Gjest paramount Skrevet 15. desember 2014 #41 Del Skrevet 15. desember 2014 Takk! Kjenner det letter allerede Det blir vi glade for å høre vettu Vi har lagt frem forslag for Stortinget/Regjering om at pakkekalender bør være en menneskerett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blådiamant Skrevet 15. desember 2014 #42 Del Skrevet 15. desember 2014 Jeg har aldri hatt pakkekalender. Er 25 år. Vokste opp med to søsken og mamma synes det var for dyrt og slitsomt med 24x3 pakker. Fikk sjokoladekalender, den billige typen til 10kr stk. Har mann nå. Han har ikke laget kalender til meg heller. Var grønn av misunnelse på venner som fikk pakkekalender i barndommen, takler det heldigvis litt bedre nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 15. desember 2014 #43 Del Skrevet 15. desember 2014 ...og herved er du invitert til fakkeltoget når er det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest paramount Skrevet 15. desember 2014 #44 Del Skrevet 15. desember 2014 når er det Som nevnt ...det er bare en fleip basert på at det lages fakkeltog for omtrent alle tenkelige og utenkelige saker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 15. desember 2014 #45 Del Skrevet 15. desember 2014 Som nevnt ...det er bare en fleip basert på at det lages fakkeltog for omtrent alle tenkelige og utenkelige saker har arrangert fakkeltog hjemme i stua allerede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest paramount Skrevet 15. desember 2014 #46 Del Skrevet 15. desember 2014 (endret) har arrangert fakkeltog hjemme i stua allerede Fantastisk Stå på krava sier jeg bare Endret 15. desember 2014 av paramount Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nattsvermer Skrevet 16. desember 2014 #47 Del Skrevet 16. desember 2014 har arrangert fakkeltog hjemme i stua allerede Det skulle du filma og delt med oss! Så kunne vi alle toga sammen i hvert vårt hjem! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest paramount Skrevet 16. desember 2014 #48 Del Skrevet 16. desember 2014 Det skulle du filma og delt med oss! Så kunne vi alle toga sammen i hvert vårt hjem! :D Supert forslag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 17. desember 2014 #49 Del Skrevet 17. desember 2014 (endret) Beklager å måtte skuffe deg men forslaget om fakkeltog var rett og slett en fleip...Fordi folk går i fakkeltog *for the strangest reasons*.... Jeg som har kjøpt inn fakkel! Klart det er fakkeltog. Alle kan gå en liten runde hjemme der de bor, så blir det et landsdekkende tog. Det er min oppfatning. Lurven har allerede begynt, noe jeg syns var et fint initiativ. Jeg foreslår lørdag 20.desember som dag for landsdekkende fakkeltog. Jeg kommer til å holde en liten appell ved spisebordet i stua her jeg bor ved middagstider. Jeg kommer til å ha fakkelen utenfor på trappa, siden det ikke er tilrådelig med å ha fakkelbokser innendørs når de brenner. Det er viktig at vi står sammen i denne viktige saken, synes jeg. Endret 17. desember 2014 av Tøytigern Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 17. desember 2014 #50 Del Skrevet 17. desember 2014 (endret) Jeg foreslår at hovedparolen i fakkeltoget kan være noe sånt som: "Jatakk, begge deler! Pakkekalender til hele folket!" Jeg tenker at når jeg holder apellen min, så kan jeg si noe sånt som at: "Hvis grunnen til at man ikke får pakke-kalender er at det er enormt dyrt å gi ut en gave hver eneste dag i desember OG på Julaften, så kan vel listen senkes for hva som blir pakket inn. Foreksempel at gavene er så små at de kan puttes i en fyrstikk-eske. En liten legomann, foreksempel. Eller et viskelær. Eller en fin klinkekule. Eller en kupong som kan løses inn i en ferdig laget kopp med kakao, foreksempel. Eller noe annet. Eller, dersom det er helt uoverkommelig å gi en gave hver eneste dag, så kan man kanskje få i det minste ett liite kinderegg hver søndag, de fire siste søndagene før jul. Det syns jeg kan være en passende ting, siden man får tre ting på én gang. Sjokolade og en overraskelse og en leke. Og siden tre ganger fire er tolv, og sjokolade-egget inni kan deles i to, så kan man gange tolv med to, og da får man tjuefire. Med andre ord én ting hver dag i desember, helt fram til julaften. (Hvis man ikke bare gir bort noe man har laget selv, i stedet.) (Dessuten synes jeg det må være åpent for pepperkaker og cookies og sånt i kalenderen. Iallefall når de pakkes inn. ) Ja til kalendergaver til hele folket! No child left behind! (Or grown up person.) " Det syns jeg kan være med i appellen, da. Jeg syns vi må ha flere appelanter, så det er bare å melde seg her i tråden. Endret 17. desember 2014 av Tøytigern 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 17. desember 2014 #51 Del Skrevet 17. desember 2014 (endret) Men, tilbake til det jeg kom inn her for å skrive, før dette forferdelige sjokket om at det sentrale fakkeltoget er innstilt. Dagen i dag var en traurig dag. Jeg kjøpte kalendergave til meg selv. (Haribokalendrene var utsolgt, nemlig. De har bare igjen dem til ti kroner.) Det var en pose med sjokoladenisser, noe som det var veldig hyggelig å få. Men tror dere ikke at den gniene kalendernekteren hjemme ville ha en nisse? Noe så frekt! Men så delte jeg bort en av nissene... Man må jo dele, når man har fått noe godt, mener jeg. Edit: Men jeg må si at det var en frustrativ hendelse, altså. Her kjøper man sine egne gaver, også vil de kalendernegative få dem? Endret 17. desember 2014 av Tøytigern 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest paramount Skrevet 17. desember 2014 #52 Del Skrevet 17. desember 2014 Men, tilbake til det jeg kom inn her for å skrive, før dette forferdelige sjokket om at det sentrale fakkeltoget er innstilt. Dagen i dag var en traurig dag. Jeg kjøpte kalendergave til meg selv. (Haribokalendrene var utsolgt, nemlig. De har bare igjen dem til ti kroner.) Det var en pose med sjokoladenisser, noe som det var veldig hyggelig å få. Men tror dere ikke at den gniene kalendernekteren hjemme ville ha en nisse? Noe så frekt! Men så delte jeg bort en av nissene... Man må jo dele, når man har fått noe godt, mener jeg. Edit: Men jeg må si at det var en frustrativ hendelse, altså. Her kjøper man sine egne gaver, også vil de kalendernegative få dem? Men fakkeltog den 20. i heimen syns jeg er et supert forslag! Du har et hjerte av gull siden du delte med kalendernektern.....vet ikke om jeg hadde klart å gjøre det....Forstår dine frustrasjon godt! Kalendernekterne i det ganske land kan kjøpe sine egne kalender! Der har vi faktisk en meget viktig parole!!!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NonJuan Skrevet 17. desember 2014 #53 Del Skrevet 17. desember 2014 Har skrapekalender jeg. 2 stk. Guttungen har 4! 2 skrapelodd 1 sjokolade og en pakkekalender. (Med bare sukkerfritt (Stort sett) Smart måte da det gjelder pakkekalender er å ikke pakke det inn i papir, men lage røde knyteposer med grønt bånd. Så har man dem år på år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 17. desember 2014 #54 Del Skrevet 17. desember 2014 Jeg er 43 år og har aldri fått pakkekalender... Sukk... Ingen har noensinne vært glad i meg, og jeg betyr ikke noe for noen. Kan gå inn i en dyp depresjon av mindre! Det må jo sies at jeg har begynt å så frøet om en ølkalender med 24 forskjellige typer øl - en til hver dag. Men det blir uansett ikke før til neste år. HVIS det blir noe av.. Jeg blir ubetinget med på fakkeltog! Syns det var en strålende ide Roper et rungende JA til pakkekalender til folket! Her skal ingen gjemmes og glemmes, og alle skal føle kjærligheten med 24 sirlig innpakkede gaver i desember 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest paramount Skrevet 17. desember 2014 #55 Del Skrevet 17. desember 2014 Jeg er 43 år og har aldri fått pakkekalender... Sukk... Ingen har noensinne vært glad i meg, og jeg betyr ikke noe for noen. Kan gå inn i en dyp depresjon av mindre! Det må jo sies at jeg har begynt å så frøet om en ølkalender med 24 forskjellige typer øl - en til hver dag. Men det blir uansett ikke før til neste år. HVIS det blir noe av.. Jeg blir ubetinget med på fakkeltog! Syns det var en strålende ide Roper et rungende JA til pakkekalender til folket! Her skal ingen gjemmes og glemmes, og alle skal føle kjærligheten med 24 sirlig innpakkede gaver i desember Min dypeste medfølelse...har heller aldri fått verken pakkekalender eller julekalender....Har hengt en vakker julestrømpe ved døren til soverommet og hintet til min elskede om at den rommer alt fra små harde pakker fra gullsmeden til *andre morsomme ting*.....Fakkeltog i heimen den 20. blir årets viktigste happening! Pakkekalender til folket!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 17. desember 2014 #56 Del Skrevet 17. desember 2014 Jeg husker da jeg var så liten at jeg ikke hadde forståelse av tid (barnehagen), så fikk jeg plutselig en pakkekalender av mamma. 20 år senere, og jeg lengter fortsatt etter de tidene. Hvorfor sluttet mamma å være glad i meg? Føler alle andre får pakkekalender, men ikke jeg. Jeg og vil få ting! Når og hvor foregår dette fakkeltoget? Anonymous poster hash: 84dfe...ebb Det foregår etter planen nå der du bor på hjemplassen din, lørdag den 20. desember. Det blir små, private apeller rundt om i landet ca. klokken 16.30 før toget beveger seg ned oppkjørslene/ gjennom hagegangene/ rundt husene/inne dersom været er ille (benytt lommelykt eller stearinlys i stedet for fakkel, innendørs.) Hovedparolene er "Jatakk, begge deler! Pakke-kalender til hele folket!" "No child left behind!Or grown up person. " 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 17. desember 2014 #57 Del Skrevet 17. desember 2014 Min dypeste medfølelse...har heller aldri fått verken pakkekalender eller julekalender....Har hengt en vakker julestrømpe ved døren til soverommet og hintet til min elskede om at den rommer alt fra små harde pakker fra gullsmeden til *andre morsomme ting*.....Fakkeltog i heimen den 20. blir årets viktigste happening! Pakkekalender til folket!!! En stor tilbake, Paramount! Det verste er vel kanskje at vi antakeligvis blir nødt til å kjøpe faklene også selv Håper julestrømpen din blir fylt med de lekreste ting! Tror faktisk jeg skal henge opp en strømpe, jeg også - en stor en, med plass til myyye øl (Må vel sies at vi feirer barnefri jul, så ikke vær bekymret for alkoholinntaket, godtfolk!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 17. desember 2014 #58 Del Skrevet 17. desember 2014 Jeg synes det er viktig at folk forstår at det å ikke få kalender i desember, når de andre har kalender, er minst like trist som en jente som aldri bli valgt ut til å få vært Lucia foran i toget, med lys og glitter på hodet. Kanskje enda tristere. Derfor vil jeg oppfordre alle som ikke fikk kalender da de var små til å gi en kalender til et barn som ikke får kalender, så de kan glede noen. Da veier det opp, liksom, fordi man kan gi til noen det som man savnet selv. Men det må helst være et barn, som får kalender av en kalendersavner. Ellers blir det liksom å forsøke å blåse ut et lys med lighter. Fordi, man kan jo ikke gå tilbake i tid. Det er jo det lille barnet som ikke fikk gaver, når de andre pakket opp sin, som vil ha kalender. Så da må man passe på at det er et barn som får kalendergavene. Også vil jeg gi alle kalendersavnerne i tråden trøstende klem (eventuelt klapp på skulderen eller et kameratslig dunk i ryggen) i sympati. Når man ikke fikk kalender, og de andre fikk saker og ting de fortalte om, så ble man avogtil ganske trist. Sånn er det bare med den saken. Men det hjelper å tenke på at livet ikke er meningen å være bare hyggelig. Hvis det er bare hyggellig hele tiden, så blir det jo ikke folk av folk. For å si det sånn. Man trenger litt motstand. Det er i oppoverbakker det går oppover. Mens det går nedover i nedoverbakker. Jeg vet ikke helt hva det er med disse bakkene. Men saken er at man bygger karakteren. Hvis man aldri har vært trist pga feks ting som manglende kalender, kan man ikke lære empati. Så jeg vil gi min støtte til alle i tråden, som har fått utviklet seg til å ha forståelse når andre ikke har det så greit. Kanskje det var den største kalendergaven vi fikk? Sånn at vår gave faktisk var større enn alle de andres... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 17. desember 2014 #59 Del Skrevet 17. desember 2014 En stor tilbake, Paramount! Det verste er vel kanskje at vi antakeligvis blir nødt til å kjøpe faklene også selv Håper julestrømpen din blir fylt med de lekreste ting! Tror faktisk jeg skal henge opp en strømpe, jeg også - en stor en, med plass til myyye øl (Må vel sies at vi feirer barnefri jul, så ikke vær bekymret for alkoholinntaket, godtfolk!) Kan man ha bruskalender, hvis man ikke vil ha med alkohol? Feks ulike typer julebrus.. Det kunne jeg likt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 17. desember 2014 #60 Del Skrevet 17. desember 2014 Har skrapekalender jeg. 2 stk. Guttungen har 4! 2 skrapelodd 1 sjokolade og en pakkekalender. (Med bare sukkerfritt (Stort sett) Smart måte da det gjelder pakkekalender er å ikke pakke det inn i papir, men lage røde knyteposer med grønt bånd. Så har man dem år på år Dette synes jeg var veldig demotivernde lesning for oss som aldri fikk noen kalender... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå