Gå til innhold

Askepotts nøtter


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Sitter her og hoerer paa gamle barnetv-melodier....faar en taare i oyekroken naar jeg hoerer paa Ante. Fir en trist og fin sang! Ogsaa Gullars! Skulle oenske hele sangen laa ute paa nettet! Barnetv.com er herved anbefalt for melankolske mimrere....

Ellers vil jeg bare si velkommen til dagboken min til alle som er innom!

Endret av Popelka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og hopp....dvs, jeg hopper ikke saa hoyt i dag. Foeler meg litt uttafor. Har allverdens tid naa foer jeg begynner aa jobbe, men hva gjoer jeg med den? Jo, ser paa tv, spiser is og handler inn mat i ny og ne....og sjekker kg og mail innimellom. Men for aa komme paa nett maa jeg enten sykle 20 minutter i oppoverbakke inn til sentrum, eller sykle gjennom Stedet Gud Glemte, Granton, for aa komme til Granton Library. Her ble Trainspotting spilt inn. Det sier jo litt.

Har kjempelyst til aa dra hjem paa en liten snarvisitt, men neste uke kommer noen haandverkere for aa fikse noe i leiligheten samt alle bryllupspresangene fra de engelske gjestene blir levert....aesj og uff at det skjer akkurat da!

Savner Norge litt akkurat naa....her er det overskyet og spaadd regn, mens hjemme skinner solen og det er 26 grader!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lmari

Men så bor du jo i verdens flotteste land, med fantastisk sjarmerende innbyggere! Og er gift med et (sikkert) voldsomt kjekt eksemplar av arten??? ;)

Jeg er misunnelig for at du bor i Skottland, skjønner du... Elsker det landet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg kommer paa en snarvisitt til gamlelandet likevel! Kommer neste fredag og gleder meg til aa "catche up" med alle der hjemme.

Tralalala!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så bor du jo i verdens flotteste land, med fantastisk sjarmerende innbyggere! Og er gift med et (sikkert) voldsomt kjekt eksemplar av arten??? ;)

Jeg er misunnelig for at du bor i Skottland, skjønner du... Elsker det landet!!!

Det er bare aa sjekke albumet det, Imari, saa ser du ham!!

Joda, det er et flott land. Og jeg vet at T er litt saaret over at jeg ikke virker mer begeistret over aa bo her. Men jeg har ennaa ingen venninner her, det skal nemlig mye til foer jeg blir venninne med noen - er kanskje litt kresen naar det gjelder mennesker? Eller redd for aa bli kjent med folk? Mistet nemlig mange venner en gang, da jeg gikk paa ungdomsskolen, og siden da har jeg ikke tilhoert noen stor vennegjeng. De vennene jeg har er (dessverre!) alle norske og bor folgelig laangt unna. Jeg er veldig god paa "small talk" - fikser greit aa snakke med folk paa fester, puber, forretningssammenhenger (med T) og familiesammenkomster, men selv om jeg av og til treffer jenter som jeg kunne tenke meg aa bli kjent med, saa skjer det aldri. Folk er saa opptatte, jeg ogsaa, og saa prioriterer jeg heller gamle venner. Men da har jeg jo ingen aa gaa paa kino med, shoppe med eller bare skravle i telefonen med! Hvertfall ikke saa ofte, siden venninnene mine bor i London og Oslo!

Men nok klaging, jeg faar heller prove aa muntre opp T. Han sier alltid at jeg forandrer meg naar jeg er i Norge, at jeg blir mer sprudlende og motivert. Det er jo litt trist for oss begge hvis jeg ikke trives her borte, og alltid gaar rundt og har lyst til aa flytte til Norge. Men jeg foler meg mer og mer hjemme her borte, saa det skal nok gaa bra. Jeg bare foler at det er T's hjemsted, ikke mitt, at alt vi gjoer er gjennom hans initiativ. Men naa har jeg foreslaatt at vi skal ta oss en ridetur i helgen. Jeg er gammel hestejente og ble minnet paa hvor goy det er aa ri etter at vi red i Jamaica. Det var en fantastisk folelse aa ri paa en hest som svommer saa fort den klarer, mens den vrinsker av lykke og vannet bruser rundt den!

Nei, jeg faar se aa bli litt mer takknemlig over alt T gjoer for oss. Vi har jo et flott hjem, som snart faar mer innhold etter nok en tur til Ikea! Og det skal bil goey aa plassere gavene vi fikk til bryllupet rundt om i huset. Masse fin keramikk, tinn- og solvgjenstander, et flott maleri laget av min tante og et sort-hvitt foto fra New York.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Velkommen, velkommen som dagboknabo!

Jeg skjønner godt at du føler deg litt ensom der borte. Det er ikke så greit når man føler at ingenting skjer på ens eget initiativ og en ikke har noe sosialt nettverk. Men det kommer nok, skal du se.

Er det ikke noe kurs eller lignende du kan melde deg inn i? Eller noe slags klubber for noe du er interessert i? Sånt pleier jo å hjelpe.

Lykke til i alle fall, og god tur til Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En deilig dag i Edinburgh. Fikk kontrakten fra firmaet jeg skal jobbe for i posten, pluss en bok med masse gode tips og retningslinjer. Saa da er det altsaa en realitet - jeg skal jobbe som journalist!!

Og neste helg skal jeg en svipptur til Norge. Er en del praktiske ting aa ordne med, i tillegg til aa se igjen venner og familie.

I morgen skal T og jeg ut paa tur til North Berwick, en soet liten by ved kysten. Haaper vaeret blir bra saa vi kan bade, det er en nydelig strand der!

En annen god nyhet - symaskinen virker! Jeg hadde bare tredd i overtraaden feil. Jeg er ingen ekspert paa symaskiner, men etter mange timers proving og feiling fant jeg endelig ut av det! Saa naa har jeg sydd ferdig gardinene til soverommet, endelig. Det tok bare ti minutter!

Takkekortene kom i gaar. De er ganske kule - formatet er ganske moderne og ikke helt typisk for takkekort, men det er bare kult!

Ellers har jeg vaert i litt daarlig humoer overfor T noen dager paa rad naa. Har bestemt meg for aa skjerpe meg og ikke la mine humoersvingninger gaa ut over min kjaere mann bestandig! Han har jo sine luner ogsaa, men det er ikke saa ofte.

I kveld skal jeg lage en deilig middag - vet ikke hva ennaa. Noen som har tips? Kanskje noe med reker? Kan proeve aa faa tak i frosne reker med skallet paa.....er ikke aa se i vanlige matforretninger, men kanskje hos fiskehandleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Popelka

Bare kjapt innom for aa skrive en liten hilsen i dagboka di; jeg har vaert smugleser i bryllupsdagboka di en stund og tenkte jeg skulle sende en liten (litt sen :oops: )gratulasjon med vel overstaatt bryllup - det hoertes ut som dere hadde en knall dag (og en veldig fin bryllupsreise ogsaa!)

Har vaert i Edinburgh et par ganger (en av mine beste norske venninner bor der) og synes det er en veldig koselig by. Selv giftet jeg meg med en waliser for 1 1/2 aar siden og naa skal vi flytte sammen til Norge.

Oensker deg og T lykke til fremover - og haaper at du trives som journalist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du skal være journalist! Er det i en avis eller i et byrå, eller?

Jeg er også journalist. Og Ingeborg, coda, Pepita og enda noen til her inne. Så du må bare spørre om råd hvis du trenger noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Hontas og Imari!

Hontas: tusen takk! Ja, både bryllupet og bryllupsreisen var som en drøm. For min del kunne jeg giftet meg hvert år! :ler:

(særlig hvis noen andre betaler :wink: )

Så gøy at du også er gift med en brite! De er søte, da (dvs. de fleste er kanskje ikke helt ideelle....er stor forskjell på dem, da! Akkurat som med de fleste andre.) Er hvertfall godt fornøyd med min! Har din mann lært seg norsk allerede? Tøft gjort av ham å flytte til Norge! Jeg håper vi en gang også flytter hit. T kan snakke gebrokkent norsk, men han lærer hele tiden. Vi snakker norsk hver morgen og kveld. Han sier mye morsomt, av en eller annen grunn har han kjempebra humor på norsk :ler:

Imar - takk skal du ha! Nå begynner jeg på mandag allerede, sommerfuglene begynner å småflakse litt....er litt redd for å tabbe meg fullstendg ut når det gjelder ord og uttrykk som gjelder finans og økonomi..er egentlig ikke mitt felt, så det blir mye å ta fatt i!

Jeg skal jobber i byrå. Det har 8000 ansatte over hele verden, inkludert Oslo. Det har rykte for å være en tøff, men interessant arbeidsplass. Må nok legge av meg norsk arbeidsmoral...det er ingen 9-4-jobb! Begynner 7 og slutter 5.

Du jobber i avis, gjør du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, avis for meg. Egentlig er jeg skrivende journalist, men det siste året har jeg vært på desken i en av de store avisene. Jobben består av cirka 50 prosent redigering av teksten, og 50 prosent layout av sidene. Veldig spennende, og jeg savner faktisk ikke skrivingen heller!

Da bruker vi sikkert endel stoff fra ditt byrå, da!!?? Stilig! Husk at det alltid er lov å spørre - det er bedre å spørre en gang for mye enn å drite seg skikkelig ut!! Særlig i denne bransjen gjelder det ganske mye, fordi det er mange forskjellige områder og man kan rett og slett ikke vite alt om allting! (selv om mange mener at journalister burde være eksperter på hver eneste ting i hele verden.... )

Er det økonomi og finans du skal jobbe mest med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Imari! Ja, dere bruker sikkert byraaet jeg jobber for! Vet at DN bruker oss, hvertfall. Byraaet begynner paa B...

Ja, det blir vel nesten bare finansnyheter, saa jeg proever aa laere som en gal! Er "lysegreonn" innen oekonomi og finans, saa jeg skjoenner bare en broekdel av de jeg jobber med - forhaapentligvis laerer jeg raskt!

I dag har jeg ringt rundt til diverse firmaer for aa faa kommentarer til en artikkel, samt intervjuet en analytiker - kommentaren blir inkludert i en artikkel i dag! Kjempegoey!

nei, jeg maa visst lete opp noen data naa....her gaar det i ett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en dag! Det har gaatt i ett, med masse telefonintervjuer og deretter tyding av min egen haandskrift :-? Men det har gaatt bra! Har skrevet min foerste artikkel, bare en liten en, men det er jammen goey aa se navnet sitt paa trykk! I morgen skal jeg til London, skal fly business-class og bo paa fint hotell - gleder meg mest, men haaper det gaar greit paa torsdag, da skal jeg moete diverse kolleger og faa opplaering. Onsdag kveld skal jeg ut med min forlover og en annen god venninne, pluss to av deres venninner. Det blir hyggelig!

Nei, naa maa jeg dra hjem snart. Hadde tenkt aa besoeke noen andre dagboeker, men tiden strekker ikke til.... :cry: Haaper jeg faar tid i morgen!

Naa skal jeg hjem og lage middag, og deretter slappe av paa sofaen med T og et glass vin akkopagnert av Melodi Grand Prix 1989!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hontas: Så gøy at du også er gift med en brite! De er søte, da (dvs. de fleste er kanskje ikke helt ideelle....er stor forskjell på dem, da! Akkurat som med de fleste andre.) Er hvertfall godt fornøyd med min!

Har din mann lært seg norsk allerede? Tøft gjort av ham å flytte til Norge! Jeg håper vi en gang også flytter hit. T kan snakke gebrokkent norsk, men han lærer hele tiden. Vi snakker norsk hver morgen og kveld. Han sier mye morsomt, av en eller annen grunn har han kjempebra humor på norsk :ler:

Ja, jeg tror jeg har funnet en av de soeteste waliserne som finnes og en av de faa som er hoeyere enn meg :-) Han ser forresten ganske norsk ut med blondt haar og blaa oeyne.

Han har saa smaatt begynt aa laere seg litt norsk og jeg klipper ut smaa artikler fra KK som han proever aa oversette - ikke alltid like lett :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: :oops: :oops:

Ikke sett pustehullet ditt før nå. Sorry! Har vært opptatt i det siste. Stikker hvertfall innom nå med noen :dagensrose: og en kasse :perebrus:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...