Gå til innhold

Hva synes du om nevnte innvandrere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes/tenker du om / hva har du hørt om:

-Tyrkere

-Somaliere

-Afghanere

-Pakistanere

-Sigøynere

-Chilenere

-Polske

Jeg bare lurer, siden jeg hører så mye forskjellig. Vil bare høre hva dere selv tenker og synes, vs hva dere har hørt andre si/deres erfaringer.

Anonymous poster hash: bf3eb...00b
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har egentlig gjort meg opp noen særlig formening om det, venter som regel med slikt til jeg møter folk personlig.

:)

Endret av King of the North
  • Liker 3
Skrevet

Om jeg skal være brutalt ærlig har jeg vel mer positivt å si om chilenere og polakker enn om de fem andre gruppene. Pakistanere er vel den gruppen jeg alt i alt har minst positivt å si om: Somaliere scorer like høyt på negative statistikker, men de er jo ofte traumatiserte flyktninger, noe ikke pakistanerne er. Litt mer takhøyde da, sånn overfor gruppen som helhet.

Men jeg kjenner folk med alle bakgrunnene du nevner, faktisk, og inntrykket mitt av hvordan gruppene gjør det i Norge betyr ingenting for meg på individnivå. Da behandler jeg dem likt som jeg behandler andre og driter i hvor de kommer fra.

Anonymous poster hash: 17570...98d
  • Liker 1
Skrevet

De eneste jeg har god erfaring med her er de fra Polen og de fra Chile. Alle jeg har truffet fra de to landene har vært greie oppegående og arbeidsomme mennesker.

De fra de andre landene er ikke så mye å skrøyte av...

Anonymous poster hash: cf9ce...576
Skrevet

Mitt forrige innlegg om innvandrere i Oslo ble elegant slettet av KG-sensuren.

Så istedenfor kan jeg forsøke et "luretriks", og gi terningkast.

-Tyrkere - 3

-Somaliere - 2

-Afghanere - 2

-Pakistanere - 3

-Sigøynere - 1

-Chilenere - Ikke noe erfaring.

-Polske - 5

Skrevet

Jeg mener ikke noe om mennesker på bakgrunn av hvor de kommer fra, men på bakgrunn av hvordan de oppfører seg.

• Liker 4
Skrevet

Huff, heldigvis står ikke "innvandrergruppen" jeg kommer fra i den listen. :goodbye: Gjør vondt dypt i hjerteroten når noen generaliserer på den måten.

Jeg dømmer ikke folk etter hvor de kommer fra. Jeg må bli kjent med personen for å i det hele tatt ha en mening om vedkommende.

Anonymous poster hash: c65a0...f0a
  • Liker 5
Skrevet

Jeg har både positive og negative opplevelser med folk fra ulike etniske grupper, akkruat som jeg har positive og negative opplevelser med etnisk norske. Gjennom jobb møter jeg både det positive og det negative med ulike grupperinger, men mest av det positive vil jeg si.

Skrevet

-Tyrkere; flørtete

-Somaliere; mørke, mange damer er godt tildekt

-Afghanere; trivelig kollega (så vidt jeg vet kjenner jeg bare en fra Afghanistan)

-Pakistanere; god gatekjøkkenmat

-Sigøynere; leire der de ikke bure være

-Chilenere; "nesten spanjoler"

-Polske ; god arbeidsmoral

Gjest Gunfreak
Skrevet

Tyrkere lager god pizza

-Somaliere flinke pirater

-Afghanere fine hunder

-Pakistanere fake indiere

-Sigøynere setter forbannelser vampyrer.

-Chilenere lager vin og diktatorer

-Polske vodka, snekkere, katolikker, overdrevene feminine jenter.

• Liker 1
Skrevet

-Tyrkere

-Somaliere

-Afghanere

-Pakistanere

-Sigøynere

-Chilenere

-Polske

Jeg bare lurer, siden jeg hører så mye forskjellig. Vil bare høre hva dere selv tenker og synes, vs hva dere har hørt andre si/deres erfaringer.

Tyrkere: Løgnere

Somaliere: Mennesker med et ønske om minst mulig arbeid for mest mulig penger. Dårlige på å delta i det norske samfunnet.

Afghanere: Tvangsgiftning. Ønsker ikke å bli integrert.

Pakistanere: Ønsker ikke å bli integrert.

Signøyere: Uønskede leirer rundt om kring.

Chilener: Møtt en, og han var hyggelig og arbeidssom.

Polske: Drikker mye, kriminelle, harry klesstil, flinke byggfolk.

Anonymous poster hash: 46bf8...758

• Liker 1
Gjest Cartman
Skrevet

-Tyrkere

-Somaliere

-Afghanere

-Pakistanere

-Sigøynere

-Chilenere

-Polske

-Tyrkere lager god mat, men har kort lunte og merkelig adferd.

-Somaliere utnytter velferdsstaten. De har også et negativt menneskesyn.

-Afghanere er enten gode folk eller fanatiske islamister

-Pakistanere mangler respekt for sine mødre (morra di vitser)

-Sigøynere stjeler, raner og tvinger barna sine til prostitusjon

-Chilenere er siviliserte folk, som bidrer til samfunnet.

-De fleste polakker er lovlydige og arbeider steinhardt, men en del av dem hardbarka kriminelle (mafia)

-Nordmenn er naive, primitive og enkle mennesker med et for høyt selvbilde.

Det finnes alltid unntak fra regelen.

Skrevet

-Tyrkere

-Somaliere

-Afghanere

-Pakistanere

-Sigøynere

-Chilenere

-Polske

Alle har jo forskjellige erfaringer med personer fra diverse land. Mine erfaringer er at alle de som er nevnt er folk jeg har negative assosiasjoner med. Nå snakker jeg om flere enkeltpersoner og drar ikke alle under en kam. Eneste jeg har fått et positivt inntrykk fra er chilenere og noen polske. Arbeidsomme og hyggelige folk.

Skrevet

Oioioi...her var det veldig mange på bærtur...jeg har ingen erfaring utenom pakistanere. Det jeg kan si om dem er: te veldig høy utdanning, veldig bra stillinger rundt om i Norge. Dagens pakistanere er folk som jobber, går ikke på NAV som mange tror.

Anonymous poster hash: ed661...dc8

Skrevet

Med innvandrere, mener du første generasjons innvandrere? Eller er det generelt alle, uansett om de er født og oppvokst her, så lenge de har deler av annen kultur?

Jeg synes det er spennende med forskjellige kulturer,ogå lære nye ting om land som jeg ellers vet lite om.

Men litt beskjemmet må jeg innrømme at jeg er mer skeptisk til folk fra øst-europa... det er så mange omreisende grupper av de på tyveri-raid, at jeg er mer forsiktig rundt dem. Dette gjelder da IKKE fastboende og folk jeg kjenner i mer eller mindre grad :)

Skrevet

Jeg har ingen positive assosiasjoner med noen av de nevnte gruppene. Bortsett fra chilenere. Kjenner ingen :P

Anonymous poster hash: 7a895...bea
Skrevet

Pakistanske menn herrrrgud for noen mennesker. Er heller ikke begeistret for somaliere. De burde jobbe istedet for å føde barn, og mennene loker på kafé dagen lang. Jeg er forresten ikke norsk.

Anonymous poster hash: 41fff...b04

• Liker 1
Skrevet

-Tyrkere

-Somaliere

-Afghanere

-Pakistanere

-Sigøynere

-Chilenere

-Polske

Vel, enig med deg, hvis rekkefølgen går fra verst til ikke fullt så ille.

Anonymous poster hash: 2c5b7...018

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...