Gå til innhold

Spennende tider! - vi prøver for første gang


Enamorada

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med deg?

Tenkte jeg skulle si at de to siste gangene jeg har blitt gravid, har jeg brukt instead softcups fra fertil.no. Det er ikke bevist at de har noe effekt el. noe, og mange syns sikkert det er tull, men det kan ikke skade i hvert fall. Og det har fungert 2 av 2 ganger for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det med deg?

Tenkte jeg skulle si at de to siste gangene jeg har blitt gravid, har jeg brukt instead softcups fra fertil.no. Det er ikke bevist at de har noe effekt el. noe, og mange syns sikkert det er tull, men det kan ikke skade i hvert fall. Og det har fungert 2 av 2 ganger for meg.

Hvordan det går? Ikke så bra. Fikk mensen igjen. Det vil si vi har offisielt vært prøvere i ett år nå. Er lei hele prosessen og vil ofte gi opp.

Takk for tips. Leste et sted om det i går og måtte sjekke hva dette er. Syns det blir for synlig at jeg bruker dem. De er vel mens for å holde sperm inne? Det jeg passer på å gjøre de siste 5-6 sykluser er å ikke gå på do og holde meg helt i ro/sovne dagene rundt EL for å ikke presse sæden ut. Føler at det renner ut mye den kvelden og dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da er jeg tilbake her. Ingenting nytt skjedde de siste to mnd. Hadde en negativ test 12 dpo i går, så venter på mens på onsdag. Er da pp11, 14 mnd med prøving.

Sædårøvene samboeren leverte viser fortsatt bare 19% raske spermier (mot normalen 25%), så vi ble henvist til ivf og har forsamtale i april. Noen ganger liker jeg å ha en dato å se frem til. Andre ganger er jeg gllad ivf ventetiden er lang, for jeg håper vi rekker selv før den tid. Det er også dager hvor jeg søker om ivf tilbudet privat, men samboeren håper vel mest å få det til selv.

Nå har han tatt l-karnitin og l-arginin i en mnd. og vi bestilte en time på Andrologisk Senter, å kanskje de kan hjelpe oss noe. Det er rart at kvinner går gjennom mange undersøkelser, prøver og behandliger, mens menn ikke får noe hjelp, men blir sendt til ivf med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.11.2015 at 17.13, N85 skrev:

Hvordan går det med deg?

Tenkte jeg skulle si at de to siste gangene jeg har blitt gravid, har jeg brukt instead softcups fra fertil.no. Det er ikke bevist at de har noe effekt el. noe, og mange syns sikkert det er tull, men det kan ikke skade i hvert fall. Og det har fungert 2 av 2 ganger for meg.

Har dere prøvd lenge uten hell før du brukte softcup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å spotte, så mensen er på vei.

Denne mnd. satser jeg på å legge inn aksjer sjeldnere, spare opp litt før en positiv EL-test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere har fått henvisning til IVF (eller ICSI blir det vel for dere?). Ikke sikkert dere får bruk for den henvisningen, men det er jo bra ting er i gang hvertfall! Siden samboeren din ikke har altfor dårlig sædkvalitet har dere jo gode muligheter for å lykkes med prøverør, hvis alt er bra hos deg? Jeg syns også det var en nedtur å bli henvist til prøverør da vi oppdaget at mannen hadde redusert kvalitet (+ at jeg ikke hadde EL), men da vi først var i gang var prosessen så overraskende enkel, og vips var jeg gravid. På den ene eller den andre måten er det hvertfall gode muligheter for at dere lykkes i løpet av 2016 håper jeg! :) Er jo godt at dere har mulighet til å forsøke på egenhånd også, så dere ikke bare trenger å vente uten å gjøre noe. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig bra at dere nå har fått henvisning :) Den måneden det klaffet for oss var da vi prøvde minst. Så kanskje det er noe i det å "spare opp" :fnise: Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.1.2016 at 6.18, Enamorada skrev:

Har dere prøvd lenge uten hell før du brukte softcup?

1,5 år. Hadde da blitt gravid 3 ganger det første året, men var utålmodig etter et halvår uten noenting.

Bra at dere har fått henvisning :) Men håper dere lykkes på egen hånd før den tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
 

Hallo, jenter. Da er jeg tilbake. Det er ikke så mye så har skjedd de siste månedene. Vi prøver fortsatt og jeg er nå på cd 5 i pp14. Som alltid har jeg et stort håp om at vi får det til denne gangen :) De siste pper har jeg gitt f*** i alle kosttilskudd, så jeg fortsetter med bare el-tester. Har fått en del gratis av snille forumbrukere, så jeg vil tippe at den digitale skal brukes denne måneden.

Manne går til androlog og er akkurat ferdig med den første kuren. Spent på prøveresultatene som kommer om noen dager.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har endelig fått en positiv EL test denne mnd. Fikk så sterke tester både i dag tidlig og nå, så regner med at EL er i morgen. IKM den 16. mars. Har lagt inn aksjer hver 36 timer før nå og skal fortsette ca. annenhver dag et par ganger til.

2133evp.jpg

pp14
Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den ‎05‎.‎03‎.‎2016 at 10.31, LilleMy1989 skrev:

Symaskin :P

Hvordan gikk prøvene?? :)

 

Egentlig ingen forandring. Tok to prøver på to forskjellige steder med 3 dagers mellomrom. Den ene viste 17% motile, den andre 35% motile. Normalen er over 40%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Det skjønte jeg lite av, annet enn at det ikke virker så positivt..?

Ikke helt. Det betyr at han har normal mengde og konsentrasjon av sperm, men det er få som svømmer frem. Bør være flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært mindre aktiv her i dagboken siden høsten. Ble jo på en måte mindre motivert til å snakke med andre da flere og flere som startet sammen med meg ble gravide. Har på en måte ingen "venner" å følge opp her lenger. Gratulerer til alle dere! J

Det er vel lite spennende som skjer nå. Samboeren ga opp alle vitaminer og kurer fra androlog. Vil ikke fortsette med dette. Jeg støtter ham uansett hva han velger å gjøre.

Selv har jeg lest litt om Myo-Isonitol og prøver ut denne. På IVF forsamtalen sa legen at jeg har PSO trekk (ikke PCOS), så kanskje dette blir godt for noe. Problemmet er bare at det er spermiene vi må gjøre noe med og ikke eggene, men mannen lever som før og sier bare "Vi skal jo på sykehuset i sommer. Der får vi hjelp". Vil ikke tro han satser på noe naturlig metode lenger.

 

CD3, pp15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...