Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2015


ablaze

Anbefalte innlegg

Jeg var på andre svangerskapskontroll i dag og fikk høre hjertelyden. Det var kjempedeilig!!! Men jeg må nok bestille meg en tidlig UL - har veldig lyst å se knøttet ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på andre svangerskapskontroll i dag og fikk høre hjertelyden. Det var kjempedeilig!!! Men jeg må nok bestille meg en tidlig UL - har veldig lyst å se knøttet ❤️

åå så koselig, jeg har bestilt en tidlig UL i uke 11 så jeg teller dager nå til vi får sett mini...

Selv om de siste dagene har mer vært bekymring, tenk om vi ikke får se noe eller at det ikke er liv...

Det er vel sant som en sier at vi er vår egen verste fiende..

Må prøve å tenke at nå har jeg kommet helt til 9+3 og at dette skal gå bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter veldig med svangerskapskvalme. Jeg holder ingenting nede lengre. Jeg drikker eplejus og prøver å spise lite men ofte, men ingenting holder. Føler meg helt forferdelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tid til tidlig UL på mandag, så det blir spennende :)

Jeg har vært kvalm, men har slippet å kaste opp. Har knasket slike små, grønne Frisk - det har hjulpet for meg. Synes det er bedre nå, så håper jeg er ferdig. Veldig irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva svarer man egentlig på en snap fra en kollega med bilde av en tåteflaske og et spørsmålstegn? Jeg skjønner jo at det lyser gravid når jeg har vært sykemeldt i tre uker, men syns det er så frekt å få så direkte spørsmål! Ubehagelig å lyve så direkte, men folk vet jo at man gjerne venter en stund med å fortelle. Hadde jo sagt det hvis jeg var klar! Men jeg er bare 9 uker og syns det er mer enn nok at sjefen og de tre på min avdeling vet det... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva svarer man egentlig på en snap fra en kollega med bilde av en tåteflaske og et spørsmålstegn? Jeg skjønner jo at det lyser gravid når jeg har vært sykemeldt i tre uker, men syns det er så frekt å få så direkte spørsmål! Ubehagelig å lyve så direkte, men folk vet jo at man gjerne venter en stund med å fortelle. Hadde jo sagt det hvis jeg var klar! Men jeg er bare 9 uker og syns det er mer enn nok at sjefen og de tre på min avdeling vet det... :sur:

Jeg hadde svart Nei...

Er i noenlunde samme situasjon som deg, har et par kollegaer som spør HELE tiden "noe nytt å fortelle".. Jeg er sykemeldt nå pga nattarbeid så når vi møtest alle fra jobb i neste uke kjenner jeg spørsmålene allerede nå.... De får fremdeles ikke vite noe enda pga det er tidlig enda er som deg 9 uker.... Syns egentlig det er irriterende og ikke minst frekt å spørre skjønner at de er nyskjerrige men for meg er dette veldig privat og det er kun 2 stk om vet om det utenom samboer og vi vil holde det slik til etter vi har vært på UL i uke 11, men det er ikke lett å la vær å bli sinna når de maser, så gruer meg litt til vi sees igjen...

Har du svart på snapen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, klarte ikke å finne på noe svar, så jeg gidder ikke svare. Ser så teit ut å svare så lenge etterpå, hun så jo at jeg åpnet den med en gang. Later som om jeg ikke skjønte at den var til meg, men bare trodde det var en fellessnap jeg ikke skjønte. Den som tier samtykker vel, men de tror jo allerede jeg er gravid så...

Jeg har hatt mistanker til kolleger selv jeg, men jeg har da aldri tenkt på at jeg skal spørre! Man får jo alltids vite det på et eller annet tidspunkt hvis man har rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, klarte ikke å finne på noe svar, så jeg gidder ikke svare. Ser så teit ut å svare så lenge etterpå, hun så jo at jeg åpnet den med en gang. Later som om jeg ikke skjønte at den var til meg, men bare trodde det var en fellessnap jeg ikke skjønte. Den som tier samtykker vel, men de tror jo allerede jeg er gravid så...

Jeg har hatt mistanker til kolleger selv jeg, men jeg har da aldri tenkt på at jeg skal spørre! Man får jo alltids vite det på et eller annet tidspunkt hvis man har rett!

Nei det skal ikke være lett...

Jeg og tenker som deg, at en får vite enten eller tilslutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig spesielt, juliane. Jeg hadde heller ikke svart. Det er rett og slett ordentlig frekt!

Saltsild, er det ingenting du klarer å holde på? Ting som funket for meg da jeg var på det verste med eldste: saftis, generelt søt drikke med isbiter, sjokomelk (bare den "gamle" i brun kartong, ikke Litago etc), Salinas og sånne tynne, sprø kjeks til ost som ikke smaker noe som helst, ristet loff med smør og til nød en skive gulost. Det var i grunnen det jeg levde på de første 4 mnd den gangen... Ta kontakt med legen hvis du føler at det trengs!

---

I dag har jeg siste dag på nåværende arbeidsplass, og mandag begynner jeg i ny jobb. Det er skikkelig rart. Fortalte mine "gamle" kolleger at jeg er gravid i dag, jeg nærmer meg raskt 12 uker og hadde lyst til å dele det med gjengen her før jeg slutter. Det er jo uansett folk jeg kommer til å ha kontakt med videre. Lurer fælt på når jeg skal fortelle på ny arbeidsplass. Vanskelig...

Og herlighet, det burde være forbudt å ha avskjedsfest når man er gravid og hormonell. Tårene har trillet flere ganger, gitt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en frekk kollega Juliane, jeg hadde heller ikke svart!

-------

Idag har jeg vært på UL og sett et lite knøtt med bankende hjerte og sprellende ben/armer :hjerte: Den var akkurat så stor som den skulle, dvs 9+3. Veldig glad og letta :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en frekk kollega Juliane, jeg hadde heller ikke svart!

-------

Idag har jeg vært på UL og sett et lite knøtt med bankende hjerte og sprellende ben/armer :hjerte: Den var akkurat så stor som den skulle, dvs 9+3. Veldig glad og letta :nigo:

Så koselig! Hva var lengden til den lille? Jeg var nemlig på ul i går og legen beregnet termin til 1. oktober, 9+1 på vei basert på at han målte mageboeren til å være 24 mm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig! Hva var lengden til den lille? Jeg var nemlig på ul i går og legen beregnet termin til 1. oktober, 9+1 på vei basert på at han målte mageboeren til å være 24 mm:)

Jeg bare svarer for meg: jeg var 9+2 mente legen og larven var 23,3mm :) termin 30 sept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare svarer for meg: jeg var 9+2 mente legen og larven var 23,3mm :) termin 30 sept.

Oj! Moro å sammenligne. For i følge BV Gravid-appen er jeg 9+4 i dag, dersom termin er 1. oktober. Hm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig! Hva var lengden til den lille? Jeg var nemlig på ul i går og legen beregnet termin til 1. oktober, 9+1 på vei basert på at han målte mageboeren til å være 24 mm:)

Veldig koselig å se disse småttisene våre, gleder meg til å kjenne spark og romstering :hjerte: Min knert var 2,69 cm som ble beregnet til 9+3. Jeg trodde termin blir 2.okt, men mulig jeg tar feil siden jeg ser at det ikke helt stemmer med deres :vetikke: Endret av *lilly*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig å se disse småttisene våre, gleder meg til å kjenne spark og romstering :hjerte: Min knert var 2,69 cm som ble beregnet til 9+3. Jeg trodde termin blir 2.okt, men mulig jeg tar feil siden jeg ser at det ikke helt stemmer med deres :vetikke:

Altså: i dag er jeg etter hans beregning 9+5, termin 30 sept. Så det ser jo ut til å kunne stemme ca? :) glemte å si at det ble sagt på UL :P

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger råd!

Saken er den at jeg er sykemeldt nå pga nattskift er 9+5 idag..

Har en veldig god veninne som jeg jobber med som er den enste utenom sjef og samboer som vet..

Min veninne sier at de lurer fælt på jobb og spekulerer i at jeg er gravid siden jeg ikke er på jobb,

planen var å fortelle de til de på jobben etter UL som er når jeg er 11 uker på vei...

Nå lurer jeg på å heller fortelle de til dem før pga jeg blir helt stresset og gruer meg til å treffe dem igjen i sosial sammenheng til uken, hvor de da garantert blir 1000 spørsmål!

Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trenger råd!

Saken er den at jeg er sykemeldt nå pga nattskift er 9+5 idag..

Har en veldig god veninne som jeg jobber med som er den enste utenom sjef og samboer som vet..

Min veninne sier at de lurer fælt på jobb og spekulerer i at jeg er gravid siden jeg ikke er på jobb,

planen var å fortelle de til de på jobben etter UL som er når jeg er 11 uker på vei...

Nå lurer jeg på å heller fortelle de til dem før pga jeg blir helt stresset og gruer meg til å treffe dem igjen i sosial sammenheng til uken, hvor de da garantert blir 1000 spørsmål!

Hva ville dere gjort?

Jeg hadde dette presset med familien, derfor valgte jeg tidlig UL i uke 9 for å ihvertfall kunne se at det er et bankende hjerte som ser fint ut. Men det er klart at det koster jo penger det også.

Kan ikke være lett å holde tett når det ikke finnes noen typiske unnskyldninger for å ikke gå nattskift :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dette presset med familien, derfor valgte jeg tidlig UL i uke 9 for å ihvertfall kunne se at det er et bankende hjerte som ser fint ut. Men det er klart at det koster jo penger det også.

Kan ikke være lett å holde tett når det ikke finnes noen typiske unnskyldninger for å ikke gå nattskift :/

-

Nei det er helt sant, burde absolutt gått for UL i uke 8-9 også, men nå er det bare 1 uke til vi skal på UL så må bare klare å vente.... Har snakket med samboer og han ønsker ikke at vi skal si noe enda før vi vet helt sikkert... Så får bare bite tenna sammen og si nei kver gang de spør... *hormonell som jeg er kjenner jeg sinnet bygge opp*

Får tenke på andre ting, samboer skal på mannekveld i dag så da skal jeg kose meg med bacondadler og hjemmelaget pitapizza aaah gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger råd!

Saken er den at jeg er sykemeldt nå pga nattskift er 9+5 idag..

Har en veldig god veninne som jeg jobber med som er den enste utenom sjef og samboer som vet..

Min veninne sier at de lurer fælt på jobb og spekulerer i at jeg er gravid siden jeg ikke er på jobb,

planen var å fortelle de til de på jobben etter UL som er når jeg er 11 uker på vei...

Nå lurer jeg på å heller fortelle de til dem før pga jeg blir helt stresset og gruer meg til å treffe dem igjen i sosial sammenheng til uken, hvor de da garantert blir 1000 spørsmål!

Hva ville dere gjort?

Jeg hadde ikke sagt noe! Syns forøvrig at folk bør ha sosial intelligens nok til å kunne holde tankene sine for seg selv, uten å spørre om alt mulig. Om de spør tar jeg ikke fem øre for å lyge, har ikke dårlig samvittighet for det en gang ;) Syns det er direkte uhøflig å spørre, kjenner jeg blir irritert over sånne folk!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke sagt noe! Syns forøvrig at folk bør ha sosial intelligens nok til å kunne holde tankene sine for seg selv, uten å spørre om alt mulig. Om de spør tar jeg ikke fem øre for å lyge, har ikke dårlig samvittighet for det en gang ;) Syns det er direkte uhøflig å spørre, kjenner jeg blir irritert over sånne folk!

Du skriver nesten hva jeg tenker.. Det kunne aldri ha falt meg inn å spørre en annen kvinne om dette spørsmålet.. De får jo vite det tidsnok uansett, jeg skjønner at kollegaene mine bare vil meg godt men altså de har jo ingen rett på å få vite det før alle andre!....

Kjenner jeg gruer meg til denne middagen vi skal ha i neste uke, men altså det koster meg ingenting å lyve.. Håper bare ikke hormonene tar helt av.. (Jeg har kort lunte fra før av, og den har ikke blitt bedre etter at jeg ble gravid) :fnise:

Takk for svar forresten, godt at det er flere som tenker som meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...