Gå til innhold

Askepotts nøtter


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, han kommer paa onsdag kveld. Saa blir det Stille Natt, Hellige Natt paa torsdag, og til England paa fredag kveld....saa norsk jul blir det ikke, men vi skal ha julemat og tyvstarte litt slik at det blir litt jul mens vi er der likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, så dere drar tilbake før juleaften? Ja, men det er da koselig meg engelsk jul også :) Og spesielt siden dere har vært hjemme i Norge en tur først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jeg proever alltid aa faa i pose og sekk! :ler:

Blir litt spennende med engelsk jul. Selve julaften gruer jeg meg bittelitt til, blir ikke like mye hoeytidsstemning som jeg er vant til, med kirkegang, julemiddag etc....foerst skal vi paa togtur (gammel, antikvarisk jernbane), deretter kikke litt i byen (Tunbridge Wells, en gammel spa-by), saa til "tea" (som betyr te med masse kaker og knask) til Ts soester. Hun og mannen og de tre barna har nettopp flyttet inn i nytt hus, blir spennende aa se det.

Foerste juledag, som jo er en familedag i Norge (i likhet med julaften), skal vi foerst i kirken, deretter paa julefest i nabolaget. Blir mye "chit-chat" som det heter paa engelsk - smaaprating - med folk jeg sjelden ser og egentlig ikke har saa mye til felles med. Men de er jo stort sett veldig hyggelige, saa det blir nok ok.

Jeg tror det lureste er aa stille forventningene helt ned, ikke tenke "jul" (da det er saa forbundet med mine og min families tradisjoner for meg), men bare tenke "ferie." Uten aa glemme julebudskapet, da!

Hvor skal du i julen, Impia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år reiser vi hjem til mine foreldre på lillejulaften og blir der til litt ut i romjula før vi vender nesen hjem.

Det blir litt godt å komme hjem, men samtidig så gruer jeg meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bergensere er jo veldig kjekke de ogsaa! Dessuten er de veeeeldig snakkesalige!  :ler:  (min far er bergensk saa jeg vet hva jeg snakker om!)

Ja bergensere er bra folk... ;)

Gratulerer ellers med forloveroppgaven! Vi så på bryllupsvideoen vår i går, fint å gjenoppleve stemningen!

Ha en fortsatt fin førjulstid :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Martha! :vinke: God advent til deg og den bittelille ogsaa! :klem:

Naa er jeg ferdig med artikkelen om Skottlands knivkultur. Jippi! Dvs, den maa gjennom kvernen av redigering foerst, saa den blir vel ikke publisert foer i neste uke en gang.

I kveld skal vi proeve aa legge oss tidlig. Ingen av oss sov noe godt i natt - jeg vekket visst T to ganger, den ene gangen for aa si "jeg kysset Ben." Ben er en felles venn av oss, som jeg aldri har kysset og aldri har planer om aa kysse heller! :overrasket::ler: Stakkars T! :ler:

Men foerst maa jeg proeve aa faa tak i stilton...og pakke. Maa kjope melk ogsaa. Tenkte vi skulle ha floetegroet til middag i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld skal vi proeve aa legge oss tidlig. Ingen av oss sov noe godt i natt - jeg vekket visst T to ganger, den ene gangen for aa si "jeg kysset Ben." Ben er en felles venn av oss, som jeg aldri har kysset og aldri har planer om aa kysse heller!  :overrasket:  :ler:  Stakkars T!  :ler:

:ler:

Og jeg drømte i natt at min T. røykte masse hasj...! Måtte spørre han i morges om han noen gang hadde prøvd det. Og det hadde han jo som forventet ikke! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener, jenter! :klem:

I dag er kjolen paa, skal jo paa julefest i kveld! Ikke noen gallakjole altsaa, men en brun tweed-aktig en! :ler:

Hadde en utrolig bra dag paa jobben i gaar, haaper det gaar like bra i dag! Sjefen min var nemlig kjempefornoyed med artikkelen om kriminalitet, og sendte meg en mail hvor det sto: "Dette er noe av det beste som noensinne har blitt produsert paa dette kontoret". :overrasket: Da ble jeg veldig fornoyd!

Saa vi haaper vaar versjon kommer gjennom naaloeyet til redaktoerene i New York, som alltid er veldig kritiske....haaper vi slipper aa maatte omskrive slik at det blir altfor kjedelig...

Noen som ser paa Space Cadets? Nei, den gaar jo ikke i Norge saa det var kanskje et dumt spoersmaal. Det er en utrolig fascinerende realityserie, om tre unge mennesker som blir lurt til aa tro at de er paa reise i rommet...saa langt har de gaatt rett paa limpinnen, blir spennende aa se naar de blir fortalt at de sitter i en romskipsimulator i kveld! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brrr....saa kaldt det er! Jeg var dum nok til aa ha noksaa kort kjole i dag og tynn stroempebukse, foeler meg helt nedfrosset enda jeg er kommet inn i varmen igjen!

Har typisk fredagsfoelelse, og lite og gjoere. Saa det er bare aa telle timene - knapt to naa! - foer arbeidsdagen er omme...

Skal skrive julekort foerst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der traff du spikeren paa hodet, som det heter her borte! :forvirret:

Saerlig naar det er fredag og ingenting aa gjoere er det utrolig kjedelig aa sitter her saa lenge. Er det forresten rart hjeg faar vondt i nakke/rygg av aa sitte saa lenge foran skjermen? :forvirret: Kom paa jobb ti over halv syv i dag og drar vel om ca. 1 time...kjenner jeg begynner aa lengte til juleferien naa!

Er litt irritert paa kollegaen som sitter ved siden av meg (han som stadig vekk irriterer de fleste), han klarte aa si at han syntes ikke den oeyenskyggen jeg hadde paa meg var helt min stil! :overrasket: Jeg sa at en makeupartist paa kjopesenteret hadde spurt om jeg ville proeve den, og saa la hun paa litt glitter, som jeg er enig var litt tidlig paa dagen for...Men aa kommentere det rett ut at han ikke likte den, det synes jeg var litt droeyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flink du er!!!!!! Skryt av sjefen altså? Ikke dårlig! :klem:

Og han kollegaen din skal du drite i! He he, mannfolk har ikke peiling på sånt allikevel ;) Hehe...

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: for deg, vennen. Du er så dyktig i jobben din. Tror nok sjefen din er glad for at han fikk ansatt deg, ja. Driftig som du er. :) T er vel ikke lite stolt av kona si nå? :hjerte:

Teit kollega du har. At han ikke klarer la være å finne på å komme med sånne tåpelige utsagn. Ja, ja. Drit i han.

Du får kose deg litt i helga da. Det har du jaggu fortjent.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bertine og Saeria! Takk for koselige tilbakemeldinger. Joda, T er stolt han! :ler: Men han er heldigvis stolt av meg nesten uansett hva jeg gjør! Godgutten min! :Nikke:

Vi var på julefest i går. Jeg var ganske sliten, så jeg var ikke i sprudlende toppform. Ikke at jeg er verdens mest utadvendte og boblende ellers (men ikke noen veggpryd heller), men jeg hadde verken energi eller interesse av å være festens midtpunkt. Noen ganger er hjemme best...men man må jo vise ansikt. Uansett, da vi kom hjem var det rett i seng. Merket det begynte å knyte seg i nakken og hodepinen kom sigende. Da jeg våknet i morges hadde jeg skikkelig dundersmerter i hodet....men det har gitt seg utover dagen, heldigvis.

Ble hentet på Torp av mamma, pappa og bror 1, vi dro til mormor og feiret 88-årsdagen hennes. Kjempekoselig å se henne, og hun satte veldig pris på å se oss også. Hadde med snitter, kaker og gaver, vi sang bursdagssang og koste oss.

Lille yngstefetteren min, som er 3, var blitt mye mer veloppdragen og flink til å snakke for seg. Den nest-yngste fetteren min, som er 11, var som vanlig kjekk og blid.

Da vi kom hjem dro jeg på tur med vofsen (som var fra seg av glede da jeg kom) og deretter spiste vi litt salat, andepate og brie med rødvin. Mmmm....mammas mat er suveren! :hjertesmil:

Vi har lagt planer for uken som kommer, og jeg tror det skal bli koselig! Bare synd at jeg må jobbe...men torsdag og fredag skal jeg ta meg fri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig for deg å være hjemme en tur! Jeg gleder meg veldig til å reise hjem på torsdag, jeg er jo bare hjemme en gang i året. Men heldigvis reiser Mamma mye så hun er hos oss ofte.

Nå er vi hos svigers, det er litt kjedelig, men også veldig avslappende. Vi reiser igjen på tirsdag da, så jeg overlever nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...