Gå til innhold

Gi dem pryl, sier presten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemer med fylliker? Sognepresten i Vestby hadde løsningen i 1954.

905520_878222855541415_89896176255733548

Anonymous poster hash: a604a...ce9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Over 60 år siden, det der. Rundt samme tiden fikk vel norge sin første kvinnelige prest, og mang en mannlig prest mente at dette var satans verk. Som sagt, 60 år siden, på en tid der det ikke var uhørt for hverken foreldre eller lærere å slå unger, så tankegangen om å "banke synden" ut av fylliken var vel ikke så fjern.

Anonymous poster hash: 5c1f2...0c0
Skrevet

Jaja. Sånn er det

Anonymous poster hash: d48a9...01b

Skrevet

Men, vi kan spore den sånn nogelunde innpå igjen. Er det feks på noen samfunnsområder du kan se korporerlig avstraffelse som et middel?

Folk som sniker i kassakøen var det første jeg tenkte på. Og folk som prøver å skrive deg flat så de kan komme seg fortere inn på bussen når du selv gjerne vil av, selv om du benytter deg av utgangen bak.

Skrevet

Folk som sniker i kassakøen var det første jeg tenkte på. Og folk som prøver å skrive deg flat så de kan komme seg fortere inn på bussen når du selv gjerne vil av, selv om du benytter deg av utgangen bak.

Vel, skvise flat. Jævla autocorrect.

Skrevet

Uffda, sinna blitt?

Selv er jo politiet de eneste sammen med visse vektere, de eneste som kan bekjempe vold med vold. Men, selv har jeg ikke rynket på øyenbrynet da jeg så en kar få grisebank av noen polske menn, etter at de stoppet han i å slå ned sin kone helt brutalt etter en krangel på et utested.

Synes det er bra noen griper inn, og ja, jeg mener han fortjente det han fikk.

Skrevet

Uffda, sinna blitt?

Selv er jo politiet de eneste sammen med visse vektere, de eneste som kan bekjempe vold med vold. Men, selv har jeg ikke rynket på øyenbrynet da jeg så en kar få grisebank av noen polske menn, etter at de stoppet han i å slå ned sin kone helt brutalt etter en krangel på et utested.

Synes det er bra noen griper inn, og ja, jeg mener han fortjente det han fikk.

Blir sint av slikt, ja, men det skal ikke mer til enn en liten fugl som lander foran meg på fortauet før alt er glemt.

Er særdeles lite glad i vold, men i det tilfellet hørtes det nesten ut som om han fikk som fortjent. Behandler du andre som dritt vil det før eller siden komme og bite deg i ræven.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Frk.K, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...