk sett mye på frøkna som turna rundt, drakk fostervann og såg ut som en fiks ferdig minibaby. Vi betalte da 1200,- og fikk bilder + film med oss hjem. Vel verdt kronene, for det var virkelig en fantastisk opplevelse!

Endret av *lilly*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapet mitt har ikke vært tøft så om det hadde vært to hadde jeg vært unntaget som bekrefetet regelen ;)

Det hørtes ikke greit ut, 4 minutter for 1180,- som du betalte selv? Da hadde jeg blitt veldig skuffa tror jeg.. Selv om det sikkert var gøy å se bylten uansett :)

Helt enig, man trenger litt ro og bare forstå hva man ser og at det faktisk er på ekte! :)

Nå skal det sies at det eneste man ser 8+1 er en klump med bankende hjerte, ingen bevegelse eller noe, så hadde ikke trengt så mange ekstra minutt. Hadde holdt å få litt tid til å se litt ekstra på skjermen og smile litt til pappaen. :)

Vi tok så tidlig ultralyd fordi jeg har vært veldig redd for å miste, og har lest for mye om MA her inne til å stole på at jeg hadde merket noe. Var veldig beroligende å se at alt hadde gått som det skulle frem til 8 uker i alle fall. Tar en ny når jeg er 12+4 mest av samme grunn, greit å vite at alt står bra til før vi forteller alle. Vi har sagt det til familie og noen få venner allerede, men de kan vi gjerne dele det med hvis det går galt også. Naboer og fjerne kolleger derimot.... :sjenert: Og så er det jo så utrolig hyggelig å hilse på, blir litt mer virkelig da! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si det er tungt å være på jobb for tiden. Er bare 6+6.. Jeg er ikke veldig kvalm ennå, men er svimmel, uvell, småkvalm, sliten, slags influensafølelse i kroppen. Dette passer så dårlig til den jobben jeg skal gjøre.. Har jo en jobb som mamma når jeg kommer hjem og, både dag og natt;)

Men den store oppturen er at jeg fikk fast stilling i dag:D Det kommer godt med nå! Det er ikke lett å få i min bransje. Jeg har lyst til å jobbe redusert etter perm med dette barnet, og å få lov til det er nesten umulig som vikar (men en rettighet med fast jobb:))

Dere med barn fra før her inne, hva blir aldersforskjellen hos dere? Her blir det 3år og 3mnd. Planen var nærmere 4år, men går vel greit dette og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...