Gå til innhold

edea's prøvetid


edea

Anbefalte innlegg

:velkommen: I dag er første dagen i mitt dagbok-skrivende liv, og jeg liker det nye meg allerede. Har alltid hatt lyst til å skrive dagbok, håper bare at jeg er flink nok til å følge opp. Det er lett å starte, men vanskelig å holde vedlike slike skriblerier, det er ihvertfall min erfaring.

Litt om meg og mitt:

Jeg er 29 år, godt utdannet og jobber i helsevesenet. Bor for tiden på ett lite sted og vil derfor ikke være mer spesifik en det, dette skal være mitt fristed!!

Mannen og jeg har ikke vært gift lenge, men vi har vært sammen i 8 år, og bodd sammen nesten hele denne tiden.

Vi har veldig lyst på barn! :babysmokk: Sluttet på pillen i januar, men det har ikke kommet noenennå. Pga dårlig timing med tanke på EL har vi i realiteten ikke fått så mange gode PP tidligere. Både mannen og jeg har både jobbet kveld og natt, i tillegg til at vi har vært ute og reist, hver til sin tid.

Derfor har jeg bestemt at den tiden ikke teller! :P Jeg begynner å telle på nytt, dermed er vi i PP1 på dag 18 i syklusen. Det nytter ikke å protestere på det. :riste:

Nå skulle man tro at når vi begynte på scratch, så satte vi alle kluter til... men det kommer vel egentlig aldri til å klaffe noe mer enn sånn halvveis med oss, ikke så lenge vi har de jobbene vi har ihvertfall. :(

Men trives veldig godt på jobben, da. Får bare satse på flaks, eller evt innstille meg på at det tar litt lang tid. KJEDELIIIIIG!!!

F.eks i går. da var vi ikke hjemme samtidig. Da jobbet jeg. I dag, er vi heller ikke hjemme samtidig. Nå jobber han. I morgen, tror jeg at vi ihvertfall får tid til en quickie etter jobb, før vi får overnattingsbesøk av svigerforeldrene mine...

Er vel litt fiksert på dette for tiden... :sjenert: Og det blir vel ikke noe bedre av å henge her inne på KG og på resten av nettet akkurat...

På tide å tenke på noe annet...

hva jeg driver med ellers?

Tja, jeg er veldig glad i å gå turer i marka og på fjellet. Gleder meg vilt til jeg skal ut på soppturer og molteturer nå om et par uker. Også bor jeg som sagt på ett lite sted, så fritidsaktiviteter er det ikke akkurat flust av.

Men det skal startes opp et Yoga-kurs for nybegynnere til høsten, og det har jeg lyst til å få med meg!

Liker å se film, høre musikk, lage mat og henge med venner. Og så liker jeg veldig godt å ligge på sofaen sammen med Mannen min.

Er vel i realiteten en liten (stor) sofa-gris. Må forsøke å gjøre noe med det.

Og, det må jeg ikke glemme å fortelle: vi har en av de mest nusselige hermelin-kaninene som det går an å få, så helt barnløse er vi vel egentlig ikke... :ler:

Og han heter selvfølgelig det minst orginale, men eneste riktige kanin-navnet som finnes; KALLE!!!

Hmmm.

da tror jeg bakgrunnen er klar. på tide å starte den virkelige dagbokskrivingen..... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen:

Gratulerer med ny dagbok.

Kommer nok til å følge med på deg, mannen og jeg er også aktive prøvere, nå i pp2. Spennende tid, dette her.

Og du burde begynne på yoga-kurs! Jeg gikk et kurs for noen år siden og det var så deilig! Men jeg har ikke vært noe flink til å bruke det senere, da... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Velkommen som Dagbokskriver :) Må jo kikke innom hos deg også. Kanskje det klaffer for dere i September slik som det gjorde for oss når vi slutta med pillen i Januar mnd :wink:

Er også i pp2 som SIam så vi får holde sammen vi jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som dagbokskriver!

Alltid hyggelig med nye prøvere!

Av introen din skjønner jeg at du har en smule mer perspektiv på tingene enn det jeg hadde da vi startet prøvinga. Jeg startet prøvinga med den innstillingen at "dette går da greit, det er klart jeg skal bli mamma!"

-den gang ei, eller iallefall ikke napp enda.

Tror det er sunt med et jordnært prøverperspektiv - så jeg beundrer evnen din til å si at det vi har prøvd så langt ikke er prøving, men forberedelser!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj

jeg skal egentlig vaske rundt leiligheten til svigers kommer i morra. :tunge1:

vil ikke, vil ikke, vil ikke :sur:

så hva er vel mere nødvendig da, enn å sjekke innom KG for å se hvordan det står til her?

1000 takk for hilsener og god-ord Siam, Limbo og tyttebæret. Dere er greie altså!!! :kyss:

argh dette nytter ikke. Nå SKAL jeg holde meg unna KG resten av kvelden, og bare være flink. Må kose med Kalle også da, tror han har følt seg litt ensom i dag når jeg bare har sittet inne på kontoret og kopet... :Nikke:

:edea tar seg selv i nakken og tusler ut:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med prøverdagbok!

Jeg har med en blomst og litt pærebrus som innflyttingspresang (de var dessverre utsolgt for konfekt):

:blomst::perebrus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1: dag 19: IKM 9.aug

God morgen.. Ny dag nye muligheter.. og jeg er kjempetrøtt.

