Gjest Hummels Skrevet 8. desember 2014 #21 Del Skrevet 8. desember 2014 Jeg er ekstremt glad for at jeg er kvinne! Hadde jeg derimot vært mann hadde jeg forsøkt å trene meg stor. Siden menn biologisk er sterkere enn kvinner hadde det vært kult å sett forskjellen på hva man kan oppnå som mann i stedet for kvinne. Men ellers elsker jeg alt ved å være kvinne Untatt at man ikke kan spise like mye som menn. Hvorfor kan dere ikke det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #22 Del Skrevet 8. desember 2014 Ville gjerne vært mann - har ingen tilknytning til kvinneidentiteten, og skulle gjerne sluppet PMS, menssmerter osv. Anonymous poster hash: b9201...fe6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verify Skrevet 8. desember 2014 #23 Del Skrevet 8. desember 2014 (endret) Hvorfor kan dere ikke det? Vi kan selvfølgelig det. Overvektige kvinner spiser sikkert like mye som overvektige menn. Men for å opprettholde en kropp med veldig slankt tynt liv, helt flat mage, ikke få for store lår samtidig som rumpa skal vokse, lav fettprosent slik at man ser veldig stram ut osv., kan man ikke spise for mye. Man må være veldig påpasselig både med mengde og innhold i maten. Menn har et annen type ideal, som er å bli store og muskuløse. De kan altså spise mye mer når de bygger. De kan spise en grandis hvis de ønsker, samtidig som de trener tung styrke. Har sett på diverse middagtråder på f.eks. fitnessbloggen, der man ser en stor forskjell på hva menn og kvinner spiser for å oppnå drømmekroppen. Så hadde jeg vært mann kunne jeg bygd meg stor og sterk og spist store biffer med poteter og fløtesaus og slikt. Endret 8. desember 2014 av Verify Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2014 #24 Del Skrevet 8. desember 2014 Er fornøyd med å være kvinne, men kunne gjerne hatt like lett for å få mer muskler Alt er relativt. Det går ikke noe raskere for menn å makse ut sitt muskelpotensiale enn det går for kvinner. Det er ikke lettere å bygge muskler for menn, det går bare fortere men det krever også mer for at det skal synes og se bra ut. Anonymous poster hash: 9513a...f5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummels Skrevet 8. desember 2014 #25 Del Skrevet 8. desember 2014 Vi kan selvfølgelig det. Overvektige kvinner spiser sikkert like mye som overvektige menn. Men for å opprettholde en kropp med veldig slankt tynt liv, helt flat mage, ikke få for store lår samtidig som rumpa skal vokse, lav fettprosent slik at man ser veldig stram ut osv., kan man ikke spise for mye. Man må være veldig påpasselig både med mengde og innhold i maten. Menn har et annen type ideal, som er å bli store og muskuløse. De kan altså spise mye mer når de bygger. De kan spise en grandis hvis de ønsker, samtidig som de trener tung styrke. Har sett på diverse middagtråder på f.eks. fitnessbloggen, der man ser en stor forskjell på hva menn og kvinner spiser for å oppnå drømmekroppen. Så hadde jeg vært mann kunne jeg bygd meg stor og sterk og spist store biffer med poteter og fløtesaus og slikt. Kvinner kan også spise vanlig og mye så lenge de er aktiv og trener. Venninna mi elsker mat, men har helt flat mage likevel. De skal ikke spise seg overmett. Det skal ikke menn heller. Men bedre ofte og små porsjoner, enn sjelden og store porsjoner. Det er jo mange som spiser veldig lite, men får aldri den flate magen, og tynne midjen for det. Så trening er det viktigste, og sunn mat så klart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verify Skrevet 8. desember 2014 #26 Del Skrevet 8. desember 2014 (endret) Kvinner kan også spise vanlig og mye så lenge de er aktiv og trener. Venninna mi elsker mat, men har helt flat mage likevel. De skal ikke spise seg overmett. Det skal ikke menn heller. Men bedre ofte og små porsjoner, enn sjelden og store porsjoner. Det er jo mange som spiser veldig lite, men får aldri den flate magen, og tynne midjen for det. Så trening er det viktigste, og sunn mat så klart. Det er vanlige mennesker da. Vanlige kvinner og menn kan spise stort sett likt. Menn kan spise litt mer enn kvinner. Men tenker mer på oss kvinner som forsøker å se ut som Jen Selter, eller kvinnene i Victoria Secret. http://bit.ly/1yZUHBo http://bit.ly/1s4ANWJ Med den store rumpa og de små lårene da selvsagt. Tror ikke noen av disse kvinnene spiser slik som menn som trener styrke gjør Det går nok mer i hardtrening og supersunn mat. Edit: Mener ikke kalorifattig mat, eller at jeg spiser lite. Mener mer at menn som bygger oftere kan spise mye feit mat uten at det gjør noe. Mye fløtesaus til biff og poteter, grandis, hamburger, bestille pizza osv. Det gjør ikke supermodellene i Victoria Secret. Det er ikke slik de spiser for å opprettholde kroppen de har. Uansett om de ligger i hardtrening. Endret 8. desember 2014 av Verify Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummels Skrevet 8. desember 2014 #27 Del Skrevet 8. desember 2014 Det er vanlige mennesker da. Vanlige kvinner og menn kan spise stort sett likt. Menn kan spise litt mer enn kvinner. Men tenker mer på oss kvinner som forsøker å se ut som Jen Selter, eller kvinnene i Victoria Secret. http://bit.ly/1yZUHBo http://bit.ly/1s4ANWJ Med den store rumpa og de små lårene da selvsagt. Tror ikke noen av disse kvinnene spiser slik som menn som trener styrke gjør Det går nok mer i hardtrening og supersunn mat. Edit: Mener ikke kalorifattig mat, eller at jeg spiser lite. Mener mer at menn som bygger oftere kan spise mye feit mat uten at det gjør noe. Mye fløtesaus til biff og poteter, grandis, hamburger, bestille pizza osv. Det gjør ikke supermodellene i Victoria Secret. Det er ikke slik de spiser for å opprettholde kroppen de har. Uansett om de ligger i hardtrening. Ja jeg vet ikke hvordan de kvinnelige modellene spiser og trener, men ja må spise for å bygge muskler. Kvinner bør jo ikke ha for mye muskler. Det blir litt feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 9. desember 2014 #28 Del Skrevet 9. desember 2014 Jeg drømer alltid om at jeg er dame. Hater mannerollen. Har lyst til å klæ meg mer som dame, på jobb og slikt. Som dame hadde jeg sluppet dressen, den forøvrig kastet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nosoul Skrevet 9. desember 2014 #29 Del Skrevet 9. desember 2014 Klesmessig ville jeg heller vært mann! Jeg finner ALLTID masse klær til menn som jeg svært gjerne kunne tenkt meg å bruke hvis jeg var mann... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 9. desember 2014 #30 Del Skrevet 9. desember 2014 (endret) Jeg skulle av og til ønsket jeg var mann i stedet for kvinne fordi menn har det generelt mye lettere mtp. f.eks hygiene og klær. Vi kvinner ´´må`` se feminine og freshe ut til enhver tid og det koster både tid og penger. I tillegg er det stress med mensen og hormon svingninger. Menn kan liksom bare dusje og ta i noe hårprodukt for å så stikke ut døra. Kvinner må barbere seg, smøre seg inn med fuktighetskrem, nappe øyenbryna, farge og klippe håret hyppig, sminke seg, ordne hårfrisyre, ha på fine klær, gå i høye hæler, ha på neglelakk osv. Det er også vanskeligere å være kvinne mtp. å få venninner. Det er mye baksnakking og utestenging blandt kvinner ift. menn. Vi kvinner tåler som oftest også mindre psykisk og får lettere humørsvingninger. Det er også dyrere å være kvinne, og vi er mer sårbare fysisk. Anonymous poster hash: 2ef4f...60a Altså, at det er dyrere å være kvinne er bare tull. Menn spiser mat for de pengene du bruker på neglelakk og mascara... Man kan ikke bare dusje og ta i et hårprodukt og gå ut døra... Menn har også behov for hygienerutiner som barbering, barbeskum, ordentlig deo og fuktighetskrem til kroppen. Menn sine klesplagg koster jevnt over mere enn det kvinners klær gjør. Det samme gjelder sko. Menn har et press på seg som kvinner ikke har, til å få fikset seg slike ting som lappen, en ok bil, et hus, teknologiske duppedingser og lignede for å "ha lykkes." Man blir også stilt overfor sosiale koder om å spandere på kvinner, kjøre kvinner, gi gaver til kvinner og spandere pubrunder og røyk/tobakk på venner. Transport av dere i vår bil er litt av en utgift for en fyr på 19 skal jeg si dere... Bare sånn som respons til dine klager på at dere må se "freshe ut"... Ja, jeg er glad jeg ikke menstruerer. Men menn har også hormoner som svinger og en sexdrift som er hysterisk heftig i riktig alder. I tillegg synes det ikke på dere, når dere er opphisset. Sånne pinlige situasjoner trenger dere ikke tenke på. Bare med påkledningen. Man når 16års alder og bæng, så kan man ikke lenger kle på seg det man vil, fordi man må ha klær som kan skjule ufrivillig ereksjon... Jeg går ikke med på at det er så jæskla mye mere styr å være kvinne hverken pga forplantningsorganene våre, hormoner eller utgifter. SIFO har faktisk utregninger på det der med at menn trenger mer penger til å spise for. Du kan fint gå ut døra uten sminke og sparkel. Du kan fint gjemme hårete legger under bukser fra september til mai. Menn må barbere trynet hele året, eller se ut som Yeti eller en talibankriger. Vi må oftest barbere hver dag/kveld, med barberblader og gel som koster flesk, med mindre man kjøper billighøvler som gir sårhet i huden og røde bumper, og reduserer innkjøpene til skitbillig skum eller ingenting... Menn trenger mere deodorant og hyppigere dusj og hårvask enn kvinner. Vi er utsatt for ting som hudproblemer rundt pungen, på føttene og over ryggen. Vi svetter mye mere og trenger mere underlivsvask. Vi har også hårvekst som kan skjenere og gi røde bumper, ikke bare i ansiktet. Om man har sesitiv hud men fortsatt trenger sterk deo pga at menn svetter mere enn kvinner, så er det et helvete å finne et produkt som ikke ødelegger huden under armene... Så om du ser for deg at man bare kan ta en dusj og gå... Igrunnen forteller du bare at du ikke har særlig innsikt i hvilke utgifter en mann har og hvilke "krav" som ligger på en ung mann generelt, for at han ikke skal oppleve seg som en taper, og bli isolert fra andre pga kjøpekraft. Og til dere som nevner det med kropp og mat: En mann har et visst ideal han måles etter, som gjør at endel gutter tyr til å bole seg, for å nå opp. Ingen mann er attraktiv med vom. Det sees på kroppen hvis man ikke bygger den og spiser riktig. Så menn stresser like mye med det som jenter. Det er bare at en mann sier ingenting om symptomer på anorexi og bulimi. Menn "har ikke det." Vel, jeg har en venn som var tvangsinnlagt med anorexi. Ingen trodde han led av det,heller ikke legen hans, før han var døden nær... Fordi han er ikke kvinne... En annen ting er at en kvinne kan si høyt fra om at hun sliter med selvtillit pga kroppen og få sympati. En mann kan ikke det. Å gjøre det er nemlig tabubelagt. På samme måten som at menn "ikke kan bli utsatt for" seksuell trakassering. Eller også ikke kan bli utsatt for vold fra kvinner. Kvinner som sier fra blir tatt på alvor øyeblikkelig. Menn opplever at dette er noe de ikke kan si noe om. Og gjør de det, spør folk om det faktisk stemmer og om det faktisk er alvorlig... Menn "skal beskytte" og kvinner "skal beskyttes," for å si det litt primitivt. Så jeg vet ikke hvem som har flest forventninger å leve opp til. Endret 10. desember 2014 av Tøytigern Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 9. desember 2014 #31 Del Skrevet 9. desember 2014 Sånn rent bortsett fra at menn i Norge gjerne forventes å bruke helgene til å gå på ski over Besseggen, med en 60liters sekk med ved på ryggen, og bo i telt i -30 og trives med det, så har jeg ingenting imot å være født som hankjønn. Jeg trives ganske godt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 9. desember 2014 #32 Del Skrevet 9. desember 2014 Jeg drømer alltid om at jeg er dame. Hater mannerollen. Har lyst til å klæ meg mer som dame, på jobb og slikt. Som dame hadde jeg sluppet dressen, den forøvrig kastet. Gjør det Kjør på med farger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 10. desember 2014 #33 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) Edit: Mener ikke kalorifattig mat, eller at jeg spiser lite. Mener mer at menn som bygger oftere kan spise mye feit mat uten at det gjør noe. Mye fløtesaus til biff og poteter, grandis, hamburger, bestille pizza osv. Det gjør ikke supermodellene i Victoria Secret. Det er ikke slik de spiser for å opprettholde kroppen de har. Uansett om de ligger i hardtrening. Nei, det kan vi ikke. Men som sagt: Du kan klage på vekten, si høyt at du ikke kan spise ditt og datt og la mat ligge igjen og få sympati for det. Menn holder mukk kjeft, fordi dette er ikke noe man i samfunnet snakker om. Vekt forbindes med skjønnhet, noe som er feminint. Så når en mannlig bryter spiser agurk og løper på tredemølle er det ingen som lurer på om han har spist eller om det koster han noe å gå forbi all maten i en kiosk... Mens en kvinne.... Jeg gikk ned i vekt fordi jeg var syk, og kan ikke trene på en stund, pga en skade. Dette er en katastrofe som er like stor for meg, som om du skulle lagt på deg 10kilo på mindre enn ett halvt år. Folk jeg egentlig kjenner går rett forbi meg på gata, fordi de ikke kjenner igjen han høye, tynne fyren. Det føles helt forjævlig. Bare sånn at det er nevnt. Og jeg kan ikke gjøre noe med det, fordi jeg har treningsforbud... Og det du sier om biff med fløtesaus og poteter.. Vel, det blir lite av det og mere av proteinpulver, müsli, spinat, eggehviter og fullkorn. Endret 10. desember 2014 av Tøytigern Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 10. desember 2014 #34 Del Skrevet 10. desember 2014 Gjør det Kjør på med farger. Ikke bare bare, Tenke litt på barna famile. Jobb min paser det ikke med kjole Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 11. desember 2014 #35 Del Skrevet 11. desember 2014 (endret) Ikke bare bare, Tenke litt på barna famile. Jobb min paser det ikke med kjole Du trenger ikke ha kjole for å gå i fargerike klær... Skjorte med blomstermønster eller rosa og mintgrønne striper, kombinert med et par freshe bukser i rødt må familien kunne overleve I tillegg kan du jo ha på deg noe feminint undertøy/boxer i silke, hvis du føler det hjelper. Du kan jo også gå inn på nett og finne butikker som selger damesko for store føtter og finne noen mokasiner eller loafers for kvinner, som du kan bestille i din størrelse. En annen ting er å begynne å stelle huden slik kvinner gjør, benytte feminin deo/hudlotions, barbere bena og slike ting kvinner liker. Alle sånne ting som gjør at du føler deg mindre maskulin hjelper jo til, uten at det trenger å gå ut over familien Jeg håper du tør. Endret 11. desember 2014 av Tøytigern 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 11. desember 2014 #36 Del Skrevet 11. desember 2014 Ja, men det er fordi jeg ikke kjenner til noe annet. Og jeg føler meg jo hjemme i mitt eget kjønn, noe ikke alle gjør. Da jeg var liten syntes jeg synd på gutter fordi gutter hadde så kjedelig utvalg i klær, haha! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 12. desember 2014 #37 Del Skrevet 12. desember 2014 Bruker nesten bare jentetruser. Mye mer behaglege dem. Bruker en del dametopper. Er så heldig at jeg bruker sko str 41 så kan bare kjøpe på butikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå