Gå til innhold

Dott i øret!

Ylajali

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å bli sprøø!

Har hatt en "dott" i øret siden igår kveld. Hører nesten ingenting på den sida nå.

Noen som har gode råd for hvordan jeg kan bli kvitt den? Har prøvd å blåse mens jeg holder for nesa, og å gjespe til den store gullmedalje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det er voks? Drypp olje inn i øret, la det virke 10 min. og skyll. Du får kjøpt en liten ballong til å skylle med på apoteket, men det går fint med håddusjen også bare du ikke bruker for sterk stråle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken olje da?

Det spiller ikke så stor rolle. Matolje eller babyolje. Det er bare for å få voksen til å løsne. 2-3 dråper er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligg på siden mens oljen virker. Med det øret du har dryppet i opp, selvsagt. Ellers renner det bare ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner at det skjedde noe, men dotten er der fordømt meg enda :cry:

Skal gå på apoteket og se hva de har, synes å erindre noe om jordnøttolje? Men det hjelper kanskje ikke mer enn annen olje. Må prøve en gang til i alle fall. Den dotten skal ut enten den vil eller ikke!

Care: Ørelys? Hørtes skummelt ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Care: Ørelys? Hørtes skummelt ut :P

Nei det er ikke skummelt. :wink: Honninglys der den ene enden puttes i øret ditt. I den andre enden tennes det på flamme. Så skal lyse brenne. Gassen som går ned i øret danner noe jeg ikke helt kan forklare, men fytti katta det renser øret ditt. Om det hjelper på ditt problem kan jeg desverre ikke si noe om, men det hjalp meg sist da jeg hadde dette problemet. Var litt syk også i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har også hatt sånn dott.. Var hos legen og da fikk jeg beskjed om å bruke saltvann i slik ballong og helle inn i øret.. Det tok noen dager før det ble bra igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Etter endeløse dager med "hæ" og "hva sa du" så er den endelig borte! Var å skylte den ut idag.

Helt fantastisk deilig! Takk for mange gode tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...