AnonymBruker Skrevet 24. desember 2014 #1 Del Skrevet 24. desember 2014 Mister? Slik som jenter/damer blir kalt frøken, eller miss? Og hva er det norske ordet for mister? Anonymous poster hash: cd2f1...534 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2014 #2 Del Skrevet 24. desember 2014 Mister? Slik som jenter/damer blir kalt frøken, eller miss? Og hva er det norske ordet for mister? Anonymous poster hash: cd2f1...534 Herr. Herr Hansen, Herr Pettersen, Herr Nilsen. Miss = Frøken. Missis = Frue. Fru Hansen, Fru Pettersen, Fru Nilsen, osv. Anonymous poster hash: 0507a...17c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 24. desember 2014 #3 Del Skrevet 24. desember 2014 Aldri skjedd meg frøken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 24. desember 2014 #4 Del Skrevet 24. desember 2014 Blir kalt frøken støtt og stadig. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daniel123 Skrevet 24. desember 2014 #5 Del Skrevet 24. desember 2014 Mister? Slik som jenter/damer blir kalt frøken, eller miss? Og hva er det norske ordet for mister? Anonymous poster hash: cd2f1...534 Jeg har en norsklærer som av og til kaller meg herr (etternavnet mitt). Det hører til når jeg ikke følger med i timen, og lar tankene vandre. Men jeg synes det er ganske irriterende :S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 24. desember 2014 #6 Del Skrevet 24. desember 2014 Blir kalt frøken støtt og stadig. :/ En ykesrissiko? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 24. desember 2014 #7 Del Skrevet 24. desember 2014 En ykesrissiko? Nei, men av en eller annen grunn har det vært flere i det siste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 24. desember 2014 #8 Del Skrevet 24. desember 2014 Helt ok. De fleste chattevennindene mine kaller meg Mister "mitt etternavn her". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2014 #9 Del Skrevet 24. desember 2014 Blir kalt frøken støtt og stadig. :/ Jeg synes selv det er litt koselig å bli kalt det Anonymous poster hash: cd2f1...534 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
For the ladies Skrevet 25. desember 2014 #10 Del Skrevet 25. desember 2014 Jeg kaller stort sett kvinner for frøken/frøkener, og herrer for mister, gjerne med etternavn. Synes det er litt triveligere og mer respekt bak det. Heller mister andersen, i stedet for kristian, og frøken silje eller frøken Eirosen. Blir jeg kaldt noe slikt tilbake så smiler jeg selv litt ekstra, og kaller noen meg joi, jokke eller andre kallenavn så blir jeg egentlig litt irritert. Da må man i såfall prestere å komme på noe litt originalt, kreativt eller ihvertfall passende. Men nå er jeg kansje litt mer fasinert av små detaljer i språk og relasjon enn andre også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cowboy Lotte Skrevet 26. desember 2014 #11 Del Skrevet 26. desember 2014 Kaller ofte jenter for Frøken Nesevis eller Jomfru Nesevis. Menn kaller jeg gjerne for Herr innbilsk eller Mister Pimp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 #12 Del Skrevet 26. desember 2014 Jeg kaller stort sett kvinner for frøken/frøkener, og herrer for mister, gjerne med etternavn. Synes det er litt triveligere og mer respekt bak det. Heller mister andersen, i stedet for kristian, og frøken silje eller frøken Eirosen. Blir jeg kaldt noe slikt tilbake så smiler jeg selv litt ekstra, og kaller noen meg joi, jokke eller andre kallenavn så blir jeg egentlig litt irritert. Da må man i såfall prestere å komme på noe litt originalt, kreativt eller ihvertfall passende. Men nå er jeg kansje litt mer fasinert av små detaljer i språk og relasjon enn andre også Å være interessert i språk er ikke synonymt med å sette pris på tiltaleformer som frøken og mister. Anonymous poster hash: 85ff9...33d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
For the ladies Skrevet 26. desember 2014 #13 Del Skrevet 26. desember 2014 Å være interessert i språk er ikke synonymt med å sette pris på tiltaleformer som frøken og mister. Anonymous poster hash: 85ff9...33d For meg er det det, og er også synonymt med å ha tenkt over hva man bruker av betegnelser og til hvilken tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå