AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #1 Del Skrevet 27. desember 2014 Jeg har alltid trodd at dette ordet betydde "kjekk", og passet best for menn. Men på tv i dag hørte jeg en kvinne som ble omtalt som handsome. Er dette feil? Anonymous poster hash: 92b58...636 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #2 Del Skrevet 27. desember 2014 Jeg har hørt om menn som har blitt omtalt som søte og vakre, så det er ikke feil akkurat. Anonymous poster hash: 4e7ec...0e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #3 Del Skrevet 28. desember 2014 Ja, det går helt fint. Du kan også si "For en kjekk pike!" på norsk. Anonymous poster hash: bcda9...15f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noope Skrevet 28. desember 2014 #4 Del Skrevet 28. desember 2014 Man kan også si "kjekk jente" på norsk ja. Men når mormoren min sier kjekk jente, mener hun sunn, frisk og sporty jente. Hun sier også "har du blitt kjekk igjen?" hvis noen har vært forkjøla. Vet ikke om noen andre som snakker om kjekke jenter mener utseendet deres, bruker ikke dette ordet om jenter selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #5 Del Skrevet 28. desember 2014 Jeg tolker, "hun er ei virkelig kjekk jente altså", som noe som har å gjøre med positive sider ved personligheten hennes. At hun er hyggelig, god, snill, trivelig. Anonymous poster hash: 4d2ed...19f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 28. desember 2014 #6 Del Skrevet 28. desember 2014 Mmmmm....njaaa....nei egentlig ikke. Handsome er en typisk benevnelse på en flott mann. For kvinner er det tusenvis av andre begrep som kommer raskere enn handsome. Og som klokelig nevn over her så har begrepet 'kjekk' ulikt begrepsinnhold helt avhengig av hvor man befinner seg i landet vårt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå