AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #1 Skrevet 3. desember 2014 Har i noen år nå tatt sol hver uke utenom på sommeren... Men jeg har lyst til å slutte. Hater det fordi det er ubehagelig og jeg vil ikke ha hudkreft. Men jeg har jo 1 million spørsmål om spraytan... 1. Hvordan gjør man det? 2. Hvilken kjøper man? Hvilken er bra? 3. Gjør man det selv eller profesjonelt? 4. Hva skjer hvis man ikke tar det på en stund? Blir det ikke stygt? 5. Kan man ha det i ansiktet? 6. Kan man dusje hver dag uten at det blir helt grusomt? 7. Hva skjer om sommeren, hvis man soler seg? Blir man brun gjennom? Går det av? Blir det skjoldete? Blir man ikke brun? Anonymous poster hash: ae70a...78e
Leini Skrevet 3. desember 2014 #2 Skrevet 3. desember 2014 Aller beste rådet er at du tar kontakt med en salong som har dette tilbudet. De har kunnskapen og de har garantert brosjyrer. Jeg har aldri prøvd, men jeg har derimot venner som har prøvd dette på egenhånd. Nå kan det være at deres kompetanse var lav, men tro meg, jeg råder deg til å betale litt ekstra og gjør det proft..
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #3 Skrevet 3. desember 2014 Aller beste rådet er at du tar kontakt med en salong som har dette tilbudet. De har kunnskapen og de har garantert brosjyrer. Jeg har aldri prøvd, men jeg har derimot venner som har prøvd dette på egenhånd. Nå kan det være at deres kompetanse var lav, men tro meg, jeg råder deg til å betale litt ekstra og gjør det proft.. Ja, jeg har tenkt litt på det idag. Jeg fikk en boks med spraytan for en stund siden, så jeg leste på den - men jeg tror nok at jeg gjør det profesjonelt! Iallefall til å begynne med. Anonymous poster hash: ae70a...78e
hundemamma Skrevet 3. desember 2014 #4 Skrevet 3. desember 2014 Har i noen år nå tatt sol hver uke utenom på sommeren... Men jeg har lyst til å slutte. Hater det fordi det er ubehagelig og jeg vil ikke ha hudkreft. Men jeg har jo 1 million spørsmål om spraytan... 1. Hvordan gjør man det? 2. Hvilken kjøper man? Hvilken er bra? 3. Gjør man det selv eller profesjonelt? 4. Hva skjer hvis man ikke tar det på en stund? Blir det ikke stygt? 5. Kan man ha det i ansiktet? 6. Kan man dusje hver dag uten at det blir helt grusomt? 7. Hva skjer om sommeren, hvis man soler seg? Blir man brun gjennom? Går det av? Blir det skjoldete? Blir man ikke brun? Anonymous poster hash: ae70a...78e 2. Jeg bruker St. Moriz Mousse (må smøres på med hansker, men lager en fin farge og er lett å få jevn) 3. Jeg gjør det selv. 4. Hvis man ikke tar det på en stund blir man ikke brun lengre 5. De fleste typer kan man fint ha i ansiktet. 6. For å holde fargen jevn bruker jeg selvbruning annenhver gang etter jeg har dusjet. Fargen forsvinner lett hvis ikke. 7. Man blir brun gjennom ja =)
Sillicious Skrevet 3. desember 2014 #5 Skrevet 3. desember 2014 Siden du sier SPRAYtan regner jeg med at du faktisk lurer på ang sprayen og ikke sånn generelt selvbruning? Isåfall: 1. Hvordan gjør man det? Jeg lærte hvordan jeg gjorde det på youtube, anbefaler deg å gjøre det samme. Bare husk at det er bedre om du sprayer deg en gang til senere om du vil ha mørkere farge, enn at du tar alt med en gang, kan fort bli skjoldete om du har på for mye på en gang.. 2. Hvilken kjøper man? Hvilken er bra? Jeg kjøpte meg ei spraytan maskin på Elkjøp, Silk'n Body Tan heter den, er superfornøyd! Tidligere brukte jeg St.Tropez sine gradual tan-kremer, det er supert alternativ om du ikke vil spraye degselv! 3. Gjør man det selv eller profesjonelt? Jeg gjør det selv, gjorde det profesjonelt før jeg kjøpte den maskinen. 4. Hva skjer hvis man ikke tar det på en stund? Blir det ikke stygt? Ikke hvis du dusjer jevnlig og skrubber før du sprayer deg, bruk fuktighetskrem .. 5. Kan man ha det i ansiktet? Sprayer overalt. Men når jeg brukte selvbruningslotion brukte jeg de som var KUN til ansikt i ansiktet, siden jeg har sensitiv hud. (Noen står det Face&Body på) 6. Kan man dusje hver dag uten at det blir helt grusomt? Ja, det går fint. Bare husk å ikke skrubbe huden med håndkleet når du tørker deg, klapp deg tørr 7. Hva skjer om sommeren, hvis man soler seg? Blir man brun gjennom? Går det av? Blir det skjoldete? Blir man ikke brun? Blir brun gjennom ja, går av om du bader osv selvfølgelig, men ikke sånn ellers pga sola nei.. Stenger ikke ut UV strålingen.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #6 Skrevet 3. desember 2014 Takk for svar. Visste ikke at det fantes selvbruning i noe annet enn spray Anonymous poster hash: ae70a...78e
Gjest Keikolina Skrevet 3. desember 2014 #7 Skrevet 3. desember 2014 Tok på studio engang, forsvant på 3 dager.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #8 Skrevet 3. desember 2014 Må innrømme at det frister mest å fortsette å ta sol.. Anonymous poster hash: ae70a...78e
Tibbie Skrevet 3. desember 2014 #9 Skrevet 3. desember 2014 Hei! Dette kan jeg alt om Har gjort det i mange år, og får ofte skryt for hvor fin hud jeg har (brun, gjevn og glødene). Selvbruning er ikke noe man bare gjør et par ganger i året. Siden det krever å vedlikeholdes, er det lurt å finne de billigste metodene. Skal man bruke 500 kroner per flaske, som knapt holder til to runder, må man ha god råd. 1. Hvordan gjør man det? Før du sprayer deg, må du ha skrubbet huden godt. Det beste er å gjøre det i et varmt badekar, for da er det lettere å få bort de døde hudcellene og fettet. Men en dusj fungerer det også, selv om resultatet ikke blir like bra. Det finnes skrubber du kan bruke. Skal du bruke det, må du huske å skrubbe deg på nytt med hansker. Dette fordi at mange kroppskrubber etterlater huden fuktig, og du kan ikke ha NOE som helst på deg når du skal selvbrune deg. Så skrubb deg helst kun med varmt vann og skrubbehansker (eller loofah). Gjerne etter at du har stått i varmvannet en stund, sånn at huden er lettere å renske. Har du ikke gjort dette, vil du ikke få spesielt mye virkning av bruningen din. 2. Hvilken kjøper man? Hvilken er bra? Jeg har prøvd det meste. Både dyre og billige. Jeg holder meg til de billigste. Om man kun sprayer, kan huden lett bli tørr. Derfor gjør jeg det en gang i blant med en krem som fukter (ikke noe galt i gjøre det hver gang, men det tar lengre tid å smøre hele kroppen, og den setter en lukt som gjør at du må dusje etter rundt 10 timer.) Da bruker jeg Dove Summer Glow. Den koster ca. 60 kroner, og holder til ca. tre runder (kommer an på hvor stor kropp du har). Jeg vasker alltid hendene etter at jeg har brukt den, siden jeg ikke vil ha skjoldete hender. Etter at du har gjort det, sprayer du over hendene dine med en selvbruningsspray (ikke i håndflaten). Jeg sprayer meg også over ryggen (siden jeg ikke helt klarer å smøre meg inn gjevnt med kremen på ryggen. Er jo litt krumlete med disse armene ) og over føttene (merk; ikke leggene, men føttene. Dette fordi det også er vanskelig å få det gjevnt med krem på grunn av tærne). Den billigste sprayen er Garnier sin. Den koster ca. 129 kroner, og funker som bare det. Det hender også at jeg bruker L'oreal sin. Den koster ca. 149 kroner. Alle de jeg har nevnt til nå, får man kjøpt på steder som Vita, Cubus, Lindex og HM. Til ansikt bruker jeg en krem jeg tilber! Den anbefaler jeg både fattigfolk og luksusdyr, for den er billig, drøy og helt fantastisk.Ansiktsbruningen fra Le Tan. Den koster 99 kroner hos Coverbrans.no. Jeg bruker å ta den i ansiktet før jeg legger meg om kveldene, men kan godt bruke den på dagtid også. For det første får man en instant glød. Derfor kan jeg godt bruke kun denne på gode huddager (altså da jeg ikke har noen store urenheter jeg vil skjule, som kviser eller kvisearr). Den ekte brunfargen får man etter rundt åtte - ni timer. Derfor foretrekker jeg å bruke den om natten for effekten. Og det beste er at den er KJEMPEdrøy. Jeg bruker den hver eneste dag (siden jeg rensker huden nesten hver kveld, forsvinner gjerne fargen. Så da bare smører jeg meg med denne før jeg legger meg), og tuben varer i mange måneder 3. Gjør man det selv eller profesjonelt? Jeg gjør det selv. Kunne godt ha gjort det profesjonelt for å spare litt tid, men her jeg bor er det få salonger som tilbyr dette. Det vil si at det er veldig dyrt, og at jeg sparer mange hundrelapper på å gjøre det selv. Om du bor i en storby, tipper jeg at du fint kan finne en salong som kan matche prisen det koster å gjøre det selv. Jeg bruker ca. tre flasker i måneden. Kremen fra Dove har jeg i to måneder, siden jeg ikke bruker den like mye som spray. Det vil si at jeg bruker rundt 400 kroner hver måned på selvbruning.4. Hva skjer hvis man ikke tar det på en stund? Blir det ikke stygt? Om du ikke vedlikeholder, blir fargen ujevn. Du unngår dette ved å 1) fukte huden og 2) gjevnlig påføre mer selvbruning. Det bør du gjøre tre ganger i uka. Om uhellet er ute, er det bare å hoppe i dusjen/badekaret og skrubbe deg skikkelig. Nå holder det ikke bare med hanske. Du må bruke en skrubb, sånn at du er 110% sikker på at du ikke har noen flekker igjen. Det er lite fint. Så tar du bare på ny når du har fjernet det gamle 5. Kan man ha det i ansiktet? Absolutt. Men min erfaring er at de som er tilegnet kropp, virker dårligere i ansiktet. Jeg vet ikke helt hvorfor. Men jeg anbefaler deg veldig kremen jeg skrev om nederst i punkt nummer 2. Her er den:http://www.coverbrands.no/instant-face-tan-radiant-glow Husk å være ren i ansiktet før du påfører! Ikke ha sminkerester eller hudkremrester. Da funker det ikke, eller så kan det bli ugjevnt. 6. Kan man dusje hver dag uten at det blir helt grusomt? Selvfølgelig Men du må være forsiktig. Står du lenge i damp, blir huden mer følsom. Det vil si at om du klorer deg, kan du få en ripe i fargen. Men det går som regel bra, med mindre du står en time i dusjen Jeg prøver å unngå scrubber (altså, eksfolieringsgelé) når jeg vil beholde fargen. Skal du brune deg etter dusjen, må du huske å skrubbe deg med hansker. Kroppen har gjerne blitt mer fettete etter at vann med shampoo og balsam har rent nedover kroppen din, og etter at du har brukt kroppssåpe. 7. Hva skjer om sommeren, hvis man soler seg? Blir man brun gjennom? Går det av? Blir det skjoldete? Blir man ikke brun? Når det er muligheter for naturlig farge, foretrekker jeg det (billigere og mer tidssparende). Nei, du blir ikke brun av solen om du har selvbruning på deg. Derfor bruker jeg å skrubbe av meg all selvbruning når det er solemuligheter ute. Da er jeg gjerne likblek, og føler meg ikke helt komfortabel med å legge meg på ei strand. Derfor tar jeg gjerne turen innom et solarium for å få en ok grunnfarge, sånn at jeg kan fortsette på stranden uten å føle meg som Dita Von Tee ___________ Jeg var selv en person som var avhengig av solarium før. Men det ble for dyrt og krevde for mye tid. Selvbruning er mye enklere, og det er sunnere
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #10 Skrevet 3. desember 2014 Solarium koster meg 65 kr, en gang i uken. Det der ble bare totalt overload. Orker ikke gjøre det 3 ganger i uken! Anonymous poster hash: ae70a...78e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå