Gå til innhold

Spennende tider! - vi prøver for første gang

Enamorada

Anbefalte innlegg

Da er timen hos fastlegen bestilt. Den 27. oktober.
Har skrevet kort om saken og er spent på hva hun kan tilby. Var jo innom henne to ganger da jeg holdt på å miste. Endte med å dra til privat gyn allikevel og fikk hjelp på dagen i stede for ventetiden i det offentlige. Hadde ikke rukket denne timen uansett. Kan ikke si fastlegen min var den beste mtp. på tid hun satt av, men jeg har kjent henne i et par år nå og det er ingen kvinnelige fastleger ledige nå. Så jeg holder meg til henne. Er jo også gåavstand hjemmefra.

Da blir det cd13. Blir vel for sent med noe som helst for denne syklusen, men like greit å få evt. hjelp i neste syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir spennende å høre hva legen sier. Du får holde oss oppdatert! Har inntrykk av at det er veldig forskjellig hvilken hjelp man får i det offentlige.

Det er vel 10-15 min el. noe sånt man får på en vanlig legetime (?)

Hvis du får prøve f.eks. crinone, så skal man ikke begynne med det før 2-3 dager etter el. Så hvis det er et alternativ burde ikke cd 13 være for sent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fått time hos gynekolog, privat, den 9. november (cd26).

Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å høre hva legen sier. Du får holde oss oppdatert! Har inntrykk av at det er veldig forskjellig hvilken hjelp man får i det offentlige.

Det er vel 10-15 min el. noe sånt man får på en vanlig legetime (?)

Hvis du får prøve f.eks. crinone, så skal man ikke begynne med det før 2-3 dager etter el. Så hvis det er et alternativ burde ikke cd 13 være for sent. 

Vet ikke helt selv hva jeg forventer av timen. Ja, det er bare 10-15 minutter. Pleier å gå veldig fort, lite tid til en samtale, men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Cd16

Tre dager med tome sirkler på CB og i morrest kom plutselig et fast smilefjes med en gang!!! Så fredag-lørdag er peak fertility.

Spennende. Ser ut til at syklusen blir på 31 dag denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det?? Du er vel DPO nå?

Ja, 7dpo i dag. Tiden går så sakte!!!!

Skal også til gyn på mandag for (forhåpentligvis) noe mer hjelp.

IKM er 15. november, så det er lenge til noen nyheter.

Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos gyn som pare pratet med meg. Fortalte at siden begge er friske, så er det ingenting mer hun kan gjøre. Ble "sendt hjem" å prøve videre.

11dpo og negativ test. Mister alt håp for denne måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos gyn som pare pratet med meg. Fortalte at siden begge er friske, så er det ingenting mer hun kan gjøre. Ble "sendt hjem" å prøve videre.

11dpo og negativ test. Mister alt håp for denne måneden.

Tok hun ikke gynekologisk undersøkelse en gang? Ingen UL? Var dette privat? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok hun ikke gynekologisk undersøkelse en gang? Ingen UL? Var dette privat? 

Mener du at denne gyn timen var starten på utredelse? Og at hun ikke ville gjøre noe?

Hun utredet oss begge i juni, hele pakka. Alt så veldig bra. Jeg håpet hun kunne tilby noe form for hjelp siden det har nå gått ett år med prøving, men hun kunne ikke gjøre noe, sa hun. Så ingen vits i å ta ul igjen. Hun satte opp en time i mars. Da skal det ha gått lang nok tid siden tidligere tester, sa hun. Hva hun kan gjøre da, vet jeg ikke.

Lit synd at tiden går, jeg blir ikke mor før jeg er minst 33 og samboeren 38... Og enda eldre når vi får andre barn.

Jeg har også prøvd alt som finnes og er nevnt på nettet og ingenting funker.

Her er oversikten, hvis det hjelper noen :)

Oversikt over "hjelpemidler":
PP1: el-tester, ikke gravid
PP2: el-tester, ikke gravid
PP3: el-tester, ikke gravid
PP4: Dong Quai, Wild Yam, el-tester, ikke gravid
PP5: Wild Yam, el-tester, ikke gravid
PP6: el-tester, ikke gravid
PP7: el-tester, ble gravid, SA i uke 7+1
PP8: el-tester, ikke gravid
PP9: CB digital el-test med dobbel hormonindikator, ikke gravid
PP10: CB digital el-test med dobbel hormonindikator, Bidronninggele, Vitex, rooibos te
Endret av Enamorada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff,  så tungt alt skal være.. vet du om du hadde fått mer hjelp om du ikke hadde blitt gravid den ene gangen,  eller har ikke det ble å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å gå via fastlegen og sykehuset da, kanskje de kan sette igang en prosess for dere :)

Jeg har vært hos legen forrige uke. Nevnte at jeg er ferdig utredet privat. Da sa legen at det er lange køer i det offentlige og sa jeg skulle fortsette hos privat gyn hvis økonomien ikke er et problem. Er jo derfor jeg bestilte timen hos gyn. Dead end begge steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff,  så tungt alt skal være.. vet du om du hadde fått mer hjelp om du ikke hadde blitt gravid den ene gangen,  eller har ikke det ble å si?

Jeg vet ikke om det er noe hjelp gynekologen kunne gi meg om jeg hadde aldri vært gravid. Hun sa jo at vi er friske, "Det blir barn" og hun vil ikke gi noen hormoner eller noe slikt til friske kvinner/menn.

Samtidig sa hun jeg skulle komme i mars hvis ingenting skjer frem til da. Da må hun jo ha en plan for videre arbeid med oss? Bare hvorfor ikke allerede nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig frustrerende å ikke komme videre! Jeg ser du har prøvd litt av hvert på deg selv. Men har mannen din tatt noe? Nå føler jeg meg litt som en misjonær siden jeg skrev det samme til Sjela :P

Men hvorfor ikke. Hehe. Kjæresten min og eksen har to barn ved hjelp av prøverør. Begge fikk beskjed om at de var friske etter ett år med prøving. Han hadde noen dårlige svømmere, men han hadde store mengder, så det var egentlig normalt. 

Når det ble slutt mellom han og eksen så fikk hun et barn med ny mann uten problem. Noen måneder før vi skulle prøve så begynte jeg å gi han sink og selen som skal være bra for sædkvalitet. Disse bruker jeg:

409.th3.png

Med oss klaffet det på første forsøk. Mistet etter åtte uker, men nå prøver vi igjen :)

Det kan godt hende dette er tilfeldigheter, og vi bare var en bra "match". Aner ikke! Men det er kanskje verdt å prøve? Uansett så er det bare litt vitaminer :tongue:

Ønsker deg lykke til videre! Ikke mist motet :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig frustrerende å ikke komme videre! Jeg ser du har prøvd litt av hvert på deg selv. Men har mannen din tatt noe? Nå føler jeg meg litt som en misjonær siden jeg skrev det samme til Sjela :P

Men hvorfor ikke. Hehe. Kjæresten min og eksen har to barn ved hjelp av prøverør. Begge fikk beskjed om at de var friske etter ett år med prøving. Han hadde noen dårlige svømmere, men han hadde store mengder, så det var egentlig normalt. 

Når det ble slutt mellom han og eksen så fikk hun et barn med ny mann uten problem. Noen måneder før vi skulle prøve så begynte jeg å gi han sink og selen som skal være bra for sædkvalitet. Disse bruker jeg:

409.th3.png

Med oss klaffet det på første forsøk. Mistet etter åtte uker, men nå prøver vi igjen :)

Det kan godt hende dette er tilfeldigheter, og vi bare var en bra "match". Aner ikke! Men det er kanskje verdt å prøve? Uansett så er det bare litt vitaminer :tongue:

Ønsker deg lykke til videre! Ikke mist motet :hug:

Takk for tips. Samboeren tar vitamin C, D, E, Sink og Selen siden juni. D enda lengre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Samboeren tar vitamin C, D, E, Sink og Selen siden juni. D enda lengre enn det.

Uff, okei. Da får jeg bare ønske dere lykke til videre :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...