Gå til innhold

Spennende tider! - vi prøver for første gang


Enamorada

Anbefalte innlegg

Så dumt det ikke klaffet denne mnd, men bare vent plutslig skjer det ;) Jeg tror at EL testene hjalp veldig når vi prøvde, greit nok vi traff relativt raskt men det er kjekt å vite i ettertid også.

Har du gode tegn på at du har EL? Hos meg var det vanskelig å kjenne på kroppen når EL var så jeg er glad jeg hadde testene...

Uansett så deilig å kunne kose seg med et glass vin :)

Jeg testet denne mnd, så vet nøyaktig når kroppen prøvde å få til el. Mensen kom 16 dager etter en positiv el-test. Enten så har jeg 15 dagers lutealfase, eller el kommer 24-36 timer etter positiv test.

Hvis el kommer dagen etter el-test, så hadde vi sex 2 dager i forkant. Hvis el kommer et par dager etter en positiv test, så hadde vi sex på el dagen. Uansett er det overaskende at jeg ikke ble gravid.

Kunne ha vært en kjemisk, men jeg testet ikke så nærme ikm, ventet på overtid.

Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg fikk tydelig positiv el test kl 01.00 i natt, men streken var svakere (negativt resultat) kl 07.00 om morgen. Så jeg har el i dag-- maks. I morgen. Har vært på ferie i to uker og møter kjæresten i kveld. En hel uke til neste møte, så jeg satser på kos i kveld. Han skal komme på besøk i et par timer før han reiser til arbeidsstedet igjen.

Har lest at spermen blir "gammel" hvis man ikke har samleie i noen dager. Noen erfaringer/kunnskap om det? Kan pendling og møter i helgene være grunnen til at spermier ikke holdt ut til el forrige gang? (2 dager)

Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om dere skal treffe på ganske bra på el i kveld! Håper det klaffer for dere :) Har desverre ingen spermkunskaper å dele med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at uansett hvor perfekt timing dere har, er det bare rundt 30% sjanse for å bli gravid hver gang :) så det er bare å prøve videre. Det er vel om mannen ikke har hatt utløsning på noen uker at spermen blir "gammel" - men ikke ubrukelig. Slik jeg har forstått det da. Kos dere masse i kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El smerter og el slim observert i dag, så jeg har vel el nå. Jeg forstår at sjansene er 20-30%, men da er jeg fornøyd med at vi klarte å bruke sjansen denne måneden. Sjipt å måtte gå glipp av el som tidligere for tiden går, mens prøveperiodene ikke kan regnes som ekte. Da er vi offisielt i pp2.

Mine siste sykluser var på 31, 30 og 33 dager, så jeg velger å se på medianen og ikke gjennomsnittet. El-tester bekrefter at denne syklusen er kortere, ca 30-31 dager. Vi får sjå.

PP2 - EL 01.03 - IKM 15.03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*krysser fingrene for at det klaffer for oss begge*

Spermkunnskapene mine er ikke så gode, men den blir vel ikke helt ubrukelig? I verste fall må mannen tenke over sånne ting og kvitte seg med den gamle spermen et par dager i forveien :P

Det er så spennende frem til testing, men dagene er også så lange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*krysser fingrene for at det klaffer for oss begge*

Spermkunnskapene mine er ikke så gode, men den blir vel ikke helt ubrukelig? I verste fall må mannen tenke over sånne ting og kvitte seg med den gamle spermen et par dager i forveien :P

Det er så spennende frem til testing, men dagene er også så lange!

Nei, nei, sånt kan jeg ikke si til kjæresten. Vi gjør ikke prøving til tekniske beregninger og økning av sjansene. Jeg derimot prøver å holde oversikt der jeg kan uten å involvere ham i fysiologien og statistikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, sånt kan jeg ikke si til kjæresten. Vi gjør ikke prøving til tekniske beregninger og økning av sjansene. Jeg derimot prøver å holde oversikt der jeg kan uten å involvere ham i fysiologien og statistikken.

Er jo best når det ikke er planlagt og skrevet opp at nå skal det skje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag starter dag 16 etter en positiv el-test. Kan vel kalle den 15 dpo.

I går kveld fikk jeg litt brunlig slim på papiret, så jeg forventer å få mens i morgen. Alt håpet ikke er ute, men sjansen er vel større om at mensen kommer.

Det var så å si vår siste sjanse å få 2015 baby.

Det beste i alt dette er at samboeren ikke skal mendle så mey fra nå av, så det blir enklere å ha regelmessig ... og kanskje treffe el neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Vi prøver fortsatt. Hadde positiv el test den 2. april, så IKM er maks i morgen. Ingen symptomer ellers.

For et par minutter siden følte jeg murringer, så mensen er vel på vei. Pleie å spotte dagen før mensen, men ingenting frem til nå.

Håper og håper, men har ikke for høye forventninger. For hvorfor skal det plutselig klaffe denne måneden?

Tenker å vente til godt over IKM med testing. Jeg er nå på sd 32. Noen sykluser varte i 34 dager, så jeg venter i lever i håp om at jeg har et barn i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM i dag. Begynte å spotte, så mensen kommer i morgen og da kan vi starte pp4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvor er vi nå da? Går snart i surr med tellinga.

PP4 - EL 07.05 - IKM 22.05

I går fortalte kjæresten om at vennene hans tenker på familieforøkelse. Først mottok jeg nyheten som fin. I etterkant begynte jeg å bli sur på hele verden og meg self da de sikkert blir gravide fortere enn oss, mens jeg må prøve og prøve uten å lykkes gang på gang. Det som er det positive er at det blir vel deres siste, mens jeg kan få gleden av å gå gravid flere ganger etter dem.

Vel, vel.

Ellers er jeg på cd 14. EL forventes neste torsdag i følge appen. Litt synd at jeg har så lange sykluser (32 dager) for da er det bare 10-11 sjanser per år. Samtidig ser jeg jenter i IKM trådene her så får mens og melder seg på i samme IKM måned fordi deres syklus tillater det. De er nesten heldige :fnise: Selv om ellers i liver er jeg veldig fornøyd med større avstander mellom mens.

Denne måneden valgte jeg å ta Dong Quai fra mens til antatt el. Tar el tester, så vet at den ikke har kommet enda. Mange på nette skriver om at DQ forkorter syklusen, men min ser ut til å være standard. Den er jo ikke noe lang/ustabil fra før av. Nå tar jeg 2 kapsler tre ganger daglig (etter bruksanvisning) og tenker å fortsette frem til tirsdag eller evt. en positiv el test og så gå over til Wild Yam.

Edit noen timer senere. Har testet og el/testen er nesten positiv!!!! Kan ikke tro det. Så det er mulig Dong Quai hjalp å få syklusen litt kortere. Skal fortsette å teste for å se når den blir negativ igjen. Det var nesten usynlig i går kveld og jeg trodde el er om 3 dager. Nå ble det plutselig spennende å være prøver igjen.

bhdjq1.jpg

Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner veldig godt det føles som om dere har prøvd lenge, selv om dere - som du skriver - er i PP4 av perioder dere har hatt kjangs til å treffe el. Håper kortere syklus denne måneden er starten på mange forandringer i deres prøvehistorie :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til! Vi fikk det endelig til å klaffe forrige periode (april). Jeg har vært av pillen siden september 2014. Forrige måned "koste vi oss" annenhver dag og vips så klaffet det :) Skjønner det kan bli vanskelig om mannen din pendler, men prøv så ofte dere an, selv om hver dag er for mye (sies det) ;) Sender deg litt babystøv til neste PP :strix::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til! Vi fikk det endelig til å klaffe forrige periode (april). Jeg har vært av pillen siden september 2014. Forrige måned "koste vi oss" annenhver dag og vips så klaffet det :) Skjønner det kan bli vanskelig om mannen din pendler, men prøv så ofte dere an, selv om hver dag er for mye (sies det) ;) Sender deg litt babystøv til neste PP :strix::strix:

Han pendler ikke siden mars. Han byttet jobb for 2-3 mnd. siden. Så dette er ikke en hinder lengre. Vi treffer alle el veldig godt, men blir ikke gravid allikevel. Har aldri brukt noe prevensjon heller. Hvor lenge har dere prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han pendler ikke siden mars. Han byttet jobb for 2-3 mnd. siden. Så dette er ikke en hinder lengre. Vi treffer alle el veldig godt, men blir ikke gravid allikevel. Har aldri brukt noe prevensjon heller. Hvor lenge har dere prøvd?

Så kjekt at han ikke pendler så mye lenger. Da er det både lettere og kjekkere :)

Som sagt så sluttet jeg på pillen i september 2014, men vi prøvde å treffe el så godt vi kunne. Men så begynte jeg å ha uregelmessig sykluser som jeg aldri har hatt før. Har hatt alltid hatt 28 dagers syklus, både av og på pillen, men var plutselig oppe i sykluser på 29-32 dager. Så vi fant ut at vi skulle bare se bort fra når vi trodde el var fordi ting var ikke som før. Vi hadde sex annenhver dag fra mensen var slutt 5.april og allerede 24.april hadde vi svaaaak positiv graviditetstest :) Er i dag 6+1 :)

Endret av ~ Angel ~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen har kommet. Så Dong Quai og Wild Yam skapte ingen mirakkel hos oss. Bortkastede penger, sikkert.

Da går jeg inn i neste pp.

31 år - PP5 - B1 - EL 05.06 - IKM 20.06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til! Vi fikk det endelig til å klaffe forrige periode (april). Jeg har vært av pillen siden september 2014. Forrige måned "koste vi oss" annenhver dag og vips så klaffet det :) Skjønner det kan bli vanskelig om mannen din pendler, men prøv så ofte dere an, selv om hver dag er for mye (sies det) ;) Sender deg litt babystøv til neste PP :strix::strix:

Så hvor mange pp brukte dere denne gangen? Jeg er nå i pp5 og satser veldig. Samtidig forstår jeg at jo lengre jeg ikke blir gravid jo bedre blir det med tanke på barnehageplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg noen gode tanker og babystøv :strix:

Håper det klaffer for dere neste måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...