Gå til innhold

Skjerpings i morgen. Noen som henger med?


*Lene*

Anbefalte innlegg

Jeg har trent i dag :-D

Puh..varmt og klamt, men akk så god følelse....den varte heeeelt til jeg stakk hodet i fryseren og ÅT is :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flott at du fikk trent Penelene! Det er mer enn jeg kan si... som bare gikk én vei til jobben i dag, ble kjørt hjem... Også spiste jeg is!

(Som jeg gjør stort sett hver dag for tiden - men har skiftet ut Mövenpick med Dream is... Den er min "lifesaver" så jeg ikke sprekker på "verre" ting... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Dream is har mindre fett, men er stappfull av sukker, dessverre. :( Kanskje lage is selv, av frossen frukt med litt melis eller honning, og most fint i foodprocessor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dream'n lovlig?

Argh...tydeligvis ikke. Så ett innlegg av Ethereal hvor bl.a denne ble tatt opp. Folk blir lurt til å tro at det er sunne produkter, fordi de reklaemerer med fettfri etc. Så et det tonnevis med sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dream'n lovlig?

Tja, den går jo på såkalte kosemerker ifølge boken... Mener å huske at en kursleder jeg hadde på et tidligere GR sa at yogurt-is kunne erstatte melkerasjonen... Mulig at det var en yogurt-is med færre kalorier, her kan det være at jeg er på litt tynn is i å råde andre altså... Anyway, Dream is har reddet meg på tidligere kurs, som sagt, fra å sprekke på "verre" ting, så jeg har bestemt at den kan inngå i det totale regnskapet. Men da er jeg ganske nøye med kaloriene og fettinnholdet på det andre jeg spiser. F.eks magert pålegg som skinke og middagene har også vært magre. Spiste masse Dream is forrige uke også jeg... :roll:

Får se hvordan det går med vekttapet til neste uke. Hvis det blir lite, så får jeg kanskje stramme inn litt på "kosen"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Hvis dere ser på innholdsdeklarasjonen på Dream-is i forhold til normal vaniljeis, vil dere bli sjokkert. Jeg husker ikke helt i hodet, men tror det var snakk om MER karbohydrater i Dream-isen.

Selv liker jeg knapt is, og synes Dream smaker søtt og syntetisk. Prøv krom mot søtsug, det funker faktisk.

Jeg har alltid vært tynn som ei flis, og tidligere var jeg avhengig av søtt. Så spiste jeg krom i en periode, og nå kan det gå måneder mellom hver gang jeg virkelig har lyst på noe søtt. I tillegg hjelper det veldig bra å få i seg en god frokost (grøt, usukret müsli osv), og tilstrekkelig proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver selv å redusere sukkerinntaket i forhold til det jeg har hatt i perioder og synes at mer proteiner og grønt gir et mer stabilt blodsukker og generelt velvære. F.eks har jeg omtrent kuttet helt ut brus for lenge siden og drikker omtrent bare vann, juice og melk. Dessverre er jeg likevel en søtmons og synes litt søtt funker bedre for meg enn totalavholds, som jeg bare blir sur og fysen av. Potetgull og liknende har jeg derimot ikke problemer med å holde meg unna.

Har prøvd krom og følte ikke at det hjalp for meg. Dessuten skal man visst være forsiktig med å spise krom-tilskudd hvis man prøver å bli gravid, mener jeg å ha lest...?

Dette med å unne seg litt søtt er jo mye psykisk også, man koser seg jo med det man liker best... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ser på innholdsdeklarasjonen på Dream-is i forhold til normal vaniljeis' date=' vil dere bli sjokkert. Jeg husker ikke helt i hodet, men tror det var snakk om MER karbohydrater i Dream-isen. [/quote']

Nå har jeg sjekket i Grete Roedes kaloriguide og Dream is har omtrent samme innhold av karbohydrater som vanlig fløteis - men mindre fett. Dessverre (?) elsker jeg is og hadde gjerne valgt Mövenpick jeg, hvis den hadde færre kalorier... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalorier eller ikke, syns da vi fortjener en is, okke som merke, i denne varmen jeg :-D

I dag skal jeg prøve meg på trening igjen. Når er treningsenteret tilbake med de gamle gode timene igjen etter ferien. Så da blir det step2 på meg i dag! Gleder meg. Lenge siden jeg har vært på gruppetimer nå!

Matmessig var jeg flink i går, og skal være det i dag og. Skal ha hjemmelaget pizza i kveld, men det får stå til :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja litt is må man ha i ny og né! :wink:

Hjemmelaget pizza er godt - mmm! Du vet vel at pizza trenger ikke være så kaloririkt. Det er vel osten som har mest fett, men man kan jo bruke lettere Norvegia, Jarlsberg eller liknende. Grete Roede har flere oppskrifter på pizza, både deig og saus: www.greteroede.no/oppskrifter/middager/pizza/

Ellers har jeg fremdeles ikke kommet meg på Sats... Men, jeg går nå stort sett både til og fra jobb. I går var jeg ute og spiste, deilig kyllingsalat. Vet jo ikke kaloriinnholdet når man spiser på restaurant, men med en salat uten så mye dressing er man vel safe.

Vi er veldig glad i kylling og i dag blir det kyllingfilet med ris og salat. I morgen skal vi ut på tur med bil, så jeg tror nok ikke det blir så mye trim i helgen.

Ha en riktig god helg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg spiser pizza sørger jeg for å ha en god salat til. Masse salat og litt pizza, så kan man spise seg god og mett med god samvittighet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja litt is må man ha i ny og né! :wink:

Hjemmelaget pizza er godt - mmm! Du vet vel at pizza trenger ikke være så kaloririkt. Det er vel osten som har mest fett, men man kan jo bruke lettere Norvegia, Jarlsberg eller liknende. Grete Roede har flere oppskrifter på pizza, både deig og saus: www.greteroede.no/oppskrifter/middager/pizza/

Ellers har jeg fremdeles ikke kommet meg på Sats... Men, jeg går nå stort sett både til og fra jobb. I går var jeg ute og spiste, deilig kyllingsalat. Vet jo ikke kaloriinnholdet når man spiser på restaurant, men med en salat uten så mye dressing er man vel safe.

Vi er veldig glad i kylling og i dag blir det kyllingfilet med ris og salat. I morgen skal vi ut på tur med bil, så jeg tror nok ikke det blir så mye trim i helgen.

Ha en riktig god helg! :-)

Ooops - glemte visst å logge meg inn før jeg skrev forrige innlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kjøttfavoritter er svinekjøtt og kylling. Utrolig godt, og man kan variere MYE!!!

Pleier å lage pizzaen så mager som mulig, med karbonadedeig isteden for kjøttdeig, tomater isteden for pizzasaus..Mye man kan bytte ut ja!

Ha en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja både kylling og svinekjøtt er godt og veldig magert! Vi bruke begge deler mye. Bl.a har mannen min en supergod wok som vi varierer med svin og kylling. (Nå ble jeg sulten bare av å tenke på all mulig god mat... Godt det er lunsjtid! Favorittlunsj er for tiden nystekt rundstykke med finhakket makrell i tomat og agurk på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam nam :tunge1: hørtes digg ut :-)

Ble ikke step2 på meg likevel i dag. Men jeg løp 25 min (forbedret meg med 5 min, pluss at jeg løp i ett høyere tempo) Og gikk 5 min, samt 25 min på stepmaskinen! Veldig fornøyd!

Skal prøve å trene step 3, 75 min i morgen tidlig!

Pizzaen min ble kjempegod. Brukte bare sunne produkter!

Fornøyd med dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flott helg er over. Lørdag var vi på biltur og jeg var lur og tok med niste hjemmefra - så slapp jeg å bli fristet av skolebrød på bensinstasjonene... :wink:

Laget meg et ordentlig "amerikansk" smørbrød med fransk landbrød, pepperskinke, bifftomat, salat og en spiseskje majones.

Spiste middag på IKEA i lørdag, laks med poteter og brokkoli. Til middag i dag laget min kjære sin fantastiske wok med svin, paprika og soyasaus med ris til.

Har jo "kosemerker" - ekstra kalorier - som jeg kan bruke på hva jeg vil, så da koste jeg meg med fløteis både lørdag og søndag. Unnet meg selv noen biter med Dark sjokolade også, det beste jeg vet. Mmmm... Har tilsammen holdt meg innenfor den anbefalte kalorimengden, så det blir spennende å se på veiingen tirsdag...

Mine gode forsetter om å sette inn støtet på SATS er fortsatt bare gode forsetter... Denne helgen ble det ikke særlig mye fysisk aktivitet i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min helg er jeg passelig fornøyd med også! Trente step3, 75 min i går tidlig. I dag har vi vært på tusenfryd hele dagen. Vi smurte matpakker, men ble burger likevel på slutten av dagen. Jeg kjøpte kylling burger bare, håper 8 timer tråkking går opp i opp med den..hehe:-)

I morgen skal jeg dra rett på trening etter jobben! Blir egentrening, da jr skal begynne på rotrening i morgen, for første gang. Blir spennende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...