Gå til innhold

22år, liker ikke jul i skomakergata

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var veldig glad i Skomakergata da jeg var liten, her er gutten såpass liten at det er for kjedelig å se en hel episode av årets NRK-kalender. Men apropos, Blåfjell og Månetoppen, hvor er de multikulturelle innslagene der? :klo:

Vel det er blånisser og rødnisser. Man kan jo trekke paralleller der til to ulike folkeslag eller kulturer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke julekalender-serier på Barne-TV er laget etter de da? Jeg var av den oppfatning at dette er de nyeste som er produsert for TV. Altså, for barn. Ikke ungdom.

Julekongen var ny enten ifjor eller året før. Og tror jul i svingen er lagd etter jul i månetoppen og jul i blåfjell

Skrevet

er ingenting galt med jul i skomakergata, liker det jeg.

Anonymous poster hash: 58889...004
Skrevet

Julekongen var ny enten ifjor eller året før. Og tror jul i svingen er lagd etter jul i månetoppen og jul i blåfjell

Vi har den norske 24 med

Anonymous poster hash: aa767...4f9

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

De er laget for oss i 20 åra som var barn da. Det finnes massevis av nye julekalender serier de siste årene, har du ikke følgt med?

Jeg trodde da at jeg gjorde det, men det er jo ikke sikkert jeg har fulgt like godt med på akkurat denne fronten.. :vetikke::klo:

Skrevet

Vi har den norske 24 med

Den norske 24??

Skrevet

Er ikke helt inne på de nye seriene. Hvor mange nye er det?

Skrevet

Den norske 24??

I desember 2005 kom det en norsk julekalender versjon av 24 med kim haugen som john buer

Skrevet

Må også huske at når vi var små, så var jo Jul i Skomakergata en skikkelig høydare, uten konkurranse fra andre medier, ingen repriser. Det var stort. Det var bare å benke seg foran TV-apparatet, gjerne med litt potetgull eller annen juleknask, og vente på at det skulle begynne.

DET var jul det!

Nå?

Barna har full tilgang på alt de vil se. The Julekalender, Skomakergata, Månetoppen etc. Alt ligger jo ute på nett. Det har gått inflasjon i det, og det har mistet sin sjarm. Det er trist å se at dagens 10-åringer ser på Skomakergata som kjedelig å uinteressant.

Sånn har det dessverre blitt.

Anonymous poster hash: b4cab...50d
Skrevet

I desember 2005 kom det en norsk julekalender versjon av 24 med kim haugen som john buer

Å. Det husker jeg ikke

Skrevet

Må også huske at når vi var små, så var jo Jul i Skomakergata en skikkelig høydare, uten konkurranse fra andre medier, ingen repriser. Det var stort. Det var bare å benke seg foran TV-apparatet, gjerne med litt potetgull eller annen juleknask, og vente på at det skulle begynne.

DET var jul det!

Nå?

Barna har full tilgang på alt de vil se. The Julekalender, Skomakergata, Månetoppen etc. Alt ligger jo ute på nett. Det har gått inflasjon i det, og det har mistet sin sjarm. Det er trist å se at dagens 10-åringer ser på Skomakergata som kjedelig å uinteressant.

Sånn har det dessverre blitt.

Anonymous poster hash: b4cab...50d

Er ikke trist, det er smak og behag. Jul i skomakergata var kjekt på 90 tallet og før men nå er det for gammelt og utgått, det fins mange bedre serer enn det

• Liker 1
Skrevet

Amalies jul ble laget i 1995, nrk har vist den tre ganger. Den er på en måte forløperen til Jul i Blåfjell og Jul på Månetoppen, flere av nissene fra Amalies jul er med i Jul på Månetoppen også. Syns godt de kunne vist den også innimellom, Blåfjell og Månetoppen har de vist så utrolig mange ganger nå.

http://no.wikipedia.org/wiki/Amalies_jul

Anonymous poster hash: e4db6...7e4

NRK har dessverre ikke rettighetene til Amalies Jul lengre. Derfor har de ikke sendt den på lenge.
Skrevet

NRK har dessverre ikke rettighetene til Amalies Jul lengre. Derfor har de ikke sendt den på lenge.

Men den ligger jo på NRK nett-tv?

Anonymous poster hash: 3cb4d...a62

Skrevet

Men den ligger jo på NRK nett-tv?

Anonymous poster hash: 3cb4d...a62

Vet ikke om det er forskjell i opphavsrett over TV og Internett. Kan jo være NRK har kjøpt tilbake rettighetene å.
Skrevet

Det er visst siste gang NRK skal sende Månetoppen. og blåfjell skal ikke sendes flere ganger. synd, syns jeg, for det er fine serier. datteren min er helt oppslukt om.dagen.

det spilles inn ny serie nå. kommer sikkert til neste jul. og så kommer vel snart julekongen på nytt igjen.

noen som husker vertshuset den gylne hale? det likte jeg:-)

Anonymous poster hash: 91f9a...f51

Skrevet

Det er visst siste gang NRK skal sende Månetoppen. og blåfjell skal ikke sendes flere ganger. synd, syns jeg, for det er fine serier. datteren min er helt oppslukt om.dagen.

det spilles inn ny serie nå. kommer sikkert til neste jul. og så kommer vel snart julekongen på nytt igjen.

Jaa elsket vertshuset den gyldne hale. Så flott at de hadde fokus på døve og at man kunne lære litt tegnspråk. Jeg husker jeg likte det veldig godt. Viste de det mer enn en gang? Syns det er rart de ikke har vist det flere ganger isåfall

Skrevet

Bevis?

Hvilken ny serie spiller dem inn?

Skrevet

spilles inn i 2015:

http://www.nrk.no/oppdrag/ny-julekalender-1.11970370

har bare hørt det at blåfjell/Månetoppen ikke skal sendes flere ganger. vet ikke om det stemmer.

Ser kjedelig ut, ikke akkurat noe nytt

Dumt visst dem skal ta fra framtidlige barn sjansen til å se de seriene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...