AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #1 Del Skrevet 29. november 2014 Datteren min var så uheldig å sykle borti bilen min og bilverkstedet ville ha 7500,- for å rette og lakke . En minimal bulk . Er ikke dette urimelig dyrt? Anonymous poster hash: 87b12...6dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 29. november 2014 #2 Del Skrevet 29. november 2014 Uten å vite hvor stor skadene var så vil jeg si at 7500 er "billig", det å lakkere hva som helst pleier å være svindyrt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #3 Del Skrevet 29. november 2014 Sjekk pris flere steder!! Anonymous poster hash: 2ceb1...a3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #4 Del Skrevet 29. november 2014 Jeg tar jobben for en tusenlapp. Malerkost og maling er inkludert i prisen. Bulken bruker jeg sugekopp for å rette ut. 7500,- er å kaste bort pengene.. Anonymous poster hash: bd1fc...274 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
masekopp Skrevet 29. november 2014 #5 Del Skrevet 29. november 2014 Vi betalte rundt det samme for vår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meglerfrøken Skrevet 29. november 2014 #6 Del Skrevet 29. november 2014 Vi må ut med omtrent det samme, bare i egenandel, etter at noen ripet opp bilen vår med en skarp gjenstand. Dette var "bare" døren, og ripen var ca 90 cm lang, og bare noen mm bred. Det er tidkrevende å få gjort dette skikkelig, og derfor koster det også deretter. Gode lakkeringsjobber er ikke gratis, dessverre. Men det er kjedelige penger å bruke! Uansett om man blir utsatt for det, og synderen stakk av, eller om det hendte et uhell, som i deres tilfelle.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #7 Del Skrevet 29. november 2014 Spiller det noen rolle hvor stor stripa er? Er oppe i det samme, ripet opp en stor ripe på en bil jeg lånte. Hvordan blir dette lettest å fikse? Forsikring og egenandel eller betale selv? Anonymous poster hash: 914e9...356 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 29. november 2014 #8 Del Skrevet 29. november 2014 Spiller det noen rolle hvor stor stripa er? Er oppe i det samme, ripet opp en stor ripe på en bil jeg lånte. Hvordan blir dette lettest å fikse? Forsikring og egenandel eller betale selv?Anonymous poster hash: 914e9...356 Om dette var en bil jeg hadde lånt hadde jeg tatt regningen selv. Da slipper eieren å miste bonus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #9 Del Skrevet 29. november 2014 Men bla opp 20 000 for lakkering nå før jul kan jeg ikke. Det er ei diger stripe og inntrykt dør. Anonymous poster hash: 914e9...356 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #10 Del Skrevet 30. november 2014 Men bla opp 20 000 for lakkering nå før jul kan jeg ikke. Det er ei diger stripe og inntrykt dør. Anonymous poster hash: 914e9...356 Prøv skadevekk i stedet du. De ligger vegg i vegg med Mekonomen i Alnabru-området. Hadde fått skraper og bulk på panser og side tidligere i år, og de gjorde jobben for 3500. Det var altså lakkering pluss å rette ut en bulk samt å skru fast deler som delvis hadde løsnet i fronten. Veldig fornøyd. Anonymous poster hash: 5879f...a15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #11 Del Skrevet 30. november 2014 Ja, det er en helt vanlig pris dessverre. Anonymous poster hash: c9376...f61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #12 Del Skrevet 30. november 2014 Datteren min var så uheldig å sykle borti bilen min og bilverkstedet ville ha 7500,- for å rette og lakke . En minimal bulk . Er ikke dette urimelig dyrt? Anonymous poster hash: 87b12...6dd Har du sjekket opp om smart repair sjapper kan fikse dette billigere? Lakkering starter på 2000-3000 så sikkert ikke helt feil pris. Skal du på bilferie kan du få dette fikset i utlandet. Jeg fikk hele bilden min lakkert for 6000 kr i Tyskland. Helt kurant jobb som ble gjort. Anonymous poster hash: 2b2ca...70d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2JZ Skrevet 30. november 2014 #13 Del Skrevet 30. november 2014 Verksted tar nok det ja. Om du finner noen som driver for seg selv, kan du få det mye billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 1. desember 2014 #14 Del Skrevet 1. desember 2014 Verksted tar nok det ja. Om du finner noen som driver for seg selv, kan du få det mye billigere. Hadde det vært min bil ville jeg forlangt at det ble gjort på et ordentlig lakkverksted. Til TS: prisen høres dessverre ikke helt feil ut. Jeg har selv gjort noe liknende for noen år siden, der bilen min fikk en minimal bulk og noen små riper, og prisen var ørlittegrann lavere, men sammenliknbar. Men som sagt: dette skjedde for noen år siden, så jeg regner med at prisen ville vært omtrent der du antyder i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2JZ Skrevet 1. desember 2014 #15 Del Skrevet 1. desember 2014 Hadde det vært min bil ville jeg forlangt at det ble gjort på et ordentlig lakkverksted. Til TS: prisen høres dessverre ikke helt feil ut. Jeg har selv gjort noe liknende for noen år siden, der bilen min fikk en minimal bulk og noen små riper, og prisen var ørlittegrann lavere, men sammenliknbar. Men som sagt: dette skjedde for noen år siden, så jeg regner med at prisen ville vært omtrent der du antyder i dag. Why? Folk som jobber på verksted trenger ikke være flinkere enn folk som jobber selvstendig. Du sparer flere tusen kr og jobben er like bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #16 Del Skrevet 1. desember 2014 Datteren min var så uheldig å sykle borti bilen min og bilverkstedet ville ha 7500,- for å rette og lakke . En minimal bulk . Er ikke dette urimelig dyrt? Anonymous poster hash: 87b12...6dd Dette er vanlig norsk pris, mao ca 3 ganger så dyrt som alle andre steder i verden. Anonymous poster hash: ca19d...085 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 1. desember 2014 #17 Del Skrevet 1. desember 2014 Why? Folk som jobber på verksted trenger ikke være flinkere enn folk som jobber selvstendig. Du sparer flere tusen kr og jobben er like bra. Når det gjelder bilen min vil jeg, akkurat som når det gjelder boligen min, at arbeid som gjøres er skikkelig og ordentlig. Jeg vil at det som gjøres blir gjort med garantiene i orden. Jeg vil ikke risikere å måtte gjøre dobbelt arbeid eller at den som gjør arbeid på bilen min gjør større skade enn nytte. Når du skriver "driver for seg selv", så tar jeg høyde for at jeg kan ha misforstått når jeg tenker en litt rotete bakgårdssjappe. Man kan jo drive ordentlige verksteder for seg selv, også, med alt dette i orden. Men da er det ikke nødvendigvis billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2JZ Skrevet 1. desember 2014 #18 Del Skrevet 1. desember 2014 Når det gjelder bilen min vil jeg, akkurat som når det gjelder boligen min, at arbeid som gjøres er skikkelig og ordentlig. Jeg vil at det som gjøres blir gjort med garantiene i orden. Jeg vil ikke risikere å måtte gjøre dobbelt arbeid eller at den som gjør arbeid på bilen min gjør større skade enn nytte. Når du skriver "driver for seg selv", så tar jeg høyde for at jeg kan ha misforstått når jeg tenker en litt rotete bakgårdssjappe. Man kan jo drive ordentlige verksteder for seg selv, også, med alt dette i orden. Men da er det ikke nødvendigvis billigere. Vet om flere som har sitt eget firma. Gjerne har en lakkboks eller egen garasje hvor de gjør det. Min far gjør det og har drevet på med det i alle år. Han gjør det mye billigere enn på merkeverksted, og har fornøyde kunder. Faktisk så har han så mange kunder at han ikke rekker alt. Han er lakkerer og oppretter/mekaniker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 1. desember 2014 #19 Del Skrevet 1. desember 2014 Jeg betalte 2500 for å lakkere hele panseret og rette ut bulker. Det skal nevnes at han som gjorde jobben var en bekjent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colargol Skrevet 1. desember 2014 #20 Del Skrevet 1. desember 2014 Kjenner jeg er glad for at jeg har tatt et bevisst valg om å ikke ha bil...! Jeg hadde sannynligvis kjørt rundt med den bulken og den ripa leeenge om det hadde vært meg, ikke f** om jeg hadde hosta opp 7-8000 bare for en liten skramme, det er jo svindyrt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå