Gå til innhold

Kan man få melk i puppene av at kjæreste stimulerer de?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har melk i puppene, men er ikke gravid!

Så hva er dette?

Anonymous poster hash: 911f1...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har melk i puppene, men er ikke gravid!

Så hva er dette?

Anonymous poster hash: 911f1...993

Gå til legen!

Det skal ikke være melk i brystene uten en graviditet. Det er hormoner som stimulerer til dette, prolaktin modner melkekjertlene og oksytocin som gir melk. Det skal være mulig å stimulere puppene, men det har jeg aldri virkelig hørt at har skjedd. Gå til legen!

Vær så snill å gå til legen :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har melk i puppene, men er ikke gravid!

Så hva er dette?Anonymous poster hash: 911f1...993

Få deg en relativt rask time hos fastlegen din.

Melk i pupper uten å være gravid/barselkvinne er ikke bra.

Der er flere ting som kan gi melk i bryst, også hos menn, så dette er en legesak.

Anonymous poster hash: c0d6d...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, man kan få melk i brystene bare av at kjæresten stimulerer dem.

Det er trenger ikke å være en farlig grunn til at du produsere melk selv om du ikke er gravid eller nettopp har fått barn, sånn som de to brukerne over får det til å høres ut som.



Anonymous poster hash: bf11a...fd6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar fra lommelegen:

Svar fra legen

Hei. Det er ikke uvanlig at kvinner i fertile alder kan få melkeproduksjon, selv om de ikke ammer. Det kan være flere årsaker til dette. Det er flott at du har sjekket Prolaktin-nivået, da dette ofte er øket ved melkeproduksjon. Andre grunner kan være uregelmessig døgnrytme, stress og lange reiser. I tillegg vil massering av brystvortene stimulere til mer produksjon. Det er også slik at hormoner kan svinge, uten at dette er unormalt. Det er mest typisk at det er kvinner som har født før, som får slik melkeproduksjon. Noen ganger kan det også være en uerkjent spontanabort som innleder melkeproduksjonen. Denne kan ha vært merket som en litt ekstra kraftig menstruasjon. Jeg tror dette vil gi seg i løpet av et par måneder. Om det ikke gjør det, bør du ta kontakt med legen din på nytt for en mer grundig utredning. Det er da et poeng at du ikke "tester" om det kommer melk, ved å klemme på brystvortene. Det kan også være greit å da gjenta hormonprøvene. Det kan da også vurderes om det er grunn til å ta et bilde av hodet, for å se om du har et markert område der hormonet Prolaktin produseres (Prolaktinom i hypofysen). Når det gjelder Primolut, Synes jeg også det virker som en bedre ide å utsette mensen i syklusen før "du trenger det". Eneste usikkerhetsmomentet jeg kan tenke på, er at Primolut kan gi uregelmessige blødninger som bivirkning. Dette er det jo ingen garanti for, selv om det er mest sannsynlig at du ikke vil få dette. Ettersom du ikke har fått påvist hormonforstyrrelser, ser jeg ikke noe i veien for at du skal kunne bruke Primolut. Håper du har fått svar på det du lurte på. Lykke til.

eller:
http://www.legebloggen.no/generelt/brystsekresjon/



Anonymous poster hash: d8399...8cb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at kroppen din produserer hormoner (prolaktin), og at dette medfører melkeproduksjon uten svangerskap. Tror fenomenet kalles galaktoré. Jeg ville gått til lege med dette. :)



Anonymous poster hash: 0645d...80a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan få melk i brystene bare av at kjæresten stimulerer dem.

Det er trenger ikke å være en farlig grunn til at du produsere melk selv om du ikke er gravid eller nettopp har fått barn, sånn som de to brukerne over får det til å høres ut som.

Anonymous poster hash: bf11a...fd6

Nei.

Anonymous poster hash: 0645d...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 10 Dec 2014 - 21:29, said:

Nei.

Anonymous poster hash: 0645d...80a

Jo? Hva er det som er feil i dette innlegget mener du?

Anonymous poster hash: bf11a...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at kroppen din produserer hormoner (prolaktin), og at dette medfører melkeproduksjon uten svangerskap. Tror fenomenet kalles galaktoré. Jeg ville gått til lege med dette. :)Anonymous poster hash: 0645d...80a

Alt er mulig, også tumor på Hypofysen, slik de viste at en mannmed melk i brystene hadde, på ukens episode av Pinlige Sykdommer , på NRK 2/3?

Ingen av oss her inne er leger som kan se hva årsaken er, noe uskyldig og bagatellmessig, eller noe alvorlig . Gå til legen!

Anonymous poster hash: c0d6d...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...