:Gjesp:

Fikk ikke gjort alt det jeg skulle i går heller, så da blir det mere stress etter jobb i dag. Men heldigvis kan Mannen hjelpe til i dag da!!!! :)

Får skynde meg avgårde på jobben..

Ha en god dag, folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare hilse på og ønske god helg jeg også!

Er i pp1 selv, og vedig spent på hvordan det går. Prøver å roe meg, men er ikke så lett. Og hvertfall ikke når jeg, som deg, bruker mye tid på KG og andre sider. Men så bare MÅ jeg innom da... :wink:

Ha en fin helg og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...det er sommer, det er sol og det er fredag....

:plystre:

Er ferdig på jobb, det var lite å gjøre i dag, så jeg gikk hjem en halv time før. Deilig.

Mannen har vasket badet og handlet. :kline: Så nå setter vi felles krefter inn på å ta resten.

Tror ikke de kommer før sent i kveld, men jeg synes egentlig vi er trege som det er....

men egentlig skulle jo jeg gjøre mer i går da...

Mannen er nydusjet og fin, så jeg lurer på om vi skal benytte oss av dag 19 i syklusen.... det er vel strengt tatt litt sent, men man vet aldri....

...ihvertfall ikke før jeg begynner og temper og sånn. Har bestilt temp.mål som jeg har tenkt å teste neste syklus. Bare så synd at jeg ikke har noen fast døgnrytme, så da blir det kanskje vanskelig å gjennomføre...

takker for hilsener i boka mi, forresten. dere er noen knupper alle sammen. :klem: får smyge meg innom hos dere jeg også, og se hva som skjer.

Håper alle har like fint vær som vi har, eller finere.

ha en super helg folkens! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helga over oss og jeg feirer med en iskald liten øl. :kul:

Vi er ferdig med all ryddingen og styret, og kan bare sette oss tilbake og vente på at besøket kommer. I tillegg så fikk vi spikret dag 19 for litt siden, og det er jeg veeeeeldig fornøyd med! :danse:

Da er det bare å vente til 9.aug, da. og krysse fingrene. Har ganske regelmessige sykluser. Det er utrolig nervepirrende å måtte gå og vente sånn.

Får vel annet å tenke på i helga da ihvertfall. Blir sikkert mye turer ut og sånn etter de kommer.

Håper vi alle får en fin helg!

See ya. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Gratulerer med ny dagbok og lykke til som prøver!

Det er en nervepirrende tid man starter på nå, men husk å kos dere sammen også :)

Ha en fin helg! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for hilsen i dagboken min! Sier takk for alle de gode ønskene, du ønsket meg akkurat det jeg selv ønsker meg :ler2:

En god :klem: sendes din veg med ønske om to blå ved IKM! :tommelsmil:

God helg :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med hilsen fra deg i dagboken min.

God helg til deg også, og gratulerer med ny dagbok :blomst:

Håper du får positiv graviditetstest snart. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PP1 : dag 22 : IKM 9.aug.

Hyggelig med så mange hilsener i dagboka mi!!!

Jeg holder på å gå på veggen her hjemme.... 60 m2 blir litt for lite for Mannen, meg, svigerforeldre og svigerbestemor... Fikk egentlig litt nok i helga jeg, med masse sightseeing og utflukter, men i dag har jeg fått høre at de blir helt til Torsdag... :o

Heldigvis skal jeg på jobb, sier bare jeg.

Men den største utfordringen blir vel i morra kveld, for da skal Mannen jobbe mens jeg har fri.... aner ikke hva jeg skal finne på sammen med dem.

Ikke misforstå, jeg kommer egentlig ganske godt overens med dem, men dette blir bare for tett for meg. Jeg takler det mye bedre å være på besøk hos dem i et stort hus hvor jeg kan gjemme meg bort med en bok hvis jeg vil. Og der drar Mannen og jeg ofte ut og besøker andre venner og familiemedlemmer.

Men her, må jeg være vertinne og henge sammen med dem hele tiden. Og det er ikke så sinnsykt mye å finne på her, ihvertfall ikke som svigerbestemor kan være med på, dårlig til bens som hun er.

Sukk...

Det var dagens lille utbrudd. Nå har jeg ihvertfall stukket meg unna og får noen dyrebare minutter inne på KG. :kghjerte:

Helga har vært intens, men fin. Masse fint vær, og vi har vært ute på båt-tur (nei, ikke vår båt), og biltur på sightseeing i distriktet. :)

På lørdag oppdaget jeg en enkelt blod-flekk i trusa, og nå driver hjernen min og vrir seg og lurer på om det kan ha vært en festeblødning eller om det var noe annet... :klø: Tante har ihvertfall ikke kommet på besøk, og forventes ikke før om en uke. :kjempesinna:

Skal prøve å ikke storme til apoteket for å kjøpe test, skal ihvertfall ikke ta noen mens svigers er her... prøvingen er jo strengt hemmelig :ler:

Tviler på om jeg hadde greid å holde meg hvis jeg hadde testet to blå mens de var her, og jeg vil jo gjerne holde på hemmeligheten til det sikkert blir noenting! :Nikke:

Men jeg MÅ IKKE TA HELT AV NÅ!!!! skulle begynt på det yoga-kurset for lenge siden jeg, innbilder meg at man lærer å roe se ned der.... :wink:

Får vel gå inn til de andre snart, har vært uhøflig lenge nok... men egentlig så sitter de jo bare og ser på TV, så det spiller vel ikke stor rolle om jeg er der eller ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...