Gå til innhold

Hvor mye koster det sånn ca å ta helt vanlige hull i ørene hos piercer? :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Piercer (som er det eneste jeg anbefaler pga de har kompetansen - noe IKKE frisører har) ligger gjerne på 250 kroner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 350 inkludert en oppfølging og to par øredobber (et for groperioden og et i vanlig størrelse).



Anonymous poster hash: 6125b...140
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå heller til frisør. Billigere.

Anonymous poster hash: 6cc34...472

Går du til en tannlege for å få operert ut blindtarmen? En piercer har kompetansen for å få gjort en god jobb, en frisør har ikke den kompetansen. Grunner til å gjøre det hos en som har kompetansen (en piercer):

  • Hullet blir tatt mer skånsomt. Det er bedre at en nål med spiss blir stukket enn en pistol som da presser seg gjennom.
  • Hullet blir tatt mer presist.
  • Det er mindre vondt.
  • Faren for infeksjoner er mindre. Alt utstyr en piercer bruker er sterilt og blir kastet etter bruk (med unntak av tanga/klemmen). Hos en frisør brukes samme pistol igjen og igjen uten at den blir renset grundig. Med renset grundig mener jeg at den demonteres og steriliseres, samt blir satt sammen slik at den blir helt steril.
  • Frisører bruker ikke hansker, så alle bakterier som kan være på hender kan du få i hullet.
  • De har ikke kompetanse hva nerver og annet angår.

Listen kunne blitt evig lang, men jeg avslutter her. Å ta et hull i ørene hos en profesjonell med kompetanse burde si seg selv.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to "vanlige" hull i ørene tok jeg hos gullsmed til konfirmasjonen min, det begynner å bli en del år siden nå. Da betalte vi 200 ca, tror jeg. Hullene ble helt presise og pent plassert og jeg har alltid vært fornøyd med de. Noen år senere bestemte jeg meg for å ha flere hull i ørene, to nye på hver side oppover fra de "vanlige" hullene. Disse tok jeg hos frisør, en dame som virket veldig overfladisk, og disse hullene ble veldig skjeve og ikke pene. Har forsøkt å la de gro i mange år, men de vil ikke gro helt.

For et par år siden tok jeg hull i helix også, og da hos piercer. Dette hullet ble helt presist, og har alltid vært pent, og jeg har ikke hatt noen infeksjoner (det hadde jeg forsåvidt ikke i de andre hullene heller, men jeg har vært veldig nøye med hygiene selv i etterkant).

Tror ikke gullsmeder pleier å ta hull i ørene lengre (?), så jeg ville definitivt ha gått til en piercer med god kompetanse og godt omdømme. Det er ikke alle piercere som er så flinke heller, men finner du noen som kan det de gjør, så tror jeg nok det vil være det tryggeste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå heller til frisør. Billigere.

Anonymous poster hash: 6cc34...472

Jeg gjorde det første gang jeg tok hull i ørene, men hullene ble skjeve inn hullet. Det var ikke synlig utenpå, men det var fryktelig vanskelig å få øredobben gjennom. Siden jeg måtte rote rundt med øredobben inni øreflippen fikk hullene aldri gro helt, så hvis jeg gikk et par dager uten noe i måtte jeg stikke opp hullene på nytt.

Til slutt gikk jeg lei og lot de gro nesten igjen, før jeg gikk til et piercing-sted for å få skikkelige hull. Bortsett fra en liten infeksjon som var min egen feil har hullene vært helt problemfrie siden.

Anonymous poster hash: 6125b...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betal heller litt ekstra å få gjort det skikkelig.

Jeg har tatt 2 ganger hos frisør og begge gangene ble det feil ( for høyt oppe, for langt nede, skeivt )

Tok nye for 2 år siden hos profesjonelle. Ble veldig mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp hos gullsmed med datteren, her brukte de pistol, alt nøye renset. øredobbene lå i "beholder" som var spesiallaget for pistolen - alt helt rent (utenom muligens pistolen, men den var aldri borti øret - kun denne "beholderen" som øredobbene lå inni. Hansker på hendene. Øret ble omhyggelig renset med sprit før de "skjøt" hull. Presist og godt plassert. Kostnad: 400,- inkludert øredobbene. Veldig fornøyd. Ble gjort tirsdag kveld denne uken :-)

Lykke til!!

Endret av Asparges
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp hos gullsmed med datteren, her brukte de pistol, alt nøye renset. øredobbene lå i "beholder" som var spesiallaget for pistolen - alt helt rent (utenom muligens pistolen, men den var aldri borti øret - kun denne "beholderen" som øredobbene lå inni. Hansker på hendene. Øret ble omhyggelig renset med sprit før de "skjøt" hull. Presist og godt plassert. Kostnad: 400,- inkludert øredobbene. Veldig fornøyd. Ble gjort tirsdag kveld denne uken :-)

Lykke til!!

Stakkars liten :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars liten :(

Stakkars liten? Hva vet du om hvor gammel denne jenta er?

Anonymous poster hash: 0c1b4...824

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du til en tannlege for å få operert ut blindtarmen? En piercer har kompetansen for å få gjort en god jobb, en frisør har ikke den kompetansen. Grunner til å gjøre det hos en som har kompetansen (en piercer):

  • Hullet blir tatt mer skånsomt. Det er bedre at en nål med spiss blir stukket enn en pistol som da presser seg gjennom.
  • Hullet blir tatt mer presist.
  • Det er mindre vondt.
  • Faren for infeksjoner er mindre. Alt utstyr en piercer bruker er sterilt og blir kastet etter bruk (med unntak av tanga/klemmen). Hos en frisør brukes samme pistol igjen og igjen uten at den blir renset grundig. Med renset grundig mener jeg at den demonteres og steriliseres, samt blir satt sammen slik at den blir helt steril.
  • Frisører bruker ikke hansker, så alle bakterier som kan være på hender kan du få i hullet.
  • De har ikke kompetanse hva nerver og annet angår.
Listen kunne blitt evig lang, men jeg avslutter her. Å ta et hull i ørene hos en profesjonell med kompetanse burde si seg selv.

Jeg har og mange jeg kjenner har tatt hull i ørene hos frisøren og det har gått kjempe fint :) Så du kan fint ta hull i ørene hos frisøren.

Anonymous poster hash: 3ce70...613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor 'stakkars liten'?

Fordi det er synd på alle som blir tatt med til en gullsmed (som regel har de ikke den kompetansen som en piercer innehar), for å ta hull.

Stakkars liten? Hva vet du om hvor gammel denne jenta er?

Anonymous poster hash: 0c1b4...824

Nei, det kan jeg ikke vite, men det virket slik på måten det ble skrevet.

Jeg har og mange jeg kjenner har tatt hull i ørene hos frisøren og det har gått kjempe fint :) Så du kan fint ta hull i ørene hos frisøren.

Anonymous poster hash: 3ce70...613

Jeg har også hull som er blitt tatt hos frisør, disse sliter jeg med, over 10 år etter. Som jeg skrev, man går ikke til tannlegen for å operere ut blindtarmen. Kompetanse og kunnskap blir derfor to viktige stikkord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er synd på alle som blir tatt med til en gullsmed (som regel har de ikke den kompetansen som en piercer innehar), for å ta hull.

Som jeg skrev over - jeg ble tatt med til gullsmed før konfirmasjonen min, hullene ble helt presise, ingen infeksjoner, og jeg er fornøyd med de den dag i dag. Synes kommentaren din var unødvendig kvass i forhold til at du ikke aner alder på datteren, pluss at slik som i mitt tilfelle så hadde de faktisk kompetanse til å gjøre det helt perfekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev over - jeg ble tatt med til gullsmed før konfirmasjonen min, hullene ble helt presise, ingen infeksjoner, og jeg er fornøyd med de den dag i dag. Synes kommentaren din var unødvendig kvass i forhold til at du ikke aner alder på datteren, pluss at slik som i mitt tilfelle så hadde de faktisk kompetanse til å gjøre det helt perfekt.

Tja, en piercer er faktisk utdannet på sitt fagfelt ;) Igjen, skal man få utført ting A går man til A ikke B.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, en piercer er faktisk utdannet på sitt fagfelt ;) Igjen, skal man få utført ting A går man til A ikke B.

Mulig det, men jeg fikk jo et perfekt resultat hos gullsmed, så... Hva vet du om hvor utdannede gullsmedene er til å ta vanlige hull i ørene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...