Kosemose Skrevet 27. november 2014 #21 Del Skrevet 27. november 2014 Tråden er ryddet for spekulasjoner og sjikane Mvh Kosemose, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricorn Skrevet 28. november 2014 #22 Del Skrevet 28. november 2014 Marsvinet ble desverre avlivet. Veldig trist Da håper jeg du tenker deg om neste gang du lar 11-åringen din ha ansvar for et dyr. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlikkFlakk Skrevet 28. november 2014 #23 Del Skrevet 28. november 2014 Begynner å lure litt på folk jeg også...man drar da PRONTO til dyrlegen dersom et dyr blir sykt, ikke setter seg ned og spørr på et forum. Neste gang noen spør dere om å passe et dyr så ville jeg ikke sagt ja, dere behandler det ikke trygt og dere vet ikke hvordan dere skal ta ansvar når dyret blir skadet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leini Skrevet 28. november 2014 #24 Del Skrevet 28. november 2014 Finn prisen på nytt marsvin og så får den familien de pengene eller marsvin i samme rase som den som måtte avlives. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #25 Del Skrevet 28. november 2014 Marsvinet skal ikke være i buret hele døgnet. Ta marsvinet til dyrlege, kanskje det kan fikses. Nei, bedre å la det springe rundt i stua med barn slik at de blir tråkket på... Marsvin kan fint være i buret hele døgnet om buret er stort. Anonymous poster hash: 5c9ba...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlikkFlakk Skrevet 28. november 2014 #26 Del Skrevet 28. november 2014 Nei, bedre å la det springe rundt i stua med barn slik at de blir tråkket på... Marsvin kan fint være i buret hele døgnet om buret er stort. Anonymous poster hash: 5c9ba...f0d Eller...er jeg slem når jeg sier dette? Ungen er 11år, h*n burde ha litt kontroll på seg selv og området rundt når marsvinet er ute, vi hadde marsvin og kaniner hjemme da jeg var liten, når de var ute så MÅTTE vi se oss for hvor vi gikk og vi fikk ikke lov til å løpe inne, dette skjønte vi fra vi var veldig små. jeg syntes bare så synd på familien til marsvinet og selvfølgelig marsvinet selv, TS burde gi penger i erstatning for nytt marsvin, pluss at jeg hadde gitt noen ekstra penger til barnet i familen (dersom det var barn i familien) så de kan kjøpe seg noe de ønsker seg, som plaster på såret, det er VONDT å miste kjæledyret sitt, spesielt på sånne måter. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #27 Del Skrevet 28. november 2014 Det er derfor man ikke skal overlate ansvaret for et dyr til en 11-åring som ikke er moden for det. Noen 11-åringer hadde klart oppgaven helt fint, og er forsiktige når de omgås dyr, andre har mindre kontroll på atferden sin. Stakkars dyr. Det minste man kan gjøre er å tilby seg å erstatte marsvinet. Anonymous poster hash: 46b8a...80b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pop! Skrevet 28. november 2014 #28 Del Skrevet 28. november 2014 Betviler at sønnen til ts får passe på andre dyr fremover. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2014 #29 Del Skrevet 28. november 2014 Han kom uheldigvis til å trokke på det Har lest tråden, men et spørsmål...ble det sett at sønnen din tråkket på marsvinet? Grunnen at jeg spør er at noen unger av og til kan bli sinte på dyr eller at dyr ikke liker dem og så skal de "ta igjen" hvilket innebærer skading av dyret. Anonymous poster hash: 8efed...f49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veraa94 Skrevet 28. november 2014 #30 Del Skrevet 28. november 2014 Herregud da, alle kan være uheldige, enten de er 11 eller 80 år! Jeg har historier der godt voksne menn har vært uheldige og trampet både på valpen og kaninen. Syns utrolig synd på gutten jeg som var så uheldig. Jeg tviler sterkt på at han hadde et ønske om å avlive marsvinet og vil tro at han har utrolig dårlig samvittighet nå.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 29. november 2014 #31 Del Skrevet 29. november 2014 Sønnen min på 11 passer et marsvin for en venn som er på ferie. Han kom uheldigvis til å trokke på det, og nå er det bare de to øverste bena som fungerer. Marsvinet piper mye, men det klarer å dra seg frem med de to fungerende bena. Hva gjør vi? Må vi avlive det? Hvordan kan vi gjøre det? Vær så snill å hjelp! Stakar lite marsvin... "Marsvinet piper mye med det klarer å dra seg fram..." Herregud, menneske. Hva er galt med deg? Man lurer ikke på hva man skal gjøre med et marsvin som åpenbart har brukket ryggen og piper i smerter... Man passer på at det ligger i ro og ikke beveger seg med den brekte ryggen sin! Man lurer heller ikke på om et så lite dyr trenger en vetrinær etter å ha blitt tråkket på! For en grusom skjebne for lille marsvin... Er det nå jeg skal si at jeg ikke hadde ventet på å komme til noen dyrlege, men knertet det på flekken, i det øyeblikket jeg forstod at det var lam fra overkroppen og ned? Eller er det nå jeg ikke skulle nevnt akkurat det? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crazycatlady Skrevet 29. november 2014 #32 Del Skrevet 29. november 2014 Stakkars lille marsvin. Tenk så vondt den hadde det siste delen av sitt liv. Burde dratt til dyrlegen med en gang i stedet for å spørre her inne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 29. november 2014 #33 Del Skrevet 29. november 2014 Tråden er ryddet for personangrep, avsporinger og spekulajsoner, samt svar på dette. - Avalon, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2014 #34 Del Skrevet 29. november 2014 Stakar lite marsvin... "Marsvinet piper mye med det klarer å dra seg fram..." Herregud, menneske. Hva er galt med deg? Man lurer ikke på hva man skal gjøre med et marsvin som åpenbart har brukket ryggen og piper i smerter... Man passer på at det ligger i ro og ikke beveger seg med den brekte ryggen sin! Man lurer heller ikke på om et så lite dyr trenger en vetrinær etter å ha blitt tråkket på! For en grusom skjebne for lille marsvin... Er det nå jeg skal si at jeg ikke hadde ventet på å komme til noen dyrlege, men knertet det på flekken, i det øyeblikket jeg forstod at det var lam fra overkroppen og ned? Eller er det nå jeg ikke skulle nevnt akkurat det? Du er klar over at man ikke kjenner smerter hvis alt av nervebaner er knekt tvert av, ikke sant? Selvfølgelig piper en gnager ekstra når det har blitt påført skader som forhindrer bla. motoriske evner. Dette er rene og skjære instinkter og er bla. et uttrykk for fare ovenfor artsfrender. Ja, det er veldig lett å forhindre et dyr å ligge helt stille. Som alle andre dyr og det meste av liv på jorda, vil dyret forsøke å komme seg vekk fra "faren" rent instinktivt, uansett hvor skadet det er. Det handler om å overleve. Anonymous poster hash: 6e5be...aab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 29. november 2014 #35 Del Skrevet 29. november 2014 Du er klar over at man ikke kjenner smerter hvis alt av nervebaner er knekt tvert av, ikke sant? Selvfølgelig piper en gnager ekstra når det har blitt påført skader som forhindrer bla. motoriske evner. Dette er rene og skjære instinkter og er bla. et uttrykk for fare ovenfor artsfrender. Ja, det er veldig lett å forhindre et dyr å ligge helt stille. Som alle andre dyr og det meste av liv på jorda, vil dyret forsøke å komme seg vekk fra "faren" rent instinktivt, uansett hvor skadet det er. Det handler om å overleve. Anonymous poster hash: 6e5be...aab Dette er det dummeste jeg noen gang har lest. Det er klart et menneske som har blitt smadret av en bil har smerte selv om ryggen er knekt. Hvordan tror du et marsvin har det, når det har blitt smadret av vekten til et elleve år gammelt menneske? At det sitter der uten å kjenne noe? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 29. november 2014 #36 Del Skrevet 29. november 2014 (endret) En ryggfraktur er noe av det meste smertefulle som fins, fordi alle nervebanene er i klem. Problemet er at dyret ikke vil kunne bevege seg, tisse og sånne ting. Det er idiotisk å si et dyr med brekt rygg ikke har det vondt. Har du noen gang forsøkt å ha brekte bein eller prolaps i ryggen så vet du at det er smertefullt selv om du ikke får bevegd deg en meter. Jeg har virkelig problemer med å forstå hvor kort enkelte mennesker greier å tenke og hvaslags underlige forklaringer på ting som de lager seg i hodet. Endret 29. november 2014 av Tøytigern 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 29. november 2014 #37 Del Skrevet 29. november 2014 Ja, det er veldig lett å forhindre et dyr å ligge helt stille. Anonymous poster hash: 6e5be...aab Ja, det er bare å skremme det og jage det rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #38 Del Skrevet 30. november 2014 En ryggfraktur er noe av det meste smertefulle som fins, fordi alle nervebanene er i klem. Problemet er at dyret ikke vil kunne bevege seg, tisse og sånne ting. Det er idiotisk å si et dyr med brekt rygg ikke har det vondt. Har du noen gang forsøkt å ha brekte bein eller prolaps i ryggen så vet du at det er smertefullt selv om du ikke får bevegd deg en meter. Jeg har virkelig problemer med å forstå hvor kort enkelte mennesker greier å tenke og hvaslags underlige forklaringer på ting som de lager seg i hodet. Prolaps/brekt ben er virkelig ikke det samme som å knekke ryggen tvert av (med nervebaner slik at man ikke kan hverken føle eller bevege lemmene) Anonymous poster hash: 6e5be...aab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #39 Del Skrevet 30. november 2014 Eller...er jeg slem når jeg sier dette? Ungen er 11år, h*n burde ha litt kontroll på seg selv og området rundt når marsvinet er ute, vi hadde marsvin og kaniner hjemme da jeg var liten, når de var ute så MÅTTE vi se oss for hvor vi gikk og vi fikk ikke lov til å løpe inne, dette skjønte vi fra vi var veldig små. jeg syntes bare så synd på familien til marsvinet og selvfølgelig marsvinet selv, TS burde gi penger i erstatning for nytt marsvin, pluss at jeg hadde gitt noen ekstra penger til barnet i familen (dersom det var barn i familien) så de kan kjøpe seg noe de ønsker seg, som plaster på såret, det er VONDT å miste kjæledyret sitt, spesielt på sånne måter. Ja, jeg er helt enig med deg. Kanskje barnet aldri har hatt dyr og derfor ikke helt forstår hvor forsiktig man skal være? Jeg hadde forøvrig også marsvin da jeg var liten (mitt måtte avlives fordi den fikk kreft i rumpa ) og de var ute av buret hver dag, men de sprang ikke helt fritt rundt overalt da. Kanskje man har det litt lettere for å forstå slikt når man vokser opp med det? Jeg hadde blitt så lei meg om noen som passa dyret mitt hadde skadet det slik at det måtte avlives. Men jeg forstår at TS sikkert føler det er trist også. Er helt enig med deg i at TS bør gi penger i erstatning slik at de kan kjøpe seg nytt marsvin. Anonymous poster hash: 5c9ba...f0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #40 Del Skrevet 30. november 2014 En ryggfraktur er noe av det meste smertefulle som fins, fordi alle nervebanene er i klem. Problemet er at dyret ikke vil kunne bevege seg, tisse og sånne ting. Det er idiotisk å si et dyr med brekt rygg ikke har det vondt. Har du noen gang forsøkt å ha brekte bein eller prolaps i ryggen så vet du at det er smertefullt selv om du ikke får bevegd deg en meter. Jeg har virkelig problemer med å forstå hvor kort enkelte mennesker greier å tenke og hvaslags underlige forklaringer på ting som de lager seg i hodet. Jeg tror rett og slett slike mennesker ikke forstår at dyr kan kjenne smerte.. Anonymous poster hash: 5c9ba...f0d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå