Gå til innhold

Noen som har kjøpt varmesåler? Erfaringer?


HerKommerMummi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har kjøpt flere typer, og ulike typer sokker med innvevd varmetråd. Ingen av sokkene gir fra seg noe særlig varme, og de er glupsk på batteristrøm. Den typen jeg er mest fornøyd med er som en tynn litt fleksibel printplate med flat ledning til batteriholderen. Den dekker fremre del av fotbladet, og legges under ei ullsåle.

Det er batteriet som begrenser, med formelen varme = tid x strømstyrke. Jo lengre en vil at batteriet skal vare, desto lavere temperatur kan den avgi. Håper neste generasjon oppladbare lithium ion-batterier gir akseptabel varme i noen timer pr batteriskift. Det finnes en dyr sportsforretningsutgave av tåplate med oppladbar batteripakke som skal gi bra varme. Men den er kriminelt dyr.

Er mest fornøyd med sånne jernpulverposer. Kjøper billige hos clas og biltema. Fotutgaven varmer to-tre timer. De andre det dobbelte. Ulempen er at disse er bruk og kast. Pleier å stappe en varmepute i hanskene på håndleddet, en i hver sokk over ankelen, og selvklebende festet til buksa bak kneet. og i jakkeermene under albuene og en sånn såle oppi lua. Da fryser jeg ikke under noen omstendighet. Skal jeg stå mye i ro hiver jeg også en i hver sko. Som regel når jeg trenger slike, er det når jeg må stå en del rolig ute om vinteren, ned i mot tosifrede minuser. Vurderer å lage meg et system som kan kobles til et 12V sigarettenneruttak.

Hvilke behov er det du er ute etter å dekke?

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg fryser veldig lett, spesielt på føttene. Fryser med en gang det blir minus grader, til tross for ullsokker og gode sko. Jeg rir hver dag og det er kaldt å sitte stille på hest. Det er også veldig kaldt i stallen. Vurderer å kjøpe sånne ThermoCell såler. Men usikker på om de er verdt prisen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har slike ein ladar opp, men batteriet held framleis berre eit par timar. Men herregud så herleg når dei er varme! Dt har ikkje vore naudsynt enda, men eg kjem til å bruke dei att og fram til jobb - det er ein snau time kvar veg, og det bør dei halde. Eg kjøpte den dyre varianten rett og slett fordi eg er alvarleg lei av å fryse på beina...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ThermaCell men har ikke fått prøvd de enda. Førsteinntrykket er at de virker veldig stive og flate, men mulig det blir bedre når de har blitt brukt litt. De tar stor plass i skoen, så jeg må nok kjøpe mye sko å bruke de oppi som er 2 størrelser større en hva jeg vanligvis bruker

Har 2 ulike par sokker med varme i også, men batteriboksene er store, så de kommer nok ikke til å bli til hverdags i alle fall.

Hansker med varme i er genialt i bilen og på kontoret om man blir kald på fingrene foran pc'en.

Endret av Miss Lucky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Annonse

Jeg har invistert i noen gode digitale varmesåler. De lar meg styre varmen fra mobilen, og jeg er generelt veldig fornøyd med dem. Bruker de sjeldent i vanlige sammenhenger, men digger de når jeg er på langtur eller er lenge ute i kulda. De tar litt plass i skoa, så anbefaler å ha noen litt store tursko liggende hvis man skal ha slike! Uansett, anbefales til de som ikke liker å bli kalde på føttene (og hvem liker vel det? ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Jeg fikk Varmesåler fra varmevest.no av mannen min i julegave.

Og har ikke fryst på beina en dag etter att jeg begynte å bruke dem.

Anbefales 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...