Gå til innhold

Hårvekst av B-vitaminer for hest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Ser på bloggen til Sophie Elise at hun skal starte med B-vit beregnet på hest for raskere hårvekst.

Har lest om dette før, men aldri prøvd selv.

Er det farlig?

Fungerer det?

Anonymous poster hash: 25e04...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest crazycatlady

B-vitaminer er ikke farlig. Det er vannløselig, så får man for mye bare tisser man det ut. Mine hester får alle b-vitaminer og det gir positiv effekt både på pels, man, hale og høver, men jeg har aldri tenkt på å smake på vitaminene deres selv. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er NULL poeng å ta hestepiller. Kroppen tar bare opp det den trenger uansett. Men B-vitaminet har ingen effekt alene. Vitaminet hjelper kroppen å utnytte næringstoffene man inntar bedre. Spiser man junk har B-vitaminer dermed ingen effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Fins sukkerfrie og, dog i pulverform. Shyfeeder og pharmacare sine flytende varianter derimot er fulle av sukker.

Endret av crazycatlady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg i så fall heller testet ut B-vitamin kur fra Apoteket som er spesifikt

beregnet som en B-vitamin kur for å fremme hårvekst. De har også en egen

vitaminkur beregnet for bedre hud, samt en kombinert for hud/hår.

Men som KG dama over her skriver, dersom du ikke fra før har ett sunt kosthold

tviler jeg på at det hjelper.

Selv har jeg tenkt å teste ut apoteket sin B vitamin-kur for hår for å se om det har

noen effekt for meg, men så er jeg blant de som har mangel på B-vitamin i kroppen

da kroppen min ikke tar opp vitaminer like lett som andre pga diverse helsetilstander

selv om jeg har ett utrolig sunt næringsrikt kosthold.

Jeg tenker at er det beregnet på dyr, så bør man gi det til dyr, og heller ta kosttilskudd

beregnet på mennesker, man kan aldri vite hva mer som er i kosttilskudd til dyr som

kanskje ikke er helt bra for mennesker. Ville du spist hundemat f.eks?



Anonymous poster hash: ce1d4...c30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest crazycatlady

Det funker fjell. Håret mitt vokste 14cm april-august 2012. Helt sykt faktisk.

Tuller du? Hvilket merke brukte du? Og hvor mye om dagen? Kanskje jeg skal ta meg en smak av hestenes b-vitaminer likevel da. :) Det har ihvertfall veldig god effekt på man, hale, pels og høver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du? Hvilket merke brukte du? Og hvor mye om dagen? Kanskje jeg skal ta meg en smak av hestenes b-vitaminer likevel da. :) Det har ihvertfall veldig god effekt på man, hale, pels og høver.

Husker ikke, det var både flytende og pulverform. Funker fjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Husker ikke, det var både flytende og pulverform. Funker fjell.

Jeg bruker både flytende og pulver litt om hverandre på hestene mine. Får begynne å ta meg en shot med b-vitamin om dagen da, hehe. :) De flytende smaker sikkert best siden de er tilsatt litt melasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker både flytende og pulver litt om hverandre på hestene mine. Får begynne å ta meg en shot med b-vitamin om dagen da, hehe. :) De flytende smaker sikkert best siden de er tilsatt litt melasse.

Jupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som kan anbefale et spesifikt merke? (Gjerne uten sukker.)

Tar b vit fra apoteket (Nycoplus) for hud, hår og negler, men merker ikke noe bedring på håret. Har brukt dette lenge. Har vært syk en stund nå, og det har satt sine spor på håret.

I tillegg var jeg hos frisøren igår, og han skamklipte meg. :trist:

Og til TS, beklager at jeg kupper tråden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min hest fekk Biotin, det var fantastisk! Har stor tru på at det kan virke på oss mennesker òg :) Treng ikkje like store mengder då sjølvsagt ;)

Dei første åra brukte eg ein frå Felleskjøpet, den var gul med kvitt lok, trur det var ca 500 g. Det var ein god del sukker i den. Gjekk over til Equimins seinere, minst like bra! Pharma prøvde eg ikkje, men trur den er ganske bra :)

http://www.sunn-hest.no/Biotin_Equimins

http://www.horze.no/f%C3%B4rtilskudd-til-hester/pharma-biotin-strong-600-g/25049.html

(La til linker)

Endret av Kjibba
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt biotin for hest, de hadde ikke mer B-vitamin på Felleskjøpet der jeg var. Så da får det bli biotin + ølgjær en stund fremover :)

Anonymous poster hash: 25e04...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...